  • 21. Data: 2016-08-18 11:47:15
    Temat: Re: Plan zagospodarowania - kolor dachu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 11:40:45 UTC+2 użytkownik anhin napisał:

    > coż, i "żart" i konkluzja dowodzą tylko, z jak zmistyfikowaną i

    Anhin - czy Ty przypadkiem nie nazywasz sie Radoslaw Gajda ?
    Czytajac Twoje teksty odrazu mi sie w glowie wlacza (swietny skadinad
    kanal Architecture is a good idea :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2016-08-18 12:09:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.08.2016 11:40, anhin wrote:
    > coż, i "żart" i konkluzja dowodzą tylko, z jak zmistyfikowaną i
    > nieuporządkowaną materią mamy do czynienia.

    Nie wszystko należy uporządkowywać w sensie zaprzęgać do tego państwo.

    > Pojęcia takie jak krajobraz
    > harmonijny i dysharmonijny, maturalny i zdewastowany,
    > uporządkowany/neutralny i zniszczony to nie są pojęcia subiektywne,
    > zostały wypracowane w ciągu tysięcy lat rozwoju estetyki i architektury
    > i są bardzo porządnie opisane w bardzo bogatej literaturze.

    Nikt nikomu nie powinnien zabraniać opisywać takich i innych kwestii.

    > Ty oczywiście masz pełne prawo te pojęcia i związane z nimi wartości
    > ignorować czy odrzucać.

    Nie ignoruję.

    > ale przykro mi że nie przyjmujesz do wiadomości że wymagania estetyczne
    > mają równą, a czasem większą wagę.

    Esetyka jako niedefiniowalna nie powinna podlegać subiektywnej woli
    urzędnika.

    > Wracając do tradycji -kiedyś ludzie mieszkający w tym samym rejonie
    > mieli zbliżony k język ekspresji estetycznej i respektowali wspólny kod
    > kulturowy, więc to co budowali -w mieście czy na wsi -było bez żadnych
    > regulacji poza ekonomicznymi- harmonijne i sensowne.
    > Teraz takiego
    > wspólnego języka i kodu nie ma

    Są regiony w którym jest coś takiego i społeczność lokalna bez udziału
    państwa wywiera wpływ na delikwenta, który psuje owy ład/kod.
    Znam przykład z pewnego regionu w Hiszpanii.

    > więc ktoś musi zapobiegać dewastacji
    > przestrzeni -bądź co bądź jeszcze ciągle wspólnej.

    No i "zapobiega". Efekty są w mojej ocenie słabe a monotonia zabudowań
    do porzygania. Znam przykłady z UK.
    W PL nie jest jeszcze tak źle, choć i u nas spotyka się chore
    ograniczenia w PZP. Po mojej stronie ulicy jest PZP dosyć liberalny.
    Można zbudować niemal co się chce do pewnej wys. poza dachem płaskim.
    Za to po drugiej stronie ulicy jest PZP bardzo ścisły i wszyscy (sic!)
    sąsiedzi klną jak z nimi o tym rozmawiam.
    No i oczywiście, wg. mojej subiektywnej oceny, tamta strona ulicy nie
    jest ani ładniejsza ani brzydsza więc po co to?

    > aha. Ale co z ludźmi którzy uważają że mają święte przyrodzone prawo
    > gnać ile fabryka dała po terenie zabudowanym, a regulacje i represje
    > dotyczące takiego postępowania są wrednym i złośliwym ograniczeniem
    > wolności?

    Są prawa zwiększające wolność i takie, które ją zmniejszają.
    Stważanie zagrożenia poruszając się samochodem powinno podlegać
    ograniczeniom.
    Nie ma jednak sensu w takiej dyskusji rozpatrywać jakichś pojedynczych
    przypadków bo do niczego nie dojdziemy.
    W jednym przypadku 70kmph w miejscu zabudowanym jest bezpieczne w innym
    40. Przyjmowanie jednak 50 w całym terenie zabudowanym jest prawem
    wolność ograniczającym i zwyczajnie głupim. Swoją nadgorliwością
    powoduje jedynie rozdrażnienie u kierowców.
    Dosyć dobrze jest to rozwiązane w UK. Ograniczenia poustawiane są z
    głową przez co przez tereny zabudowane jedzie się dosyć płynnie. Nikt
    nikogo nie musi wyprzedzać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2016-08-18 12:14:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.08.2016 11:36, Adam Sz. wrote:

    > Aha - mozna pod to rowniez podciagnac rozny wplyw inwestycji na sasiednie
    > dzialki.
    >
    > Czyli jak chcesz postawic ubojnie drobiu - wywolujesz niekorzystny wplyw
    > (zapach, halas) na sasiednia nieruchomosc. Sasiadowi sie to nie podoba -
    > sklada protest i masz zakaz budowy ubojni drobiu. Moznaby to podciagnac
    > pod 3-4 kategorie roznej uciazliwosci i protest moglby zlozyc jedynie
    > sasiad, ktory klasyfikuje sie kategorie nizej (zeby konkurencja sie nie
    > wykaszala sama). W ten sposob - naturalnie tworzylyby sie strefy
    > przemyslowe, uslugowe, czy mieszkalne :)

    Z tym, że istnienie PZP w ogóle nie jest złym pomysłem.
    Mogłyby nawet zawierać zapis ogólny - budownictwo jednorodzinne z
    możliwością lokalizacji usług, których uciążliwość zamyka się w obrębie
    działki.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2016-08-18 16:12:18
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Sąsiedzi mają różne dachy - łącznie jest tylko 5 domów otoczonych
    lasem/parkiem. Więcej nie będzie.
    Sąsiedzi budowali się w momencie tworzenia planu, więc nie byli nim objęci.
    Piotr

  • 25. Data: 2016-08-18 16:54:02
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Anhin - czy Ty przypadkiem nie nazywasz sie Radoslaw Gajda ?
    > Czytajac Twoje teksty odrazu mi sie w glowie wlacza (swietny skadinad
    > kanal Architecture is a good idea :-)
    > pozdr.

    nie ;-) Ale dziękuję :-)

  • 26. Data: 2016-08-18 17:18:50
    Od: anhin <a...@o...pl>

    [...]
    > Aha i jest to lewica!
    > Prawica z definicji nie może być faszystowska.
    > U nas jednak za prawicę uważa się PiS i PO co jest po prostu śmieszne.

    tak tylko dla wyjaśnienia off-topic, bo nie bardzo mam czas żeby śledzić
    wynikła -całkiem interesującą- dyskusję, ale bardzo nie lubię powielania
    niemądrych mitów.
    Faszyzm i nazizm nie miały z socjalizmem nic wspólnego, nazwa NSDAP
    wzięła się z propagandowego wykorzystania klimatu światopoglądowego w
    popierwszowojennych Niemczech i od początku przez twórców nie była
    traktowana poważnie; nawet retoryka (także faszystowska) odwoływała się
    raczej do ludowej wiejskości, a nie tradycji lewicowej. Co to za
    socjalizm, który jawnie podlizuje się wielkiemu kapitałowi i -również
    jawnie- z nim współpracuje? Który traktuje (poza czysto propagandowymi
    bonusami) tzw. 'klasę robotniczą' gorzej niż bismarkowskie Niemcy? Co za
    socjalizm, który zabrania aborcji i środków antykoncepcyjnych, a
    homoseksualistów i transwestytów wysyła do obozów? Jeśli coś z tej mocno
    skróconej listy skojarzy się komuś z prawicą, to już nie moja wina...
    Ciekaw jestem przy okazji tej definicji prawicy która jest sprzeczna z
    celami faszyzmu... ale to w końcu nieistotne. Mity związane z tradycjami
    i sensem lewicy i prawicy są tyleż dziwaczne, co niebezpieczne. Niejaki
    JKM obwieścił jakiś czas temu że prawdziwy liberalizm jest wyłącznie
    prawicowy -biedak, zapomniał własnego bon motu z czasów kiedy bywał
    jeszcze błyskotliwy, o różnicy między krzesłem, a krzesłem elektrycznym.
    Ale to już zupełnie inna bajka, całkiem OT, za co przepraszam i żegnam
    się na kilka dni, zazdroszcząc kolegom wolnego czasu ;-)

  • 27. Data: 2016-08-19 14:01:12
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-30 o 22:34, gobo pisze:
> [...]
    > cyt " dla dachów dwu- i wielospadowych stosowanie kolorystyki w tonacji
    > czerwieni (zbliżonej do naturalnego koloru cegły)"
    > No i nie mamy z żoną pojęcia jaki kolor to ma być. Kolor cegły to taki
    > od pomarańczowego, rdzawego aż do brązu. Czerwieni w cegle jest akurat
    > chyba najmniej.
    > Kto ostatecznie zadecyduje o tym, czy wybrany przeze mnie kolor spełnia
    > wymagania planu, czy nie? Mocno to wszystko uznaniowe...
    > Teraz mam dwa wstępnie wybrane kolory: Titania czerwień winna i Titania
    > miedź angoba. Mam nadzieję, że obie się łapią do wymagań planu.

    A jak dokładnie brzmi zapis? jeśli "zalecają" to sobie mogą ... jesli
    "wymagają" to musisz się dostosować.

  • 28. Data: 2016-08-19 15:36:51
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ogólnie podpunktów związanych z budynkiem i działką jest sporo, ale te
    związane z kolorystyka wyglądają tak:

    3. Ustalenia dotyczące zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
    oraz parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz
    zagospodarowania terenu:

    12) dla dachów dwu- i wielospadowych stosowanie pokrycia dachowego w
    formie dachówki;
    13) dla dachów dwu- i wielospadowych stosowanie kolorystyki w tonacji
    czerwieni (zbliżonej do naturalnego koloru cegły);
    14) zakaz stosowania jaskrawej kolorystyki elewacji i ogrodzeń, w
    szczególności: niebieskiego, fioletowego, pomarańczowego i różowego;
    15) nakaz zharmonizowania kolorystyki elewacji i materiałów
    wykończeniowych wszystkich budynków zlokalizowanych na jednej działce
    inwestycyjnej;
    16) zakaz stosowania pokrycia elewacji w formie blachy falistej i
    trapezowej oraz paneli z tworzyw sztucznych,
    za wyjątkiem paneli drewnopodobnych;
    18) zakaz stosowania ogrodzeń z prefabrykatów betonowych i niepowlekanej
    siatki drucianej;

    Zasadniczo z większością zaleceń się zgadzam i nic do nich nie mam. Ta
    kolorystyka cegły jest największą niewiadomą, bo cegły mają rozrzut
    kolorów spooory.
    Piotr

  • 29. Data: 2016-08-19 15:53:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-19 o 15:36, gobo pisze:
    > naturalnego koloru cegły

    Może to RAL 2002? :)

    --
    Pete

  • 30. Data: 2016-08-19 16:02:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    jestes zwolennikiem faszyzmu a juz najmniej mam niewolniczą mentalnosc :-) @quent

    > kolorystyka cegły jest największą niewiadomą, bo cegły mają rozrzut
    > kolorów spooory.

    no i wlasnie masz dosc szeroki wybór. W projekcie napiszesz "dachówka titanium",
    urzedas sobie sprawdzi czy mu pasuje w stosunku do zapisu mpzp.

    b.