    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 26 Jun 2017 12:16:58 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Brak drogi dojazdowej do działki
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 19:01:52 UTC+2 użytkownik Maciej napisał:
    > Witam wszystkich.
    > Zamierzam kupić pewną działkę z zabudowaniami.
    > Gdy dostałem wyrys działki to zauważyłem że na mapce nie ma żadnej drogi
    > dojazdowej.
    > Ale faktycznie jest droga gruntowa, przecież nią dojechałem do właściciela,
    > mieszkającego na tej działce całe życie.
    > Więc droga faktycznie jest i była, natomiast na mapach nie ma a w urzędzie
    > paniusia za biurkiem przez godzinę tłumaczyła mi że tutaj żadnej drogi nie
    > ma, pukając palcem na monitor z mapą działki.
    > Czy jest możliwe żeby ktoś posiada działkę, dostał pozwolenie na budowę
> [...]

    Miałem prawie identyczna sprawę. A scislej moja corka, ktora kupila
    gospodarstwo rolne bez prawnie ustalonego dojazdu. Owszem była i jest droga
    polna, która byla uzywana przez wieki ale na mapie jej nie ma. Corka poszla do
    adwokata, ktory zlozyl sprawę w Sadzie o "ustalenie drogi koniecznej". I sad
    takie drogi zasadza. Z tym, ze praktycznie musisz sobie te droge od
    wlascicieli przez pola ktirych ona przebiega, kupic. Ceny sa takie sobie. W
    naszym przypadku sad zasadzil po około 2000 zl za ar drogi. Zasadzil droge o
    szerokości 4 m, droga ma dlugosc około 100 m wiec corka musi zaplacic za nia
    około 8 tys zl. Ta droga uzyskuje swój nr ewidencyjny i zostaje wpisana do
    ksiąg wieczystych i Ty bedziesz jej wlawscicielem i za nia placil jakies
    niewielki podatek.
    W sumie musisz isc do adwokata albo do Radcy Prawnego, ktory za pewna
    niewielka oplata Ci to załatwi. Sad podejmuje decyzje na jednej rozprawie.
    Wlasciciele od wyroku mogą się odwolywac ale zasada jest taka, ze do każdej
    działki dojazd musi być i sad to zalatwia. Innej drogi w sensie postepowania,
    chyba nie ma.

    Pzdr
    Tornad