  • 151. Data: 2019-03-03 16:16:30
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 16:10:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Koleżanka co ma pensjonat już teraz ma do połowy lipca miejsca porezerwowane- Do
    połowy sierpnia miało być

  • 152. Data: 2019-03-03 16:48:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli dzien wolnosci podatkowej wypada w Polsce mniej wiecej w polowie roku to mniej
    wiecej polowa pieniedzy jaka maja ludzie trafia do budzetu.

  • 153. Data: 2019-03-04 12:40:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Mar 2019 07:10:23 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Udowadniaj Sobie co tam chcesz ale tego jak jest to nie zmienisz
    > Jak rodzic przepije 500plus to do budżetu wróci z tego pewnie z 70% w postaci
    akcyzy, vatów i sratów

    Akurat wzrost konsumpcji alkoholu był minimalny, więc nic z tego.

    > Te rodziny to raczej auta 3-5 krotni tańsze kupują tak dla ścisłości

    Ano nie, kupują takie, aby rata wyniosła 500zł -- tak wynika z relacji
    właścicieli komisów.

    > W ciągu ostatnich 3 lat 4 nowe komisy samochodowe powstały u nas.
    > Choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość to i tak jest tak że do zwiększenia
    popytu na używane auta 500plus sie przyczyniło

    Przecież o tym piszę -- 500+ najmocniej wpłynęło na gwałtowny wzrost importu
    starych aut. Co ciekawe -- tylko z Niemiec. Z innych kierunków praktycznie
    wcale.

    > A za PO to pogody latem nie było?
    > Lato 2017 roku bodajże- cały sierpień lało więc pogoda tu kluczowa nie jest
    > Koleżanka co ma pensjonat już teraz ma do połowy lipca miejsca porezerwowane-
    myślisz że ci od 500plus wierzą że im PIS pogodę latem zapewni?

    Oczywiśce, że była. Rekord padł bodajże w 2012 roku, potem w 2015 kolejny z
    powodu strachu przed zamachami.
    Od 20 lat rośnie liczba turystów wypoczywających nad Bałtykiem, ale tak samo
    wyjeżdżających poza kraj.
    http://wczasopedia.pl/files/KonferencjaTargi20161125
    .pdf
    (str. 20)

    > No i zarobiły biura podróży, linie lotnicze itp. i ludzie (Polacy) w nich pracujący

    Tak. Ale tylko prowizję.

    > Jak za 500 plus nakupią dzieciakom czekolad w Biedronce to wróci coś do budżetu w
    postaci podatków czy nie wroci?

    A jak wydadzą na alkohol to i większość wróci. Ale nie wydają.

    > I gwarantuję Tobie że inaczej te przepływy zinterpretuje expert w TVP a inaczej
    expert w TVN.

    Zdanie eksperta telewizyjnego interesuje mnie tak mało jak puste gadania typu
    "na pewno kupią polskie produkty, tak, na pewno tak będzie".
    Chyba, że tym ekspertem będzie facet, który taką analizę przygotuje.

  • 154. Data: 2019-03-08 14:39:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2019 12:42:36 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Zdanie eksperta telewizyjnego interesuje mnie tak mało jak puste gadania typu
    > "na pewno kupią polskie produkty, tak, na pewno tak będzie".
    > Chyba, że tym ekspertem będzie facet, który taką analizę przygotuje.

    Obywatelu proszę się nie martwić - towarzysze i o to chcą zadbać:

    https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/minister-
    rolnictwa-chce-zmusic-sklepy-by-polowe-ic,52851

    :-)

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2019-03-08 19:22:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-08 o 14:39, Adam Sz. pisze:

    > https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/minister-
    rolnictwa-chce-zmusic-sklepy-by-polowe-ic,52851

    A to akurat nic złego, wszelkie Kauflandy, Lidle czy inne Cerfury same
    dbają o to, żeby duża część sprzedawanych przez nie produktów pochodziła
    z rodzimego rynku. Ponieważ oni o polskich producentów dbać nie
    zamierzają, to nasz rząd musi o to zadbać.
    Akurat na czasie.
    https://www.youtube.com/watch?v=uyq3tAT2P_4

  • 156. Data: 2019-03-09 00:38:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2019 19:22:50 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > z rodzimego rynku. Ponieważ oni o polskich producentów dbać nie
    > zamierzają, to nasz rząd musi o to zadbać.

    Rząd ma ingerować w wolny rynek?
    Masz portret lenina na ścianie? :D
    Przecież to jest komunizm do kwadratu. Pomysł chory w samym założeniu.
    A dlaczego rząd ma dbać o naszych producentów, a nie o naszych
    konsumentów? Taka ustawa spowodowałaby tylko kolejny wzrost cen
    wszystkiego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 157. Data: 2019-03-09 07:27:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 9 marca 2019 00:38:09 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    rolnictwa-chce-zmusic-sklepy-by-polowe-ic,52851

    > Rząd ma ingerować w wolny rynek?
    > Masz portret lenina na ścianie? :D
    > Przecież to jest komunizm do kwadratu. Pomysł chory w samym założeniu.

    czy chory to mozna ocenić wiedzac o warunkach ekonomicznych wszystko. Ja mam swoja
    koncepcję która mówi:
    kapitalizm i wolny rynek sprawdzją się przez pewien czas. Małe firmy upadają, duze
    rosną - a te wielkie sa tak wielkie że nikt im nie podskoczy i zaczynają na rynku
    dominować tylko ze względu na swą wielkość. Słyszeliscie "ten bank nie może upaść"?
    Pewnie tak.
    A system w którym rządzi wielki a mały niewiele moze nazywa sie feudalizm.

    Dlatego uważam ze rolą państwa jest interweniować. Jak -to inna sprawa.
    Być moze do zmuszenia największych firm do określonych działań.

    b.

  • 158. Data: 2019-03-09 07:55:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Może Ci przypomnę że u nas ceny gazu i energii są regulowane przez
    > państwo
    Ale to że państwo reguluje nie znaczy że może ustalać te stawki jakie
    chce. Chociażby cena nie może dumpingowa, a VAT nie może być niższy niż
    ustalony w UE. Wymieniasz składowe faktury poza ceną gazu, jakby one
    nieistotne były. Kup cysternę i jeździć po gaz do Gdańska albo Płocka,
    to będziesz płacił prawie tylko cenę surowca.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 159. Data: 2019-03-09 08:15:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Żeby jeszcze chcieli ten gaz podciągnąć do odbiorców. Mam gazociąg 100 m od siebie
    i wg PGNiG brak technicznych moźliwości.

    Ale dlaczego z moich podatków mam się składać, żebyś Ty miał gaz w domu?
    Szczególnie gdy nie jesteśmy sąsiadami. Przecież jakby tylko dla Ciebie
    zrobili te 100m nitki, to Ty do końca życia tego nie spłacisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 160. Data: 2019-03-09 09:06:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-09, Budyń <b...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Dlatego uważam ze rolą państwa jest interweniować. Jak -to inna sprawa.
    > Być moze do zmuszenia największych firm do określonych działań.

    W kapitaliźmie też jest kupa interwencjonizmu i tak się do tego wszyscy
    przyzwyczaili, że nie widzą.

    Co do handlu/rynku produkcji to sprawa wcale nie jest trywialna.
    Popatrzyłbym na to z bardzo prostej perspektywy, co Polska zyska
    wpuszczając daną firmę? Miejsca pracy? Ile? Technologię? A co straci? Bo
    np. takie właśnie sklepy wielkopowierzchniowe, to przecież można sobie
    wyobrazić na tym miejscu firmę polską.... ale może jak się powie tamtym,
    won! to nie będą chcieli inwestować w dziedzinach, w których byćmy
    chcieli aby w Polsce inwestowali.

    --
    Marcin