  • 61. Data: 2010-10-19 19:42:23
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i9kpsr$2tbf$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > No i co ty na to Ghost?
    > Zacząleś coś o dyletanctwie to może łaskawie odniesiesz się do mojej
    > wypowiedzi?

    Wprowadzasz lekkie zamieszanie tymi nickami.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2010-10-19 20:00:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No i co ty na to Ghost?
    > Zacząleś coś o dyletanctwie to może łaskawie odniesiesz się do mojej
    > wypowiedzi?

    E tam, my sie tu tylko zastanawiamy i czekamy az ktos kompetentny sie
    wypowie.
    Widzisz temat zaczal sie w troche innym watku i dotyczy ilosci paliwa
    spalanego przez kociol przy odmiennych trybach pracy. Mi wyszlo, ze jak
    kociol pracuje caly czas utrzymujac stala temp. w domu ze 100% podlogowki to
    kociol spala mniej paliwa w porownaniu z obnizeniami nocnymi i praca z
    niemal 100% mocy na poczatku. Roznice nie sa aptekarskie i powstala
    ciekawostka, bo obnizenia temp. zmniejszajace straty budynku powoduja wzrost
    kosztow ogrzewania. Szukamy przyczyny.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2010-10-20 06:12:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Wprowadzasz lekkie zamieszanie tymi nickami.

    Był czas przywyknąc :)

    Marek

  • 64. Data: 2010-10-20 06:39:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Dnia 19-10-2010 o 10:34:06 marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    >On jest za głupi żeby to zrozumieć, myśli że fabryka podaje sprawność
    >wytwarzania spalin, a kogo to interesuje, ale nie siedzi tak dalej i
    >antenką się
    >pobawi bo nic mądrzejszego nie wymyśli.

    Coz, Panie od gazrurek PLONK.

  • 65. Data: 2010-10-20 06:41:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > No i co ty na to Ghost?
    > Zacząleś coś o dyletanctwie to może łaskawie odniesiesz się do mojej

    Znaczy marko wielu imion? Powinienes wiedziec, ze od dawna siedzisz u mnie w
    KF a to oznacza, ze nie chce mi sie z Toba gadac. Ale podpowiem Ci - na
    poczatek zauwaz, ze wszystko Ci sie pierdzieli. Temperatury z procentami
    itp. A potem sprawdz jednak te wykresy.

  • 66. Data: 2010-10-20 06:51:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > E tam, my sie tu tylko zastanawiamy i czekamy az ktos kompetentny sie
    > wypowie.

    No mi wychodzi prosty rachunek. Jak wiadomo kotly kondensacyjne maja powyzej
    100%, no ale to jest skutek lewego liczenia. Gdy uwzglednic energie
    odzyskana ze skraplania i w stosunku do tej calosci liczyc sprawnosci kotly
    kondensacyjne mialyby okolo 98%. Czyli zostaje dwa procent na: sprawnosc
    spalania, straty kominowe i straty przez promieniowanie - NASA powinna sie
    uczyc.

  • 67. Data: 2010-10-20 06:56:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > ciekawostka, bo obnizenia temp. zmniejszajace straty budynku powoduja
    > wzrost kosztow ogrzewania. Szukamy przyczyny.

    Wyobraź sobie drut oporowy który nagrzewasz przepływającym przezeń prądem.
    Ten drut to jest dom.
    Porównaj sobie zalezności wartości skutecznej prądu stałego a wartości
    skutecznej pradu zmiennego (nie przemiennego) o kształcie prostokątnym.
    Okaże się że aby uzyskac średnio taką samą temperaturę przy obu rodzajach
    prądu nalezy dostarczyć ta samą ilość energii. Ale jeżeli chcemy aby tylko w
    cyklu grzania była to taka sama temperatura jak podczas grzania prądem
    stałym nonstop to się okaże że mamy nielada problem z początkowym momentem
    gdy drut jest zimny a my chcielibyśmy aby był juz ciepły . Niby ilość
    dostarczonej energii mniejsza ale przez pierwsze chwile drut jest zimny!
    (wstajemy rano a tu lodówa mimo że kocioł się włączył). Jak widać jest tak
    jak z pojemnością cieplną budynku. Aby uzyskać w miarę szybko ciepły drut
    (dom) musimy na starcie zwiększyć wartość prądu ale niestety oznacza to nic
    innego jak wzrost dostarczonej energii. O ile? O tyle ile wynika z
    pojemności cieplnej.
    Co nalezy wziąć pod uwagę aby wybierać między ciągłym grzaniem a cyklicznym?
    Myślę że nalezy wziąć dwa parametry pod uwagę. Pojemność cieplna drutu
    (domu) oraz czas wyłączen ogrzewania. No można by było jeszcze uwarunkować
    to wymaganym akceptowalnym czasem podczas gdy bedziemy marzli na starcie
    kolejnego cyklu.

    Marek

  • 68. Data: 2010-10-20 06:56:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 23:05:44 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    >Głupi jesteś i tyle.
    http://www.google.pl/search?hl=pl&biw=1899&bih=954&d
    efl=en&q=define:combustion+efficiency&sa=X&ei=Z5K-TL
    yBHoLNswaL94HTDQ&ved=0CBcQkAE

  • 69. Data: 2010-10-20 06:59:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > poczatek zauwaz, ze wszystko Ci sie pierdzieli. Temperatury z procentami

    No tak... wiedziałem że nie jesteś w stanie udzielić prawidłowej odpowiedzi.
    Głupek jesteś niereformowalny i nieedukowalny.

    Marek

  • 70. Data: 2010-10-20 07:03:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > procent na: sprawnosc spalania, straty kominowe i straty przez
    > promieniowanie - NASA powinna sie uczyc.

    Myślisz że jestes geniuszem który wpadł na to pierwszy a wszyscy inni to
    ciemniaki?
    Wyjaśniałem to samo już rok temu przy podobnym wątku. Poszukaj dobrze z się
    przekonasz.
    Też mi odkrycie ameryki. Śmieszn y człowieczku.

    Marek