  • Data: 2021-07-20 10:19:51
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-07-19 o 22:07 +0200, FEniks napisał:
    > Jak rozumiem, zajmujesz się pszczelarstwem.

    Nie postrzegam siebie jako pszczelarza. Ot, posiadam amatorsko bardzo
    skromną pasiekę, w której mieszka kilkaset tysięcy lokalnych pszczół.
    Staram się im stwarzać godne warunki mieszkaniowe i nie wchodzić
    zanadto w drogę. Tak to wyglądało dziś o poranku:
    https://imgpile.com/images/NsgmMw.jpg

    > Czy Twoje pszczoły żyją zupełnie naturalnie, czy też hodujesz je na
    > tych sztucznych węzach?

    Nie hoduję pszczół, proponuję im tylko mieszkanie. Są po prostu
    lokatorkami. Niektóre kolonie wolą czasem odfrunąć do lasu, nie
    przeszkadzam im w tym. Może w ten sposób przyczyniam się jakoś do
    przetrwania gatunku. Te, które zostają, czasem odwdzięczą się miodem.

    Niemniej pszczoły nie żyją u mnie "zupełnie naturalnie" - wszak w
    naturze pszczoły mało kiedy zamieszkują drewniane skrzynki. W naszym
    klimacie osiedlają się raczej w pustych pniach drzew, kiedy uda im
    się jeszcze jakiś znaleźć. Nie stosuję jednak ani węz, ani ramek, ani
    pestycydów. Tym samym unikam kontaktów z pszczelarzami, bo nie
    prowadzą zazwyczaj do niczego, poza nasłuchaniem się o tym jakim jestem
    archaicznym, uwstecznionym człowiekiem, jak mogę patrzeć jak pszczoły
    umierają, czy moim dzieciom też nie dają antybiotyków itd itp.

    Mateusz