  • 31. Data: 2020-09-23 10:41:22
    Temat: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ja tak samo. Z tym, że staram się nie walczyć z organizmem - jeśli mówi
    > mi, że czas uruchomić DEFRAG.EXE, to nie opieram się. Wszelkie próby
    > przeciwdziałania zazwyczaj kończą się strajkiem z jego strony:
    > nieprzespana noc + bardzo niewydajny następny dzień. Bilans wychodzi
    > ujemny, więc to żaden interes. Trzeba pogodzić się z limitami swojego
    > hardware. Koledze być może trafił się w losowaniu mocniejszy sprzęt -
    > tylko pozazdrościć.

    Jak organizm domaga się swego, to nie ma co z nim walczyć -- i tak się
    nie wygra. Generuje przerwanie, to ja idę spać i śpię. Te przypominaczki
    pory dnia w komputerze może są dobre dla kogoś z bezsennością, dla takiego,
    co nie wie kiedy przestać.

    Przypomniał mi się znajomy, co to uwielbia opowiadać o swojej bezsenności
    i cierpieniach z tym związanych. Kładąc się spać stawia przy łóżku dwa
    budziki, nastawione na drugą i czwartą w nocy. Po to, by nie zaspać
    optymalnych terminów przyjmowania podzielonego na porcje środka nasennego,
    mającego mu zapewnić dobry sen do rana.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-09-23 12:18:05
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Jak organizm domaga się swego, to nie ma co z nim walczyć -- i tak się
    > nie wygra. Generuje przerwanie, to ja idę spać i śpię.

    Może nie zrobiłeś jeszcze najnowszej aktualizacji systemu?

    PS: Ja też nie, ale samochód wyświetlając mi mapę, dostosowuje tło do
    natężenia światła na zewnątrz.

    Ewa

  • 33. Data: 2020-09-23 13:06:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Może nie zrobiłeś jeszcze najnowszej aktualizacji systemu?

    Jeszcze Góra nie zdecydowała, że aktualizacje do tego modelu przestają
    wychodzić, więc staram się być na bieżąco. Na szczęście model od początku
    na tyle udany, że obywa się bez większych serwispaków. Ten hardware w ogóle
    jest bardzo sympatyczny, da się lubić. Ponadto przyzwyczaiłem się.

    > PS: Ja też nie, ale samochód wyświetlając mi mapę, dostosowuje tło do
    > natężenia światła na zewnątrz.

    Telewizor "Koral", jaki mieliśmy w moim domu rodzinnym, też tak potrafił.
    W dzień kineskop miał większą jasność, a wieczorem, w ciemnym pokoju,
    mniejszą. Tak więc panamateuszowy laptop wcale taki nowatorski nie jest.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koral_(telewizor)

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-09-23 14:25:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-23 o 13:06 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ten hardware w ogóle jest bardzo sympatyczny, da się lubić.

    Też nie narzekam. W końcu jak się nie ma co się lubi, to się lubi co
    się ma.

    > Ponadto przyzwyczaiłem się.

    Ja przyzwyczajam się od wielu lat. I nie to, że się nie da przyzwyczaić
    - ale co się pogodzę z bieżącym stanem technicznym, to ten znów ulega
    pogorszeniu. A o części zamienne niezwykle trudno - przy czym tak czy
    inaczej konstruktor albo nie do końca przemyślał kwestię serwisu, albo
    świadomie założył recykling po krótkim przebiegu.

    > Telewizor "Koral", jaki mieliśmy w moim domu rodzinnym, też tak
    > potrafił. W dzień kineskop miał większą jasność, a wieczorem, w
    > ciemnym pokoju, mniejszą.

    Jasność to swoją drogą, ale czy zmieniał również barwę bieli? Bo mi na
    obu zmianach zależy.

    > Tak więc panamateuszowy laptop wcale taki nowatorski nie jest.

    Nikt nie twierdził, że jest. Oprogramowanie z którego korzysta do tego
    celu panmateusz ma już ponad 10 lat, a i wcześniejsze próby by się
    pewnie znalazły, gdyby dobrze poszukać.

    Mateusz

  • 35. Data: 2020-09-23 14:56:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Jasność to swoją drogą, ale czy zmieniał również barwę bieli?
    > Bo mi na obu zmianach zależy.

    Nie miał. Ale we wczesnych latach telewizji kineskopy występowały
    również w odmianie z ciepłobiałą poświatą. Dopiero później zwyciężyła
    ta zimna, niebieskawa.

    > Nikt nie twierdził, że jest. Oprogramowanie z którego korzysta
    > do tego celu panmateusz ma już ponad 10 lat, a i wcześniejsze
    > próby by się pewnie znalazły, gdyby dobrze poszukać.

    Każdy przez ten etap musi w życiu przejść. Też dawno temu kombinowałem
    różne dziwactwa. Do nich też można sie przyzwyczaić, więc rozumiem.

    Jarek

    --
    Raz tylko dany ci czas
    Ani on twój ani czyj

  • 36. Data: 2020-10-02 00:45:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Przeszło tydzień temu napisałem:

    > Za to w Biedronce wczoraj widziałem przełączane chłodna/ciepła.
    > I to bez pilota -- jakoś to się pstryczkiem na ścianie robi.
    > Jak -- tego nie wiem, ale jak nie zapomnę, to kupie i sprawdzę.

    Byłem, kupiłem, przypomniałem sobie w ostatniej chwili. To nawet
    nie taka zwykła chińszczyzna, bo ma napis Philips. 8W 2700K/4000K
    806 lm. Przy każdym kolejnym włączeniu na przemian zmienia barwę.
    To 4000K jak dla mnie słabo akceptowalne, ale niektórym może się
    podobać.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2020-10-02 09:15:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 2.10.2020 o 00:45, Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > 806 lm. Przy każdym kolejnym włączeniu na przemian zmienia barwę.
    > To 4000K jak dla mnie słabo akceptowalne, ale niektórym może się

    Tylko na dwie grupy? Słabo. Crosspostuj jeszcze przynajmniej na
    pl.rec.paranoja. Już nie mówiąc o alt.pl.dupa.

  • 38. Data: 2020-10-02 14:39:09
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał:

    > takie żarówki można ...

    Sam jesteś "żarówka" :)

    Pzdr

  • 39. Data: 2020-10-06 00:45:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-10-02 09:15, collie pisze:

    > Tylko na dwie grupy? Słabo. Crosspostuj jeszcze przynajmniej na
    > pl.rec.paranoja. Już nie mówiąc o alt.pl.dupa.

    Nie czepiaj się Jarka. To ja wysłałem na dwie grupy, bo zarówno na
    jednej, jak i na drugiej prowadzone są dyskusje na temat oświetlenia,
    źródeł światła itd.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/