  • 21. Data: 2018-06-13 13:25:33
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Poruszamy sie w zakresie odczuc subiektywnych. Lubie kino. Czesto chodze do kina.
    Ekran telewizora w dopuszczalnej dla mnie cenie jest zbyt maly. Poza tym nke jestem
    juz mlody. Z wiekiem siadaj oczy. Z cirka jebalt pieciu metrow na ekranie o
    szerokosci ponad trzy metry widze wiecej niz na mniejszym ekranie z mniejszej
    odleglosci. Nie bez znaczenia dla moich oczu jest to ze ogladam w swietle odbitym.
    Ekran nie wytwarza swiatla ale odbija zrobione gdzies indziej. Oczy sa zrobione do
    patrzenia w swietle odbitym. Swiecaca w oczy plaszczyzna ekranu wyposazona w wysoko
    wydajne diody raczej zdrowa dla oczu nie jest, przynajmniej tak mi sie wydaje. Uwazam
    i moja praktyka to potwierdza ze przy duzym ekranie efekty dzwiekowe sa duzo lepsze.
    Nie mam zadnego super zestawu wzmacniaczy i glosnikow. Raczej o prymitywizm to co mam
    haczy. Mam trzy glosniki. Dwa szerokopasmowe sa na brzegach ekranu a niskotonowy na
    srodku pod ekranem. Jak jedzie samochod to z zamknietymi oczami moge okreslic w
    ktorym miejscu sie znajduje. Podobnie jak rozmawia kilka osob. Na probe podlaczylem
    zestaw pieciu glosnikow. Nic lepiej nie bylo a zuzywaly wiecej pradu. W nieduzym
    pomieszczeniu odbicia dzwieku przy trzech glosnikach zupelnie dobrze robia tlo za
    plecami. Jest bardziej naturalne niz stworzone sztucznie. Kolejny dla mnie plus to ze
    kot ktory mial w dupie zwykly telewizor stal sie telewidzem. Lubi programy
    przyrodnicze. Siada i oglada. Jak go jakis program o ptaszkach albo rybkach
    zainteresuje to caly obejrzy. Wie ze to lipa bo sprawdzil ale i tak oglada. Jasny
    projektor nie wymagajacy podbijajacego swiatlo ekranu ma duzy kat widzenia. Nie ma
    czegos takiego ze jak patrzy sie w osi okranu +- iles tam stopni to jest ok a potem
    zaczyna byc gorzej. Przy projektorze w kazdym miejscu jest tak samo. Podstawa przy
    rozmiarze ekranu jaki mam jest dobry sygnal. Nie mam kablowki ani satelity itp. Bo
    nie potrzebuje czterystu kanalow z ktorych i tak bym ogladal te co sa w telewizji z
    antena, moze ze cztery by sie przydaly. Ale dla czterech wydac ze czterdziesci
    zlotych to nie po mojemu. Na kablowkach jest wiecej programow w hd. Inna sprawa ze
    czesto program w sd potrafi byc w lepszej jakosci niz w hd. Na telewizorze tego nie
    widzialem a ekran projektora w tej materii jest bezlitosny.

    Ja w sumie w pełni rozumiem Twoje podejście.
    Sam już dawno temu sobie wymyśliłem, że zamiast czegoś, co obecnie udaje
    telewizor (stare LCD 24" zaledwie), to docelowo chciałbym właśnie
    projektor. Bo sensownie duże telewizory kosztują też duuużo więcej, a i
    tak nie dadzą mi aż tak fajnego, dużego ekranu.
    Poźniej przez pół roku mieszkał u mnie kolega, który posiadał zwykły,
    biurowy, dość średniawy projektor Benq, o rozdzielczości natywnej
    zaledwie 800x600. Podłączaliśmy go klika razy do oglądania meczu i filmu
    rzucając obraz na nierówną, z plamami ścianę. I wiecie co? Było
    zajebiście! Nawet przy materiale kiepskiej jakości i z tą niską
    rozdzielczością i tak było super oglądać na ekranie o przekątnej +/- 105".
    To mnie tylko utwierdziło w przekonaniu, że mój pomysł jest dobry, a
    realizacja jego z zastosowaniem porządniejszego, Full HD projektora
    sprawi, że będzie po prostu mega.

    Zenek jak widać też to potwierdza.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2018-06-13 13:26:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wejdz na ebaya. Svga to od trzydziestu dolarow sa. Jak oni to robia mozna wyczaic
    ale skad taka smieszna cena?

    za 30 dolców to masz ze źródłem światła LED a nie lampą. Wystarczy do
    prostych zastosowań ale do TV w dzień się nie nada za nic. Za ciemne.

    na polskim też masz takie projektorki chińskie po 200-300 zeta

  • 23. Data: 2018-06-13 13:46:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Jun 2018 00:18:05 +0200, sirapacz

    > Przy czym obraz przyzwoicie widać nawet w dzień.

    Te projektory to już potrafią świecić czarnym czy niewiele się zmieniło?

    Jak oddałem plazmę staruszkom i zanabyłem LED (głównie ze względu na
    Android TV, bo dongle, i inne komputery podpięte do TV mnie irytowały), to
    szlag mnie trafia przy każdej ciemniejszej scenie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-06-13 13:51:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widac ze nie wszedles. Przy niektorych za 30 dolcow napisane 800x600 i 3-5-7 tysiecy
    lumenow. Nawet jak to beda chinskie lumeny to i tak bardzo jasno bedzie. Zawsze
    podziwialem, w specyficzny oczywiscie sposob, takich co nie wiedza a chca byc
    opiniotworczy.

  • 25. Data: 2018-06-13 13:55:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Jun 2018 13:25:33 +0200, Kżyho

    > Było zajebiście! Nawet przy materiale kiepskiej jakości i z tą niską
    > rozdzielczością i tak było super oglądać na ekranie o przekątnej +/-
    > 105".

    Ale to "zajebiście" to tylko przy całkowitym zaciemnieniu, względnie do
    meczu gdzie ciemnych elementów ze świecą szukać. W przeciwnym razie film
    wygląda jak wypsiany, brakuje tego co daje "jakość" -- kontrastu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2018-06-13 13:58:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    czesto program w sd potrafi byc w lepszej jakosci niz w hd. Na telewizorze tego nie
    widzialem a ekran projektora w tej materii jest bezlitosny.

    W sumie to jedno pytanie mnie wciąż intryguje jeszcze.
    Jak na co dzień wygląda kwestia głośności?
    Bo 32 dB to niby nie jest jakoś dużo, ale jednak przy cichych scenach
    albo jak jest zupełnie cicho w domu, to może być jednak słyszalne i
    irytujące, jak mi nad kanapą, nad głową będzie wisiał taki projektor i
    szumiał wentylatorem...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 27. Data: 2018-06-13 14:07:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Jun 2018 13:58:18 +0200, Kżyho

> [...]
    > albo jak jest zupełnie cicho w domu, to może być jednak słyszalne i
    > irytujące, jak mi nad kanapą, nad głową będzie wisiał taki projektor i

    Może da się zamontować wodne chłodzenie. :>
    Trzeba tylko pamiętać żeby rury w suficie zatopić. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2018-06-13 14:23:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie odczuwam z powodu glosnosci projektora zadnego dyskomfortu. Czlowiek szybko sie
    przyzwyczaja i ignoruje to co malo istotne w danej chwili.

  • 29. Data: 2018-06-13 15:20:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z jednej ze stron o projektorach - czułość kontrastowa ludzkiego oka wynosi ok.
    300:1. Czułość ta zmniejsza się wraz z wiekiem: w wieku 60 lat zdolność ta spada do
    33% zdolności z wieku 20 lat, natomiast dla 70 lat spada do 13%
    - kontrast monitora w naszym notebooku wynosi około 300:1
    - kontrast w kinie wynosi około 1000:1
    - dowolne światło w pomieszczeniu czyni wynik większy od 400:1 czysto teoretycznym"

  • 30. Data: 2018-06-13 15:40:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    Zawsze podziwialem, w specyficzny oczywiscie sposob, takich co nie wiedza a chca byc

    Teraz wszedłem i za $30 masz uszkodzone, za niecałe $40 masz używki w
    nieznanym stanie - a ja pisałem o nowych. Zawsze podziwiałem, w
    specyficzny oczywiście sposób takich, co nie czytają ze zrozumieniem a
    potem oceniają przedpiszcę mając siębie za niepodważalny autorytet.
    Jak włączysz 'se' filtr na "New" to okaże się, że najtansze są po
    $120-250 i to są właśnie te z podświetleniem LEDowym.
    NAJTAŃSZY z normalną lampą kosztuje $300 - czyli tyle co w Polsce.

    Jeśli chcesz kupić używany projektor - zwłaszcza z małym nalotem
    godzinowym to gratuluję naiwności. Podpowiem - licznik godzin resetuje
    się z menu projektora (jak dotąd każdy z którym miałem styczność
    oferował możliwość resetu licznika dla szarego użytkownika).

    W te tysiące lumenów to też tak nie wierz bezgranicznie - poszukaj sobie
    na yt testów i filmików z testowania chińskich projektorków po $50-100 z
    aliexpress.