  • 41. Data: 2015-05-04 23:37:36
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrnmkfp5m.6lr.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Weź żeż Pan sobie jakichś innych autorytetów poszukaj!
    > Mało to ich w guglu? Czy ja muszę tłumaczyć na czym
    > polega samodzielne myślenie?!

    Nie rozumiem o co Ci chodzi - coś Ci nie pasuje??
    O jakich autorytetach myślisz?

  • 42. Data: 2015-05-04 23:52:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > To nie wiara, to doświadczenie.

    Ja za swój obecy czajnik może nie dwie, ale z pięć dych dałem.
    W markecie. Jednak w nie takim czajnikowym, jak Media Markt,
    ale ogólnym -- Biedronka, Lidl, Tesco, czy coś podobnego. Cały
    z nierdzewki, więc spodobał mi się. Metali ciężkich do wody
    herbacianej nie emituje, co pewnie dla wielu jest wadą. Ale
    kamień u mnie się wcale nie wytrąca -- więc i tak bym nie miał
    pretekstu do corocznej wymiany grzałki na nową, by mieć świeżą
    porcję trucizn.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2015-05-04 23:55:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nie rozumiem o co Ci chodzi - coś Ci nie pasuje??
    > O jakich autorytetach myślisz?

    Albo się myśli, albo się do aktualnych potrzeb dobiera autorytety.
    A zresztą... już się w tych teoriach pogubiłem.

    --
    Jarek (pasuje mi, pasuje; a śmiech, to samo zdrowie)

  • 44. Data: 2015-05-05 12:42:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 May 2015 16:17:28 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tak, tak, bardzo zabawne...
    > No ale kwasem masz to robić słabym, organicznym (ocet, cytrynowy)

    A kto Tobie powiedział, że cytrynowy to słaby jest? - jak dasz duże
    stężenie, to i poparzyć da się :->

    > aby właśnie metalu nie miał siły ruszyć i rozpuszczał tylko sole wapnia
    > i magnezu. A te związki które przejdą do wody w czasie czyszczenia
    > kwasem masz wylać do zlewu a nie robić z tego octu herbatę.

    Tylko że po ochdziestu razach takiego działania "słabym" kwasem to i metal
    nie zdzierży :->
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 45. Data: 2015-05-05 13:16:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A kto Tobie powiedział, że cytrynowy to słaby jest? - jak dasz duże
    > stężenie, to i poparzyć da się :->

    Ubierzesz kuchenne rękawiczki i strachu nie ma.
    Nie o skórę tu chodzi lecz o poniklowaną powierzchnię grzałki.

    > Tylko że po ochdziestu razach takiego działania "słabym"
    > kwasem to i metal nie zdzierży :->

    Nie wiem jak twardą masz wodę w kranie, ale myślę,
    że częściej niż raz na rok nie trzeba rozpuszczać tego
    kamienia z grzałki - więc i tak będziesz mniej destruktywna
    wymieniając grzałkę raz na 20 lat niż 2 razy do roku.

  • 46. Data: 2015-05-05 14:25:52
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 13:16:49 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > kamienia z grzałki - więc i tak będziesz mniej destruktywna
    > wymieniając grzałkę raz na 20 lat niż 2 razy do roku.

    widzę że lubisz się z koniem kopać.

  • 47. Data: 2015-05-05 17:47:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 May 2015 06:16:46 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ubierzesz kuchenne rękawiczki i strachu nie ma.
    > Nie o skórę tu chodzi lecz o poniklowaną powierzchnię grzałki.

    Reakcja niklu z rozcieńczonym kwasem siarkowym:
    Ni + H2SO4 -> NiSO4 + H2
    Myślę, ze stężony cytrynowy też dałby radę :->

    > Nie wiem jak twardą masz wodę w kranie, ale myślę,
    > że częściej niż raz na rok nie trzeba rozpuszczać tego
    > kamienia z grzałki - więc i tak będziesz mniej destruktywna
    > wymieniając grzałkę raz na 20 lat niż 2 razy do roku.

    Mam BARDZO twardą - jest w niej mnóstwo wapnia.

  • 48. Data: 2015-05-05 22:36:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 May 2015 16:23:11 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nic podobnego - powierzchnia gładka.

    Oczywiście - bo na pewno masz dobry wzrok 33333-]
    Dlatego MIKRO(!)pory w plastiku, jak tylko się pojawią, niechybnie
    zauważysz bez mikroskopu. No łał. Weź Ty sobie może kiedyś ten czajnik
    gdzieś do jakiejś szkoły pod mikroskop - ujrzysz rzeczy niesamowite, vide
    "erozja termiczna tworzyw sztucznych", no a już zwłaszcza po 10 latach.
    Bo oczywiście producent daje gwarancję tylko na dwa, ale w warunkach
    gwarancji nawet słowem nie wspomni o odporności wyrobu na korozję termiczną
    (czyli na skutki dużych zmian temperatury) w trakcie długoletniego używania
    :->

    > Co się mogło "zalęgnąć" w 100'C? To w prawdzie już w liceum o panu Pasteur
    > było, a do liceum chodziłaś, ale może akurat byłaś chora na tej lekcji...

    W jakich znowu 100? Nie cały czajnik równo nagrzewa się do 100 stopni: na
    przykład wnętrze (nie spód, tylko wnętrze) pokrywy, jej zawiasy i różne
    takie inne zakamarki plastikowych czajników - na pewno nie. A tam... nawet
    pan Pasteur nie zaprzeczy, że taka np Legionella świetnie się może zalęgnąć
    w _porowatym_ (czyli tym Twoim, he he, "gładkim" po 10 latach erozji
    termicznej) plastiku w rejonach, które co prawda nie mają styczności
    bezpośredniej z gotowaną wodą, ale podlegają naprzemiennemu ogrzewaniu i
    stygnięciu (40-50 oC - wtedy się mnoży bakteria). Jej przetrwalniki są
    termooporne - to tak przy okazji.

    Spływa więc sobie bakteria ze skroploną parą do resztki wody w czajniku, a
    która, kiedy osiągnie optymalną temperaturę, staje się wręcz wymarzonym
    srodowiskiem, jak również ww inne zakamarki, ciepłe, POROWATE, a i wilgotne
    od pary.
    Po czym np następuje przerwa w używaniu czajnika, plus nie daj Boże upały -
    bakteria się mnoży. Ktoś spragniony nalewa sobie do szklanki ożywczą
    wodę...

    Następne lęgnące się "coś" - grzyby termooporne. Sama się z nimi spotkałam
    - w czajniku plastikowym z górnej półki (!) używanym niecałe dwa lata. I to
    wystarczyło, abym gotowanie wody w plastiku trwale uznała za samobójstwo i
    uznała za zdatną do tego tylko kamionkę, szkło i stal, skoro już.

    O ww żyjątkach w LO nie mówili? - przecież _TY_ jak mniemam byłeś na
    lekcji. Szkoda, że potem zarzuciłeś edukację :->

    > I w czym mi te "mikroskopijne drobiny plastiku"
    > mają przeszkadzać?

    Ach, skoro nie przeszkadzają, to nie ma sprawy, co mi tam, sobie je pij.
    Ja byłam na lekcji o Bisfenolu A. Nie mówię, że akurat w LO :->

    > Marnujesz energię, pieniądze i czas - i jeszcze jestes z tego dumna.

    Na zdrowie zawsze znajdę energię, pieniądze i czas. Co ważne, wszystkie te
    cztery rzeczy są MOJE. Mogę z nimi robić, co chcę. Jak na razie - to dobrze
    działa.

  • 49. Data: 2015-05-05 23:48:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-05-05 o 22:36, Ikselka pisze:

    > Legionella
    > się mnoży bakteria
    > grzyby termooporne.
    > "mikroskopijne drobiny plastiku"

    A Ty tak na co dzień chodzisz w masce i w jakimś kombinezonie
    czy normalnie i stykasz się z tymi wszystkimi okropieństwami?

  • 50. Data: 2015-05-05 23:58:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 May 2015 23:48:57 +0200, cef napisał(a):

    > A Ty tak na co dzień chodzisz w masce i w jakimś kombinezonie
    > czy normalnie i stykasz się z tymi wszystkimi okropieństwami?

    Nie, nie stykam się - instalację wodną w domu oraz klimę w samochodzie
    regularnie poddaję odpowiedniej konserwacji i dezynfekcji, a w plastiku nie
    gotuję.
    http://www.budujemydom.pl/woda-i-kanalizacja/18352-z
    walczanie-bakterii-legionella-w-instalacji-domowej

    Coś jeszcze chcesz wiedzieć?