  • 181. Data: 2018-06-18 22:40:46
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie pisze:

    > Że z prostej ciekawości spytam: co to za device targałeś na Kasprowy,
    > że zauważalne były różnice w chłodzeniu ich powietrzem ? Piwo?
    > No, chyba że to Ty wymagałeś chłodzenia po umieszczeniu na wierchu.

    Takie na prund, z wiatraczkiem co dmucha i chłodzi. Potem też bez
    wiatraczka, bardziej pasywne i oziębłe. Z przegrzewaniem nigdy nie
    było problemu, jednak wpływ niskiego ciśnienia trzeba uwzględnić przy
    ocenie.

    Targać nie musiałem, bo na Kasprowy da się wjechać kolejką. Ale i tak
    ludzie tam mieszkają całymi tygodniami.

    Jarek

    --
    Daj kurze grzędą, a ona: jeszcze wyżej siędę.

  • 182. Data: 2018-06-19 08:19:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.06.2018 19:33, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie tlumacz, to bez sensu. Na 99,99% wiem co napiszesz. Krotko bedzie to cos w
    stylu "no ja pierdole, dlaczego nie kupilem wczesniej". Teraz wypada czekac na efekt
    kuli sniegowej. Do tej pory bylem jedynym na grupie uzytkownikiem projektora jako
    zamiennika telewizora. Dwa lata uplynelo a bedzie nas dwoch. Podejrzewam ze na
    nastepnego uzytkownika projektora nie trzeba bedzie czekac kolejne dwa lata. 2000 na
    raty rozlozone na dwa lata to miesiecznie niewiele.

    Napiszę, że efekt jest taki jak się spodziewałem. Mam do czynienia z
    projektorem w pracy - inFocus DLP - więc jakoś specjalnie nie jarałem
    się podłączając optomę w domu.

    W trybie eco jej nie słychać. W trybie jasnym owszem.
    Tryb eco jest jednak jak wystarczający na ekranie 92", który dostałem w
    komplecie.

    Ja telewizora praktycznie nie oglądam. Ponad rok temu zrezygnowałem z
    nc+ i teraz czasem włączam to co nadaje dvbt. A co nadaje to wiadomo.
    Telewizja to przeszłość.

    Optoma ma spore możliwości regulacji koloru, jednak dla mnie jedyne
    akceptowalne ustawienie to "referencyjny", może dlatego, że na co dzień
    robię w grafice ;-)
    I na tym ustawieniu kolory są najbardziej naturalne. Tony skóry
    wyglądają najlepiej, nie ma przepaleń w światłach itp.
    Sygnał SD także wygląda bardzo dobrze.

    Wady?
    Chyba tylko takie jakie wynikają z tej technologii ogólnie, czyli
    konieczność przyciemnienia pomieszczenia.

    Zalety?
    Przyjemność oglądania filmu z jakością "jak w kinie" i to dosłownie.
    Obraz jest bardzo "plastyczny". Telewizor nie jest w stanie oddać tego
    klimatu bo w nim wszystko jest zbyt idealne, kolory zwykle zbyt cukierkowe.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 183. Data: 2018-06-19 08:35:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 08:19, quent pisze:

> [...]
    > klimatu bo w nim wszystko jest zbyt idealne, kolory zwykle zbyt cukierkowe.
    Porządne telewizory mają tryb kinowy, ja w plazmie taki mam i kolory na
    pewno nie są cukierkowe,
    że o głębi czerni już nie wspomnę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 184. Data: 2018-06-19 08:38:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.06.2018 08:35, Janusz wrote:

    > Porządne telewizory mają tryb kinowy, ja w plazmie taki mam i kolory na
    > pewno nie są cukierkowe,
    > że o głębi czerni już nie wspomnę.

    Też mam plazmę, akurat panasa i jestem bardzo zadowolony, obraz jaki
    daje projekcja, np w kinie jest nie do podrobienia.
    Narzekasz w kinie na czerń?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 185. Data: 2018-06-19 10:29:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.06.2018 08:19, quent pisze:

    > Zalety?
    > Przyjemność oglądania filmu z jakością "jak w kinie" i to dosłownie.

    E tam, bez foteli kinowych się nie liczy. Ktoś tu nawet niegdyś oferował
    takie fotele - najprawdziwsze, niewyściełane - by poczuć się w M3 "jak
    w kinie". Jak powiadasz - w cudzysłowie. I z tym cudzysłowem się zgodzę,
    jeśli przyszłoby mi siedzieć za jakieś grzechy popołudniową porą pod
    szumiącym nad głową projektorem w zaciemnionym salonie.

  • 186. Data: 2018-06-19 10:37:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.06.2018 10:29, collie wrote:

    > E tam, bez foteli kinowych się nie liczy.

    Kinowe nie są tak wygodne jak te, które mam u siebie.

    > jeśli przyszłoby mi siedzieć za jakieś grzechy popołudniową porą pod
    > szumiącym nad głową projektorem w zaciemnionym salonie.

    Nie ma musu zarówno popołudniową porą jak i pod szumiącym.
    Można kiedy się chce i to pod nieszumiącym.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 187. Data: 2018-06-19 12:34:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziewwwww.

  • 188. Data: 2018-06-19 12:49:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 08:35, Janusz pisze:

    > Porządne telewizory mają tryb kinowy, ja w plazmie taki mam i kolory na
    > pewno nie są cukierkowe,
    > że o głębi czerni już nie wspomnę.

    Ale plazmy były akurat fajne, ale się praktycznie zmyły. Teraz takie czy
    inne LEDy tylko praktycznie.
    A te z tym obrazem i kolorami już różnie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 189. Data: 2018-06-19 12:52:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 13:48, Myjk pisze:
    > Mon, 18 Jun 2018 10:39:59 +0200, quent

    > Od czasu gdy nastała era "kup popkorna" do kin już nie chodzę. Irytuje mnie
    > ciamkanie i siorbanie, chyba bardziej niż szum projektora. Dlatego
    > projektor jest w planach w nowym domu.
    >
    > Natomirast przeszukałem na szybko i nie widzę aby ktoś próbował robić
    > pasywne chłodzenie projektora. Wniosek z tego, że muszę tam podpiąć rurę z
    > klimakonwektora. :>

    Pisałem już gdzieś wcześniej, że mając w planach projektor od początku
    również uwzględniałem, żeby wymodzić mu jakąś wentylowaną obudowę, żeby
    właśnie odciąć ewentualny hałas wentylatora zupełnie.
    Ogólnie zazwyczaj wystarcza dać wentylator o dużej średnicy, ale na
    niskich obrotach i już jest cicho.

    Pzdr

    --
    /__/_* /

  • 190. Data: 2018-06-19 14:49:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O jaki halas projektora Ci chodzi? Ja temat o wspolczesnym projektorze zalozylem,
    teraz projektory nie sa na tasme filmowa.