  • 51. Data: 2017-11-07 16:18:51
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich do Adama i Krisa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak chcesz udowadniac swoje racje to rob to z glowa. Przy przegrodzie 100mm pianki
    1mm blachy i znowu 100 mm pianki do obliczenia jak taka kanapka bedzie izolowala
    blachy nie ma co brac pod uwage. Jaka wilgoc moze sie na blasze wykroplic jak piana
    jest przyklejona do blachy?

  • 52. Data: 2017-11-07 16:43:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 16:19:07 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    blachy nie ma co >brac pod uwage. Jaka wilgoc moze sie na blasze wykroplic jak >piana

    Trzymamy się "budowli" o powierzchni ok 100mkw
    20cm pianki razy 120m2 ścian zewnętrznych to będzie 24m3 pianki
    http://allegro.pl/ocieplenie-poddasza-pianka-poliure
    tanowa-lallafom-i5106253186.html
    Pierwsza z brzegu oferta
    3,50zł za 1cm/m2 czyli w podanym wyżej przykładzie wyjdzie ok 8500zł za samą pianke
    24m3 styropiany to ok 3tys zł tylko nie bardzo widzę możliwość skutecznego ocieplenia
    kilku pospawanych ze soba kontenerów styropianem
    A i ocieplenia "sufitu" nie liczyłem a to kolejne min 100m2

    Od środka na ściany jakieś płyty gipsowe by wypadało na to dać od zewnątrz tez czymś
    to zakryć
    Od środka 15cm po obwodzie to tracimy cenne metry na powierzchni.

  • 53. Data: 2017-11-07 18:09:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie napisalem o kosztach tylko o ociepleniu i ze blacha w srodku nie ma zadnego
    znaczenia. Bez stosownej kasy nie widze mozliwosci stawiania domu w dowolnej
    technologii. Z kontenerow da sie postawic uzytkowy dom chociaz bylbym za stawianiem z
    nich domkow np na dzialkach pracowniczych czy jak to sie teraz nazywa. Jak niedaleko
    mnie cos duzego budowali to mieli z kontenerow postawione budynki socjalne dla
    pracownikow. Na szybkie postawienie sklepu typu warzywniak sie nadaja, magazyn przy
    firmie mozna zrobic. Pianka poliuretanowa droga, to wiedza wszyscy. A ciekawe jak by
    wychodzila jej poprzedniczka pianka krylaminowa. Z pianka krylaminowa jest jeszcze
    myk ze skladniki na nia tanie. Technologia wytwarzania prosta, potrzebna jest mala
    sprezarka, taka za trzy stowy z marketu, i pistolet w ktorym mieszaja sie skladniki.
    Mieszalnik prosty. Bardzo dawno temu w okolicach polowy lat osiemdziesiatych XX wieku
    widzialem jak pianka krylaminowa ocieplali dom na wsi. Rozni sie od poliuretanowej
    tym ze sie nie przykleja po natrysnieciu. Z dyszy wylatuje spieniona masa ktora
    szybko zastyga.

  • 54. Data: 2017-11-07 19:49:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    blachy nie ma co brac pod uwage. Jaka wilgoc moze sie na blasze wykroplic jak piana

    Ja mówię o sytuacji, kiedy ociepli styropianem. Nikt przecież normalny nie
    będzie tego pianą ocieplał - przecież to ma być BUDŻETOWE rozwiązanie,
    a ocieplenie pianą wyjdzie 2-3 x drożej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2017-11-07 20:36:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 18:09:34 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >A ciekawe jak by wychodzila jej poprzedniczka pianka krylaminowa.
    Google zeznaje że zawiera szkodliwy formaldehyd i że ma małą wytrzymałość mechaniczną
    oraz szybko chłonie wodę

  • 56. Data: 2017-11-07 20:54:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prosisz i masz w dwoch wersjach taniej. Sciany kontenerow sa robione z blachy
    trapezowej. Dach tez. Dokladnosc wykonania w granicach pol milimetra. Zaden problem
    wyciac z welny mineralnej odpowiednie ksztaltki i ocieplic do plaskiego sciany i
    dach. Na to 10 centymetrow styropianu od zewnatrz i trzy od srodka. Wyjdzie 20
    centymetrow izolacji. Druga wersja to wyciecie ksztaltek ze styropianu i wklejenie
    ich na pianke. Na to warstwy styropianu takie jak poprzednio. Mozna jeszcze taniej. Z
    plyt osb szalunek zeby pomiedzy sciana kontenera a plyta bylo z 10 centymetrow.
    Odpadowy styropian z ocieplania domow i opakowan. Maszynka do rozrabniania galezi
    itp. Pisac dalej co zrobic czy nie trzeba?

  • 57. Data: 2017-11-07 21:10:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 20:54:47 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    dach. Na to 10 centymetrow styropianu od zewnatrz i trzy od srodka.

    Ale oni chcą ocieplać tylko od wewnątrz:) Jak już ocieplimy od zewnątrz
    to nie ma sensu ocieplać od środka. Chociaż mogłoby to zniwelować mocno
    ew. mostki utworzone na zewnątrz.

    > Wyjdzie 20 centymetrow izolacji. Druga wersja to wyciecie ksztaltek ze styropianu i
    wklejenie ich na pianke. Na to warstwy styropianu takie jak poprzednio. Mozna jeszcze
    taniej.

    Tiaaaa. Wiesz ile i za ile na to piany pójdzie? Kilkadziesiąt albo i
    set puszek po 15 pln każda :) To jest robota dla głupiego.
    Jak już ocieplać to tylko i wyłącznie od zewnątrz. Tylko nie wiem jakim
    klejem - pewnie pianą najlepiej. Tylko zostaje wtedy wielki problem z
    mostkiem od podłogi. Kontener na czymś musi stać - jeżeli ma być
    odizolowany to musi stać na styropianie. Jeżeli na styropianie, to musi
    stać pełną powierzchnią. Czyli trzeba przygotować podłoże jak pod płytę
    fundamentową. Ale miało być tanio.. No to postawić na bloczkach betonowych
    i ocieplić podłogę od środka? No to w zimie ciepło będzie pięknie
    "ścianami" spierniczać w dół.

    Co byś nie zrobił - dupa zawsze z tyłu.

    > Z plyt osb szalunek zeby pomiedzy sciana kontenera a plyta bylo z 10 centymetrow.
    Odpadowy styropian z ocieplania domow i opakowan. Maszynka do rozrabniania galezi
    itp. Pisac dalej co zrobic czy nie trzeba?

    Jest to jakiś pomysł :) 10cm trochę mało, 20cm by się przydało. Acz to
    moim zdaniem nadal droższa, trudniejsza i bardziej czasochłonna robota
    niż po prostu przyklejenie styro :-) Bo od zewnątrz by wypadało to czymś
    jeszcze wykończyć.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2017-11-07 21:14:08
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    Odpadowy styropian z ocieplania domow >i opakowan. Maszynka do rozrabniania galezi
    itp. Pisac dalej co zrobic czy nie >trzeba?
    Wszystko się da
    Pamietaj jednak że w tym watku kryterium głównym była cena
    A 100m2 kontenerów jest droższe od 100m2 budynku z o tej powierzchni z desek
    Ba- wymurowanie 100m2 budynku z suporeku+dach z blachodachówki jest tańsze od 5(żeby
    100m2 wyszło) kontenerów
    A o upierdliwości np ocieplania kontenerów napisałes wyżej.

  • 59. Data: 2017-11-07 21:41:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Apropo domu z kontenerów:

    https://projektinwestor.pl/publikacja/prefabrykat-dl
    a-singla

    :-)

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2017-11-07 22:13:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Ba- wymurowanie 100m2 budynku z suporeku+dach z blachodachówki jest tańsze od
    Kris, czytam, nie chcę sie odzywać, bo niema po co. ale jak sie nie
    odezwę, to do końca internetu bedziesz to powtarzał. Więc mówię nie.
    stodoła z desek, będzie miała po 2 latach szpary na palec. deski same w
    sobie nie zapewniają nośności, niczego wiecej niż stodoły. zajęcie sie
    drewnem żeby nie zgniło to druga para kaloszy. podłogi brak. dom,
    policzyłeś. przyjąłeś jakieś chore dane, wyszła Ci rewelacyjna cena.
    jakbyś to pomnożył przez dwa, to możesz dlamnie takie chałupy stawiać,
    ja ich sprzedam 100 na miesiąc. Tylko jak się to ma do ostatnich
    lamentów gościa którego skasowali coś koło 30 tyś za samą robociznę dachu?
    Żyjemy w takim świecie, że nawet jeśli coś da się tanio wyprodukować,
    naprzykład dom zbudowany z prefabrykowanych ścian, klocków, segmentów,
    to o i tak zostanie sprzedany za cenę porównywalną do innych produków.
    więc tanio = samodzielna kombinacja. Więc jeśli kiedykowlwiek mieszkanie
    w kontenerach będzie legalne, wtedy zacznę liczyć rzetelnie koszty.

    TEraz dziękuję wszystkim ( na serio) za wszelkie porady. Gdyby komuś
    wpadła w oko/ucho technologia budowy taniego domu - ja jestem chętny

    Pozdrawiam
    ToMasz