  • 21. Data: 2019-11-11 11:22:30
    Temat: Re: odkurzacz centralny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Nov 2019 23:25:35 +0100, Marcin N

    > To nie jest tak istotne. Mam odkurzacz Electroluxa, który ma 600W, czy
    > jakoś tak. Ciągnie tak, że na dywanach muszę mu zmniejszać moc.

    Z powodu?

    > Istotą jednak dobrego odkurzenia jest elektroszczotka. Kiedyś można było
    > taką dokupić do wielu modeli, dziś są praktycznie niedostępne. Nie
    > rozumiem powodu.

    Elektroszczotka służy do zbierania włosów i w zasadzie to jedyne dla niej
    zastosowanie. Wiem, bo mam i używam tylko do dywanu gdzie właśnie znacznie
    skuteczniej zbiera włosy które gubi głównie córka. I nadal widzę ją w
    sprzedaży, więc nie wiem w czym problem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2019-11-11 11:28:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Nov 2019 20:55:26 +0100, Janusz

    > Oczywiście, ale jak coś będzie słabiej ciągło to firma umyje ręce.

    Skoro instalujący i sprzedający odkurzacz to jedna
    i ta sama firma to nie ma szans umyć.

    > To nie jest do końca takie pewne, może mieć na tańszych większą marżę.

    Z tego co widzę po konkurencji porównując parametry nie jest tak.

    > Ja też mam dość rozbudowaną, ale w drugą stronę też nie ma co przesadzać,
    > bo potem sie tylko lata pomiędzy gniazdkami, ja mam centralnie na każdej
    > kondygnacji
    > po gniazdku (4) +garaż i 3 szufelki, czyli razem 8 punktów.

    Jak masz WF/SL/VR to nie musisz latać z rurą pomiedzy gniazdkami, bo tam
    masz gotowe do użycia rozwiązanie. Więc ja mam 6 punktów z WF/SL, trzy
    gniazdka pod rurę, szufelek brak bo wg mnie to niepraktyczne i wyjątkowo
    hałaśliwe.

    > Gniazdko, ale szufelka gorsza, słychać jak ciągnie
    > lewe powietrze bo ma tylko przesuwną
    > klapkę zamykającą i ona z czasem przestaje domykać.

    > A co to jest ten " WF/SL"? bo google nic nie wie :)

    Rozwijałem skróty w pierwszym poście.

    (WF) Wally Flex. (SL) SpeedLeo.
    I najdroższy (protoplasta) powyższych (VR) VRoom.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2019-11-11 11:50:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-11 o 11:22, Myjk pisze:
    > Sun, 10 Nov 2019 23:25:35 +0100, Marcin N

    > Z powodu?
    Dywan się "klei" do ssawki.

> [...]
    > skuteczniej zbiera włosy które gubi głównie córka. I nadal widzę ją w
    > sprzedaży, więc nie wiem w czym problem.
    Ja zbieram zwykłą ssawką, daje radę.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2019-11-11 11:59:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-11 o 11:28, Myjk pisze:
    > Sun, 10 Nov 2019 20:55:26 +0100, Janusz

    > Skoro instalujący i sprzedający odkurzacz to jedna
    > i ta sama firma to nie ma szans umyć.
    A to tak, ja sam kupowałem odkurzacz.

    > Z tego co widzę po konkurencji porównując parametry nie jest tak.
    No ok, różnie to bywa.

> [...]
    > masz gotowe do użycia rozwiązanie. Więc ja mam 6 punktów z WF/SL, trzy
    > gniazdka pod rurę, szufelek brak bo wg mnie to niepraktyczne i wyjątkowo

    Jak ja robiłem 10 lat temu to tych wynalazków jeszcze nie było,
    teraz obejrzałem co to jest i faktycznie bardziej poręczne rozwiązania.
    A szufelki szumią mocno, ale wtedy tylko takie były rozwiązania.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2019-11-11 12:47:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Nov 2019 11:50:44 +0100, Janusz

    > Dywan się "klei" do ssawki.

    Ja mam 1,4kW odkurzacz obecnie i nic się nie klei na pełnej mocy.

    > Ja zbieram zwykłą ssawką, daje radę.

    Różnica do elektroszczotki (a nawet turboszczotki) jest drastyczna przy
    zbieraniu włosów. Tzn. mogę pędzlować zwykłą, a turboszczota i tak
    wygrzebie włosów 2x tyle.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2019-11-11 13:11:28
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Mon, 11 Nov 2019 11:50:44 +0100, Janusz

    > Ja mam 1,4kW odkurzacz obecnie i nic się nie klei na pełnej mocy.

    To jest slaby, cyferki same nie ssają.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 27. Data: 2019-11-11 16:40:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Nov 2019 13:11:28 +0100, Twardy

    > To jest slaby, cyferki same nie ssają.

    Ja przez "klei" rozumiem że nie jestem w stanie ruszyć szczotki. Mam też
    piorącego Georga 2kW i też nie klei na tyle mocno, bym nie był w stanie
    poruszyć szczotą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2019-11-11 22:18:20
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    uciu wrote:
    > Mam instalacje pod odkurzacz centralny i tak się zastanawiam, czy
    > rzeczywiście to taka wygoda?
    > Plusy znam ale czy nie jest upierdliwa taka długa rura?
    > Widze w ofertach zazwyczaj 9m.
    > Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure trzeba wyciąga, potem
    > wala się po podłodze, a potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i
    > schować?
    > Użytkuje ktoś taki odkurzacz?
    >
    > Dzieki

    u rodzicow nie jest to uzywane czesto, maja taki maly typu kasia bosha,
    wygodniejszy niz 9m cholernej rury.

    Zobacz ceny tych rur 9m, ci sprzedawcy to albo zlodzieje albo zlodziejem jest
    producent. Beam niby elektrolux. Rura nawet podobna, raczka tez. Cena 9m rury
    (durnej rury z potencjometrem) to cena ultra silencer z 2m rura. Caly odkurzacz
    = 9m rury i ssawka na kiju. To chore.

    Elementy pod zmiotke to jak tani chinski wyrob, elementy z meksyku. Nie widze
    juz duzego sensu robic takiego odkurzacza przez ceny glownie. Oczywiscie zaden
    robocik nie ma takiej sily ssania ale robi sam, gdy nas nie ma w domu.

  • 29. Data: 2019-11-11 22:35:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W robociku nie w sile ssania myk a w systematyczności. Nikomu by się nie chciało tak
    tyrac jak robocikowi. Nie znam takich co codziennie odkurzaja a wszystkie robociki
    jakie widzialem codziennie odkurzaja. Do robocika wystarczy dokupić jakis tani
    odkurzacz akumulatorowy zeby co jakiś czas poprawić tam gdzie nie dochodzi mały
    elektryczny przyjaciel. Zabawa dzisiaj z centralnym odkurzaczem to tak jak by ktoś
    chciał pracować jako kurier i kupil by wóz i dwa konie.

  • 30. Data: 2019-11-11 23:02:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > skuteczniej zbiera włosy które gubi głównie córka. I nadal widzę ją w
    > sprzedaży, więc nie wiem w czym problem.

    Pokaż mi choć jeden model Electroluxa z elektroszczotką. Albo jakiejś
    innej znanej firmy. Nie mówię o wynalazkach akumulatorowych, które są marne.

    --
    MN