  • 11. Data: 2017-11-22 16:28:32
    Temat: Re: wiercenie precyzyjne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fi6 wiertlo. Po to zamkowa ma kawalek kwadratu pod lbem zeby sie wcisnal w drewno i
    sruba sie nie obracala. Szablon nie z marketu tylko z blachy =2mm ze zrobionymi
    oporami zeby przylozyc do deski i wiercic. Zeby otwor sie za szybko nie roztrajbowal
    to na przyklad na otworze przyspawany kawalek grubszego plaskownika i przewiercone.
    Jak chcesz trafic z otworwmi jak slupki juz masz zabetonowane i odleglosc pomiedzy
    nimi rozna jest, na tyle rozna ze jak zrobisz otwory w desce to na bank nie da sie
    przykrecic? Chyba ze wiercisz z jednej strony, przykrecasz jedna strone a druga
    wiercisz przez otwor w slupku.

  • 12. Data: 2017-11-22 17:02:43
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > rozna ze jak zrobisz otwory w desce to na bank
    > nie da sie przykrecic? Chyba ze wiercisz z
    > jednej strony, przykrecasz jedna strone a druga

    No właśnie liczę na to, że po zrobieniu otworów w
    sztachecie (6 na każdą) otwory w desce będą
    idealnie pasować do otworów w przęśle. Przęsła są
    zrobione z profilu stalowego i są dość równe.
    Przed wywierceniem otworów zamierzam dokładnie
    zdjąć pomiar z przęsła i na tej podstawie
    wyznaczyć w sztachecie miejsca do zrobienia
    otworów.

  • 13. Data: 2017-11-22 17:10:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrob probe na kilku sztukach desek.

  • 14. Data: 2017-11-22 17:47:43
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Zrob probe na kilku sztukach desek.

    Tak, oczywiście. Zrobię próbę najpierw na jednej
    desce.

  • 15. Data: 2017-11-22 18:44:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 17:03:28 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > Przed wywierceniem otworów zamierzam dokładnie
    > zdjąć pomiar z przęsła i na tej podstawie
    > wyznaczyć w sztachecie miejsca do zrobienia

    Nie uda się Tobie w kazdej dece 6 otworów nawiercić tak żeby do otworów w profilach
    pasowały idalnie.
    Jedynie jak ja to widzę to przyłapać deski po 2 śruby(1 góra jedna dół) i wtedy
    wiercić od strony profila pozostałe 4 otwory. Jeszcze proście deski przyłapać tak
    prowizorycznie od tyłu wkrętami(takimi do regipsów nawet) i wtedy jak widzisz że
    wizualnie równo są wszystkie dechy na danym przęśle to od strony profila wiercić w
    dechach otwory pod śruby. Tym sposobem dasz radę samodzielnie to zrobić bez pomocy
    drugiej osoby
    Co masz za deski ze 6 śrub na deske?

    Ps
    Robisz to tak dość bardzo od d...y strony, otwory w profilach jakieś widoczne
    nakrętki z drugiej strony itp
    A są dedykowane do właśnie takich zastosowań wkręty które Tobie linkwałem
    Zrobienie tego tymi wkretami to banalna prawa by buł

  • 16. Data: 2017-11-22 19:26:12
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
> [...]
    > danym przęśle to od strony profila wiercić w
    > dechach otwory pod śruby. Tym
    > sposobem dasz radę samodzielnie to zrobić bez

    Deski są szerokie na 10cm, grubość 2,6cm, długości
    różne (zależnie od przęsła), ale głównie ok. 200cm
    (poza furtką, gdzie jest ok. 100cm).

    Odległość między dwiema sąsiadującymi śrubami to
    5cm (2,5cm od krawędzi deski), tak więc tutaj nie
    ma problemu z naniesieniem otworów na deski. Muszę
    tylko dokładnie złapać wymiar po długości deski -
    toż co do milimetra to zdejmę, nie ma cudów.

    Ale wszystko się okaże w praktyce. A jeśli nie, to
    będę musiał faktycznie przykładać sztachety do
    przęsła i wiercić jakoś przez profil.

> [...]
    > A są dedykowane do właśnie takich zastosowań
    > wkręty które Tobie linkwałem
    > Zrobienie tego tymi wkretami to banalna prawa by

    Wydaje mi się, że wkrętami byłoby trudniej. Ale
    główny powód zastosowania śrub zamkowych, to
    wiercenie w ocynkowanym przęśle, a tego chciałem
    zdecydowanie uniknąć. Otwory zostały wykonane
    przed ocynkowaniem.

    Widoczne nakrętki od strony posesji to faktycznie
    jest problem. Chciałem zastosować nakrętki
    kołpakowe, ale nie dało rady. Idą zwykłe nakrętki,
    ale może jeszcze coś się z nimi uda ciekawego
    wymyśleć (jakiś nakładki drewnopodobne, malowanie,
    ...).

  • 17. Data: 2017-11-22 19:55:21
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2017-11-22 o 19:26, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Ale wszystko się okaże w praktyce. A jeśli nie, to będę musiał
    > faktycznie przykładać sztachety do przęsła i wiercić jakoś przez profil.

    Od dołu listwa startowa, dalej 2 lub 3 ściski jednoręczne i 2 szt.
    dystansu lub listwa pomiędzy sztachetę żeby zachować równy odstęp i
    jazda. Będzie przynajmniej gwarancja że wyszło równo.

    Robak

  • 18. Data: 2017-11-22 20:04:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 19:26:58 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Deski są szerokie na 10cm, grubość 2,6cm, długości
    > różne (zależnie od przęsła), ale głównie ok. 200cm
    > (poza furtką, gdzie jest ok. 100cm).

    Mam płot z poziomych desek. Coś w ten deseń
    http://www.drewmax-ogrodzenia.pl/data/images1/ogrodz
    eniazdesekpoziomych_1.jpg
    Deski długie na 3 metry, grube ok 2,8cm, szerokie 19cm
    Mocowane do profili po dwa wkręty jakie linkowałem z każdej strony deski- czyli 4 na
    deskę
    Chyba 7 rok już jest i trzyma Więc myślę że u Ciebie 6 wkrętów na dechę to za dużo;)
    Ale jak już masz nawiercone to po ptokach.

    > Odległość między dwiema sąsiadującymi śrubami to
    > 5cm (2,5cm od krawędzi deski), tak więc tutaj nie
    > ma problemu z naniesieniem otworów na deski.
    Gdzieś pomyłka 1mm i będziesz kłopot miał
    Jak nie chcesz wiercić od strony profili(a to prostsze wg mnie) to musisz Sobie
    szablon zrobić jak Zenek radził- tylko sprawdź czy otwory w profilach dokładnie
    rozplanowane

    > Ale wszystko się okaże w praktyce. A jeśli nie, to
    > będę musiał faktycznie przykładać sztachety do
    > przęsła i wiercić jakoś przez profil.

    Mocować prowizorycznie wkrętami do regipsów w środkowym otworze od strony profilu i
    wtedy wiercić pozostałe otwory

  • 19. Data: 2017-11-22 21:18:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 19:55:22 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:

    > Od dołu listwa startowa, dalej 2 lub 3 ściski jednoręczne i 2 szt.
    > dystansu lub listwa pomiędzy sztachetę żeby zachować równy odstęp i
    > jazda. Będzie przynajmniej gwarancja że wyszło równo.

    Najprostsze rozwiązania sa najlepsze
    A to które podałeś jest na tą chwilę najlepsze
    ;)

  • 20. Data: 2017-11-22 21:57:20
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-22 o 20:04, Kris pisze:

    > Mocować prowizorycznie wkrętami do regipsów w środkowym otworze od strony profilu i
    wtedy wiercić pozostałe otwory

    Sciskiem stolarski ustawic deske od dolu w poziomie i odleglosci od
    podmorowki, czy co tam jest. Przewiercic zaczynajac od strony otworu w
    przesle jak juz autor uparl sie na te sruby. Wystrugac sobie
    listwe/dwie, ktore bedzie sie klasc na deske juz przykrecona a na nich
    kolejna deske do gory. Bedzie i w poziomie i odleglosci jednakowe.
    Wiercenie gdzies w stodole desek, liczac na to, ze przesla maja otwory
    rozplanowane co do milimetra to raczej sfera marzen niz rzeczywistosc.
    Osobiscie nie wierze w to, ze przesla powiercone sa idealnie, choc
    oczywiscie zycie i takie przypadki zna. Druga sprawa to szkoda zycia na
    precyzje przy deskach i wqrwianie sie na to w czasie roboty, ze zamiast
    zajmowac sie tym trzy dni schodzi miesiac na przekladaniu desek i konca
    nie widac.
    Co do wkretow wierconych po ocynku: teoria mowi, ze ocynk z wkretow w
    czasie wiercenia sciera sie z wkreta i osadza na wierconym otworze. Stad
    lepiej jest kupowac wkrety markowe w ktorych producent okresla minimalna
    werstwe cynku. Miedzy innymi dlatego otwory blachy dachowej nie
    rdzewieja po przewierceniu jej wkretem na dachu. Poza tym oczynk i stal
    ma te ciekawa wlasciwosc, ze ocynk chetnie zabezpiecza odkryta w czasie
    obrobki stal wczesniej ocynkowana. Podobnie jak przy wkretach, krawedzie
    blachy dachowej nie rdzewieja po jej cieciu. Zabezpieczenie
    antykorozyjne stali cynkiem to jedna z lepszych rzeczy jaka czlowiek
    wymyslil.
    Stosowanie dedykowanych wkretow ktore Kris ma na mysli to po prostu
    szybka i pewna robota. Ludzie wymyslaja to by sobie zycie upraszczac a
    nie wkladac sruby z jednej strony plota a z drugiej krecic nakretki.
    Oczywiscie mozna upierac sie przy wlasnej koncepcji jako lepszej o ile
    ma sie na mysli wylacznie zamierzone wzgledy estetyczne. Ale poza nimi
    dzis nic nie uzasadnia stosowania takiej technologii przy zwyklym plocie.

    Pozdro.. TK