  • 181. Data: 2014-10-31 12:43:57
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 07:17:30 +0100, Ghost napisał(a):

    > A tak w ogole to masz mocna glowe i nigdy Cie nie boli, tylko przy okazji
    > elektrocosiow. POzostale czynniki naukowo wyeliminowane.

    Tak

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 182. Data: 2014-10-31 12:58:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-31 09:34, Ergie wrote:
    > W garderobie jest wywiew.

    Czy na pewno powinien być wywiew a nie nawiew?

    No bo niby po co ciągnąć pomiędzy ubrania zużyte powietrze, potencjalnie
    zawierające jakieś "nawaniacze".

    Z drugiej strony, jeśli w szafach są dla tego przykładu jakieś lawendowe
    odstraszacze to nawiew zupełnie niepotrzebnie dystrybuowałby te zapachy
    do innych pomieszczeń?

    Piotrek

  • 183. Data: 2014-10-31 13:00:28
    Temat: Re: odkurzacz centralny > Re: Rekuperator
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-31 08:48, Ghost wrote:
    > Jak długo go już używasz?

    11 lat. Czy w pytaniu jest jakiś haczyk?

    Piotrek

  • 184. Data: 2014-10-31 13:05:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 12:58:32 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Czy na pewno powinien być wywiew a nie nawiew?
    >
    > No bo niby po co ciągnąć pomiędzy ubrania zużyte powietrze, potencjalnie
    > zawierające jakieś "nawaniacze".

    Wystarczy zrobic z glowa. Ja mam sypialnie i w sypialni garderobe. W garderobie
    jest wyciag, a w sypialni nawiew. Tak ze garderoba ciagnie "zuzyte" powietrze
    tylko z sypialni.

    W wiatrolapie mam podobnie - jest tam i nawiew i wyciag.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 185. Data: 2014-10-31 13:11:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czy na pewno powinien być wywiew a nie nawiew?

    Tak na pewno :-)

    > No bo niby po co ciągnąć pomiędzy ubrania zużyte powietrze, potencjalnie
    > zawierające jakieś "nawaniacze".

    Nawiewy są w pokojach a wywiewy w łazienkach, kuchni, wiatrołapie, pralni, i
    właśnie garderobach. Zużyte powietrze z kuchni ani łazienki nie trafi do
    garderoby.
    Zapachy trafiłyby to garderoby tylko jakbyś w pokojach palił kadzidełka.
    Natomiast gdyby tam był nawiew to zapachy ubrań (np. skurzanych płaszczy czy
    butów) roznosiłyby się na korytarz/przedpokój czy pokój zależnie od tego z
    czym garderoba graniczy.

    > Z drugiej strony, jeśli w szafach są dla tego przykładu jakieś lawendowe
    > odstraszacze to nawiew zupełnie niepotrzebnie dystrybuowałby te zapachy do
    > innych pomieszczeń?

    Dokładnie, ale ja pisałem to nawet nie o sztuczne zapachy chodzi tylko o
    normalny zapach ubrań.

    Pisze o garderobie używanej jako szafa, w przypadku gdy ktoś ma garderobę
    przy drzwiach wyjściowych i używa jej jako szatni - wieszając tam na chwilę
    mokre ubrania gości to wtedy jeszcze istotniejsze jest by tam był wywiew -
    by wilgoć nie rozchodziła się po domu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 186. Data: 2014-10-31 13:15:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 10:10:42 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    Widzisz powoli dochodzimuy do tego o co mi od początku chodzi.

    Argument: Koszty
    Finansowo- went mech często jest nieopłacalna w zakupi i eksploatacji co sam
    przyznałeś na wyliczeniach Jacka. no i paradoksalnie im bardziej ocieplony dom tym
    mniej się kalkuluje montaż went mech z reku.
    Argument: komfort: ja to wiem po swoim i znajomych domach że przy went grawitacyjnej
    nie ma dyskomfortu, smrodu, plesni i innych rzeczy wymyslonych przez marketoidów a
    tak uparcie tu przez co niektórych powtarzanych. Ty również to przyznałeś że nieżle
    trzeba by się było postarać aby doprowadzić do zaduchu w domu z went graw.
    Argumenty typu komary, alergie itp. to tez tak mocno naciągane że zdroworozsądkowo
    myślący człowiek je pominie.
    I nie uważam jak mi tu kilkakrotnie ktoś wmawiał ze went mech to gówno bo większych
    wad nie ma- jednak wg mnie nie ma tez az takich zalet żeby widział sens montowania
    tego u siebie w domu.
    Ale każdy robi wg siebie
    Rozpoczynając już konkretnie budowę kolejnego domu rozważę temat went mech jeszcze
    raz dla tamtych warunków ale na razie nie widze sensu jej robienia.
    Ale jak już będę gotowy do startu z budową to być może i tu wrzuce co i jak to
    podyskutujemy.
    Na pewno nie widze dla siebie sensu w kombinacjach które robi Adam czyli dodatkowe
    wentyle w pralni+ dwa termowentylatory + plc.
    Ale skoro jemu pasuje taki zestaw żeby ciuchy przez dzień wyschły to ok- u mnie w
    pralni tam gdzie susze ciuchy jest podłogowka i też ciuchy przez dzień wysychają.

  • 187. Data: 2014-10-31 13:26:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 13:15:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Na pewno nie widze dla siebie sensu w kombinacjach które robi Adam czyli dodatkowe
    wentyle w pralni+ dwa termowentylatory + plc.

    PLC byl, wszystkie wentyle zamknely sie w koszcie 100 pln :-)

    > Ale skoro jemu pasuje taki zestaw żeby ciuchy przez dzień wyschły to ok- u mnie w
    pralni tam gdzie susze ciuchy jest podłogowka i też ciuchy przez dzień wysychają.

    Moje wysychaja do 4h :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 188. Data: 2014-10-31 14:26:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Widzisz powoli dochodzimuy do tego o co mi od początku chodzi.

    :-)

    > Argument: Koszty
    > Finansowo- went mech często jest nieopłacalna w zakupi i eksploatacji co
    > sam przyznałeś na wyliczeniach Jacka.

    Im mniejszy dom tym mniejsza szansa że drogi reku się kiedykolwiek zwróci.

    > no i paradoksalnie im bardziej ocieplony dom tym mniej
    > się kalkuluje montaż went mech z reku.

    Na pewno? :-) Straty przez wentylację zależą od przepływu powietrza a nie od
    ocieplenia ścian. Im lepiej ocieplony dom tym procentowy udział strat przez
    wentylację będzie większy ale nominalnie będzie identyczny. Ile pieniędzy
    ucieka z wentylacją zależy od tego ile płacimy za energię (węgiel, gaz,
    olej, prąd, prąd + PC itd)

    Dlatego jak ktoś ma drogie medium grzewcze i duży dom to instalacja zwróci
    mu się szybciej niż komuś kto ma mały domek.
    Ale tu drobna uwaga: przy małych i dobrze ocieplonych domach
    energooszczędnych często okazuje się że zrobienie wentylacji mechanicznej z
    rekuperatorem powoduje że już nie trzeba robić instalacji CO, a wystarczy
    grzanie prądem (np. za pomocą mat grzejnych) i wtedy sumaryczny koszt: (CO +
    wentylacja grawitacyjna) będzie znacznie wyższy niż koszt wentylacji
    mechanicznej z rekuperatorem + dogrzewanie prądem.

    Jak pisałem każdy musi sobie to sam policzyć dla swojego domu - najlepiej
    już na etapie projektu.

    ***

> [...]
    > przez co niektórych powtarzanych. Ty również to przyznałeś że nieżle
    > trzeba by się było postarać aby doprowadzić do zaduchu w domu z went graw.

    Bo ja patrzę na to czysto użytkowo i potrafię odessać marketingową papkę.
    Dlatego ja piszę np. o komarach bo dla _mnie_ ich brak jest sporą różnicą.
    Jak pisałem mieszkam na wsi i to nie były 1-2 komary dziennie ale 10-15 i
    codzienna wieczorna walka. Druga sprawa to pomieszczenia na poddaszu -
    ,mając WM mam świeże powietrze w trakcie deszczu nawet tam gdzie są tylko
    okna dachowe (tak wiem, ze takich pokoi najlepiej by nie było, ale czasem
    nie da się inaczej). Trzecia to hałas - mimo mieszkania na wsi mam niedaleko
    ruchliwą drogę. Bez WM spałem zawsze przy otwartym oknie (inaczej nie
    potrafię) teraz mam ciszę.

    Dla kogoś kto mieszka w okolicy bez komarów, bez hałasu samochodów i bez
    okien dachowych moje argumenty mogą być niezrozumiałe, dlatego powtarzam
    każdy musi sam to rozważyć.

    > Argumenty typu komary, alergie itp. to tez tak mocno naciągane że
    > zdroworozsądkowo myślący człowiek je pominie.

    :-) Widocznie nie jestem zdrowy, bo pomijam tylko alergie, a komary będę
    jeszcze długo wspominał.

> [...]
    > robienia.
    > Ale jak już będę gotowy do startu z budową to być może i tu wrzuce co i

    Ooo, coś się szykuje? Myślisz że zdążysz zanim grupa umrze?

> [...]
    > mnie w pralni tam gdzie susze ciuchy jest podłogowka i też ciuchy przez

    Mnie takie kombinowanie nie dziwi.
    Gdybym potrafił zaprogramować choć prosty sterownik (niby się tego kiedyś
    uczyłem, ale nijak nie potrafię) to bym zrobił automatyczną przepustnicę tak
    by w dzień 2/3 świeżego powietrza szło na salon a 1/3 do pokoi dziecięcych a
    nocą odwrotnie. Wtedy mógłbym jeszcze zejść z mocą wentylatorów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 189. Data: 2014-10-31 14:44:48
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 października 2014 13:26:54 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > PLC byl, wszystkie wentyle zamknely sie w koszcie 100 pln :-)

    pralni tam gdzie susze ciuchy jest podłogowka i też ciuchy przez dzień wysychają.

    Śmieszny jesteś z przechwalaniem.

  • 190. Data: 2014-10-31 15:03:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 13:26:54 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Moje wysychaja do 4h :-)
    Komu wysychają poniżej 4godz niech się wpisze.