  • 31. Data: 2020-06-22 12:24:10
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: yabba <...@...pl>

    > Tym argumentem czuję się pokonany. Mój przypadek jest na pewno czymś
    > absolutnie wyjątkowym, a inne, o których wiem, to tylko złudzenie
    > optyczne. Dla Orange najważniejsze są ustalone standardy korporacyjne,
    > nakazujące maksymalne opóźnianie napraw linii WLR/BSA, płacenie ogromnych
    > kar umowynych i robienie dobrze konkurencji.

    Musisz przyjąć do wiadomości, że inni ludzie spotykają się z innymi
    sytuacjami niż Ty. A Twoja "poznanie rozumowe" nie zawsze będzie
    bezbłędne i zgodne z rzeczywistością.

    Tobie szybko usunęli awarię, a ja spotkałem dwie osoby u których awaria
    trwała tygodniami. Przyczyn opóźnienia mogę się tylko domyślać i wysuwać
    hipotezy.

    yabba

  • 32. Data: 2020-06-22 13:07:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

> [...]
    >
    > Tobie szybko usunęli awarię, a ja spotkałem dwie osoby u których
    > awaria trwała tygodniami. Przyczyn opóźnienia mogę się tylko domyślać

    Ja wielu z tych rzeczy nie muszę się domyślać. W konkretnych przypadkach
    też lepiej poznać szczegóły, niż snuć bezpodstawne hipotezy. No cóż,
    chciałem pomóc, ale widzę, że się nie da.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2020-06-22 14:04:52
    Od: yabba <...@...pl>

    > Ja wielu z tych rzeczy nie muszę się domyślać. W konkretnych przypadkach
    > też lepiej poznać szczegóły, niż snuć bezpodstawne hipotezy. No cóż,
    > chciałem pomóc, ale widzę, że się nie da.

    W czym chciałeś pomóc?

    yabba

  • 34. Data: 2020-06-22 14:23:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > W czym chciałeś pomóc?

    Nieważne -- widzę, że nie potrzeba.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2020-06-23 16:05:08
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 21.06.2020 o 23:39, Marek pisze:

    > Bo ma jakiś powód szczególnie mnie interesujący dlaczego woli kablowy od
    > z powietrza?

    Dużo stabilniejszy,
    dużo szybszy zazwyczaj, nawet jak nie na papierze, to realnie (chyba, że
    mówimy o jakimś badziewiu typu Neostrada 10 Mbps, wtedy cały mój wywód
    można skreślić),
    brak ograniczeń na transfer danych,
    mniej awaryjny
    duuuużo niższe opóźnienia (ping), co ma niebagatelne znaczenie przy
    niektórych zastosowaniach.

    Wymieniać dalej?
    Ja juz k****cy dostaję na LTE, które działa jak chce, a ogólnie
    transfery ma tak żenujące, że szkoda gadać. A Orange sobie w kulki leci
    i od 4 lat nie może mi światłowodu dociągnąć mimo, że wszędzie w okół na
    osiedlu już to zrobił, a w studzience pod chatą mam już całą
    infrastrukturę towarzyszącą...
    Dla mnie porządne łącze to tylko kablowe/światłowodowe. W domu też mam
    do każdego pomieszczenia przynajmniej po 2 kable LAN dociągnięte. Bo
    WiFi to się można podetrzeć przy większych ilościach danych.

    W pełni pytającego rozumiem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 36. Data: 2020-06-23 17:09:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to wszystko masz po to żeby poczytać co na Onecie piszą, napisać coś na niusach i
    obejrzeć parę pornochow. Do czegoś takiego to 50GB i noce gratis w Play za 29,99
    wystarczy i jeszcze zostanie.

  • 37. Data: 2020-06-23 17:12:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Jun 2020 16:05:08 +0200, Kżyho<k...@c...pl>
    wrote:
    > Ja juz k****cy dostaję na LTE, które działa jak chce, a ogólnie
    > transfery ma tak żenujące, że szkoda gadać. A Orange sobie w kulki
    > leci

    Bo bo popełniasz typowy błąd. Wszyscy są przyzwyczajeni do operatora
    z którym mają umowę i oczekują że w każdej lokalizacji ten operator
    spełni ich oczekiwania. A tak to nie działa, trzeba mieć umowę ze
    wszystkimi operatorami I używać odpowiednią kartę w odpowiednim
    miejscu.

    Sorry ale ja w internety kablowe od lokalnych dostawców na wsi to nie
    wierze (pomijam sytuację typu światłowód Orange bo chyba nie o taki w
    tej dyskusji chodzi), jak może to sprawnie działać skoro z reguły
    mają overbookingi na poziomie 500% lub więcej...

    --
    Marek

  • 38. Data: 2020-06-23 17:23:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-23 o 16:05 +0200, Kżyho napisał:
    > dużo szybszy zazwyczaj, nawet jak nie na papierze, to realnie (chyba,
    > że mówimy o jakimś badziewiu typu Neostrada 10 Mbps, wtedy cały mój
    > wywód można skreślić),

    Ja mam ADSL, Satelitę i LTE. Przy czym to ostatnie to tylko poza domem.
    Jak chcę coś szybko ściągnąć, to wychodzę na pole z laptopem bo na
    górce pod jesionem mam dwie solidne kreski. Działa 20x szybciej od ADSL
    (obecnie średnio 20 Mbps vs 1 Mbps).

    > brak ograniczeń na transfer danych,

    Kiedyś, kiedy płaciłem za każdy bajt satelitarny, liczyłem swoje
    zużycie. Wyszło mi wówczas, że miesięcznie odbieram ok. 15 GiB danych.
    Obecnie widuję niedrogie oferty LTE na 200 GB/mc a transfery powyżej
    tej quoty bezpłatne ale z prędkością "ograniczoną do 3G". Może i jest
    to jakieś ograniczenie na papierze, ale w praktyce trzeba się postarać
    (albo całymi dniami filmy na YT oglądać) żeby do niego dobić.

    > duuuużo niższe opóźnienia (ping)

    U mnie wygląda to tak (testowane do 8.8.8.8, bo do niego zewsząd
    blisko):
    ADSL: 35 ms
    VSAT: 840 ms
    LTE: 40 ms

    Jak widać to "duuuużo niższe" opóźnienie nie zawsze musi być prawdą.

    > co ma niebagatelne znaczenie przy niektórych zastosowaniach.

    Od 100ms zaczyna się jakiś dyskomfort przy VOIP, sesjach ssh,
    zdalnym pulpicie itp. Ale poniżej? Jakieś mocno interaktywne gry?

    > Ja juz k****cy dostaję na LTE, które działa jak chce, a ogólnie
    > transfery ma tak żenujące, że szkoda gadać.

    To może warto rozejrzeć się za innym usługodawcą? W moim kąciku LTE pod
    jesionem w tym roku testowałem trzech operatorów - różnice były
    dramatyczne. Naprawdę warto sprawdzić.

    > Dla mnie porządne łącze to tylko kablowe/światłowodowe. W domu też
    > mam do każdego pomieszczenia przynajmniej po 2 kable LAN dociągnięte.
    > Bo WiFi to się można podetrzeć przy większych ilościach danych.

    Też tak kiedyś uważałem. Ale to było kiedyś. ADSL zachowuję, bo już
    jest i działa wystarczająco sprawnie dla moich potrzeb, ale gdybym miał
    rozważać całkiem nową instalację to raczej poszedłbym w kierunku LTE z
    jakąś anteną kierunkową. A wifi działa u mnie bezproblemowo od czasu
    standardu G, czyli od dobrych kilkunastu lat. Wcześniej faktycznie
    potrafiły dziać się cyrki.

    Mateusz

  • 39. Data: 2020-06-23 18:45:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > to jakieś ograniczenie na papierze, ale w praktyce trzeba się postarać
    > (albo całymi dniami filmy na YT oglądać) żeby do niego dobić.

    Sprawdziłem u siebie na routerze ADSL transfer za poprzedni miesiąc:
    467,25 GB. Nie, wcale nie twierdzę, że jestem jakimś typowym abonentem.

    > U mnie wygląda to tak (testowane do 8.8.8.8, bo do niego zewsząd
    > blisko):
    > ADSL: 35 ms
    > VSAT: 840 ms
    > LTE: 40 ms

    U mnie w tej chwili na LTE jest 26 ms, a na ADSL 20 ms. Ale mogłoby
    być odwrotnie. Przy okazji ciekawostka, apropos 8.8.8.8, do którego
    "zewsząd blisko":

    $ ping 1.1.1.1
    PING 1.1.1.1 (1.1.1.1) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=1 ttl=56 time=0.757 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=2 ttl=56 time=0.771 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=3 ttl=56 time=0.860 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=4 ttl=56 time=0.780 ms

    Komputer w Warszawie. Jakby kto nie wiedział, 1.1.1.1 to taki młodszy
    brat 8.8.8.8, poniekąd konkurencyjny.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2020-06-23 20:27:11
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2020 11:45:56 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > 64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=4 ttl=56 time=0.780 ms
    >
    > Komputer w Warszawie. Jakby kto nie wiedział, 1.1.1.1 to taki młodszy

    Zalezy gdzie sie siedzi:

    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=119 time=27.0 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=119 time=25.6 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=119 time=23.0 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=119 time=23.1 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=119 time=22.9 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=119 time=23.4 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=119 time=23.5 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=119 time=23.3 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=119 time=27.6 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=119 time=26.1 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=11 ttl=119 time=23.0 ms
    64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=12 ttl=119 time=31.5 ms

    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=1 ttl=60 time=32.9 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=2 ttl=60 time=31.6 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=3 ttl=60 time=28.5 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=4 ttl=60 time=29.2 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=5 ttl=60 time=28.8 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=6 ttl=60 time=29.0 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=7 ttl=60 time=28.7 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=8 ttl=60 time=29.3 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=9 ttl=60 time=28.6 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=10 ttl=60 time=28.5 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=11 ttl=60 time=28.2 ms
    64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=12 ttl=60 time=29.0 ms