  • 11. Data: 2014-10-21 14:36:08
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ale i tak tańsze od mieszkania w mieszkaniu o podobnej powierzchni.

    Nie ma szans :-)

  • 12. Data: 2014-10-21 14:45:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przy 150m2 spora powierzchnia jest nie użytkowana w formie powierzchni
    > mieszkalnej. Jak jest piętro to ma się w domu klatkę schodową lub coś co
    > spełnia jej
    > funkcję.

    Dokładnie tak samo jak w przypadku mieszkań dwupoziomowych. A mieszkanie
    jednopoziomowe o tej powierzchni to odpowiednik domu parterowego - na
    korytarze "traci" się tyle samo.

    > Ma się pomieszczenia gospodarcze i może garaż.

    Tak samo jak mieszkając w mieszkaniu - potrzeba trzymania gdzieś
    nart/rowerów/opon zimowych/boksa dachowego czy deski surfingowej jest
    identyczna :-)
    Są mieszkania (duże) z pomieszczeniami gospodarczymi są takie które mają
    przypisany garaż lub tzw. komórkę lokatorską.

    > Jak odjąć te nieużytki mieszkaniowe to ze 150m2 zostanie 100 albo i mniej.

    Jak wyżej - skoro liczysz dom 120 + garaż 30 to należy to porównywać z
    mieszkaniem 120 + garaż 30. Obawiam się że z garażem obliczenia wyjdą
    jeszcze bardziej nie na korzyść mieszkania.

    > W tym co pozostaje po odjęciu nieużytków mieszkaniowych są z reguły dwie
    > łazienki i dwa WC.

    ROTFL.
    Jeszcze takiego domu ani mieszkania nie widziałem by na 150m2 były dwie
    łazienki i dwa WC.

    > Przydatne jak są dzieci. Przydatne przez kilka lat zanim się wyprowadzą.
    > Potem są zbędnym balastem tak jak pokoje w których mieszkały.

    Oczywiście i piszę o tym od lat. Inne domy/mieszkania są optymalne dla osób
    posiadających dzieci a inne dla dwójki samotnych emerytów. Ale to jest
    kwestia niezależna od wyboru dom czy mieszkanie.

    > Praktycznie człowiek najwięcej czasu spędza tam gdzie mieszka. Z drobnym
    > zastrzeżeniem. Najwięcej z tego czasu na mieszkanie spędza zajmując
    > powierzchnię > metr na dwa metry.

    Wiesz z pralni korzystam przez 2h w tygodniu czyli 1% czasu, ale jakoś nie
    wydaje mi się aby to pomieszczenie było 15 razy mniej ważne od sypialni w
    której spędzam 30% czasu. Dlatego takie pisanie to rozmywanie tematu. W
    końcu gdy śpię to jest mi zupełnie obojętne jaką powierzchnię ma moja
    sypialnia i czy jest stylowa. Sensowniejsze IMO jest skupienie się na tym
    jak i gdzie spędzamy nasz wolny czas czyli po odjęciu czasu "traconego" w
    pracy, we śnie czy na dojazdach.

    I tu się pojawia kolejna zaleta domu. Mam godzinę wolnego mogę wyjść do
    ogrodu. Przy mieszkaniu w centrum zanim dojadę do ogródka działkowego już
    stracę 15 minut, więc siedzę w mieszkaniu. Tak samo dzieci jak mają chwilę
    wolnego np. między szkołą a obiadem - mogą iść się bawić w ogrodzie. Nie
    muszę ich pilnować więc nie tracę czasu. Itd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-10-21 15:24:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie ma szans :-)

    A konkretnie z czym się nie zgadzasz?

    Podałem koszty mieszkania jakie ponosiłem:
    [cut.]
    > Czyli przeliczając to na metry:
    > 2,67 / m2 - na bieżące utrzymanie
    > 5,56 / m2 - na fundusz remontowy
    [koniec cyt.]

    jak to się ma do kosztów posiadania domu to każdy może sobie sam stwierdzić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-10-21 16:29:00
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Ja, po pięciu latach mieszkania we własnym upragnionym domu, coraz częściej
    > dyskutuję z żoną możliwość powrotu do miasta.

    Ja po 6 latach mieszkania pod miastem (tylko chodzi tu o duże miasta,
    bo małych takie problemy nie występują - zwłaszcza u Adama Sz ;)- wróciłem
    do cywilizacji.... i nie żałuję :) Jest cudownie. Miasteczko pod Warszawą
    było fajne, jak dzieci były małe (0-5l)... ale jak zaczyna się szkoła,
    dodatkowe zajęcia. Dzieci chcą mieć kontakt z dziećmi ze szkoły, z "podwórka"
    ... chcą móc skoczyć do kolegi na klatce, czy klatkę obok... nie puszczę
    6 latka, aby łaził 2km do kolegi mieszkającego w domku w innej części
    Marek (miasteczko w którym pomieszkiwałem).

    Ale jak małe dzieci i niepracująca żona, to taka wieś to jeszcze ujdzie.
    Własna piaskownica i huśtawka... jakieś tam owoce i warzywka... OK.
    Ale teraz tam sobie jeździmy "na działkę" i to jest najlepsze ! :)
    Czyli co któryś weekend, może część wakacji... i tyle.

    A tu - cywilizacja, chodniki, równe asfaltowe alejki na rolki, czy rower...
    ... do metra 700m, do autobusu 200m - blisko wszędzie, szkoła 300m (po
    drodze ŻADNEJ ulicy) - internet 100Mbit za 39,90zł ... fajni sąsiedzi.
    No i BLISKO do pracy. Bez korków (tak dużych) - nie muszę się przebijać 2h
    przez mosty, bo akurat śnieg pierwszy spadł. Dzieci też zadowolone ! :)
    To najważniejsze.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 15. Data: 2014-10-21 16:43:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 00:12:36 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Żeby mieszkanie we własnym domu za tanio nie wychodziło. Co jakiś czas ktoś tutaj
    pisze że mieszkanie we własnym domu jest tanie i 5 razy do roku można grilla zrobić.
    Jak uda mi się przejście na emeryturę i będę miał od chuja wolnego czasu to z nudów
    wezmę z grupy informacje z kilkunastu lat i policzę ile te grille kosztują.

    Hehehehe - mieszkam w domu, za czyszczenie komina place.. 0. Bo nie czyszcze -
    pale od swieta w kominku czystym suchym drewnem i komin jest czysty wiec
    po co palic :-) Ogrzewam wiadomo czym.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2014-10-21 16:52:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 16:43:48 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > pale od swieta w kominku czystym suchym drewnem i komin jest czysty wiec
    > po co palic :-)

    Znaczy po co czyscic ;) Odpisalem a dopiero doczytalem reszte - kolejny
    bezsensowny flame sie zapowiada dom VS mieszkanie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-10-21 16:54:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    a.pl...

    >A konkretnie z czym się nie zgadzasz?

    >jak to się ma do kosztów posiadania domu to każdy może sobie sam

    No i sam stwierdzam, mieszkanie kosztowalo mnie grosze, dom nawet po
    korekcie na wielkosc to wydatki znacznie wyzsze.

  • 18. Data: 2014-10-21 16:56:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >przez mosty, bo akurat śnieg pierwszy spadł. Dzieci też zadowolone ! :)

    Bo trik polega na tym by miec dom w miescie :-) Jedyne co to wielkosc
    dzialki, trzeba sie liczyc, ze wiecej jak 1000m to juz majatek.

  • 19. Data: 2014-10-21 16:59:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 16:29:00 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > Ja po 6 latach mieszkania pod miastem (tylko chodzi tu o du�e miasta,
    > bo ma�ych takie problemy nie wyst�puj� - zw�aszcza u Adama Sz ;)-

    No ja nie mam absolutnie zadnych :-)
    Na budzet 2015 mamy wpisane zrobienie oswietlenia, a na 2016/2017 podzielona
    na dwa etapy budowe nowej drogi - koszt 1,9mln pln - droga wewnetrzna dla
    kilku naszych domow :-) Wiec nie narzekam :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2014-10-21 17:05:07
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Znaczy po co czyscic ;) Odpisalem a dopiero doczytalem reszte - kolejny
    > bezsensowny flame sie zapowiada dom VS mieszkanie :D
    > pozdr.

    A tam flame ;) ... warto po prostu uświadomić ludzi o plusach
    i minusach jednego i drugiego - a każdy sam zdecyduje.
    Nie jest tak, że coś jest dużo lepsze - a coś dużo gorsze.
    Jest tak, że coś jest lepsze na _dany_ moment w życiu konkretnej
    osoby. I tyle.

    Ja miałem gotowe pozwolenie na budowę i mnóstwo informacji w
    głowie od Was (za co dziękuję, bo wiele się nauczyłem czytając
    tę grupę) - sam mi chyba jakieś zdjęcia szalunków (pięknie swoją
    droga wykonanych) podsyłałeś... - ale póki co, zrezygnowałem.

    No i nie żałuję (na razie)... no może będzie mi tylko troche brakować
    widoku (pół)nagiej żonki opalającej się w trawie, (mamy zarośniętą
    działkę) ale to i tak najwcześniej na wiosnę, o ile będzie ciepła ;).

    Pozdrawiam,
    Aleksander.