  • Data: 2020-06-29 10:37:45
    Temat: Re: drzewa krzewy niechorujące
    Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.06.2020 o 14:21, Krycha pisze:
    > Liczę na Waszą pomoc w wyszukaniu drzew lub krzewów owocujących, ale
    > niepodatnych na choroby i szkodniki.
    > Oczywiście o owocach jadalnych. :-)
    > Jestem zmęczona walką z chorobami i szkodnikami jabłoni, śliw, grusz,
    > tym bardziej, że efekty są mizerne.
    >
    > Czy jest w ogóle szansa na takie rośliny, bezobsługowe?
    >
    > Pozbyłam się w przeciągu kilku lat: wiśni, nektaryny, brzoskwini.
    > Czereśnię wycięłam ostatnio.
    > Kupiłam teraz bez czarny Black Late licząc na pożytek z kwiatów i owoców.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    No jasne że jest, że są. Cały sekret w doborze odmian, np nigdy nie poza
    samym zbiorem i przycinaniem nie zajmuję się brzoskwiniami. A zbiory
    regularnie co rok na zadowalającym poziomie. Czereśnie tak samo, tylko
    należy wybrać odmiany najwcześniej owocujące, np Riven albo Burlat.
    Wtedy żaden robak im niestraszny.