  • 241. Data: 2013-01-08 12:26:28
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jan 2013 12:12:22 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > Taaa. A w mieszkaniach tych, to ufoludki i lemingi mieszkają.

    w tych niezbudowanych? A kto tam według Ciebie mieszka?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 242. Data: 2013-01-08 12:51:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 12:21:13 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Masti poruszyl ciekawy temat o ktorym tu zapomniano. Moi rodzice wplacali mi
    >
    > na mieszkanie jakas niemala czesc swoich zarobkow. Trwalo to cale lata. W
    >
    > dziewiecdziesiatym ktoryms roku wzialem te ksiazeczke PKO i wyplacilem z
    >
    > odsetkami siedem zlotych z kawalkiem. Te siedem zlotych z kawalkiem to byla
    >
    > rownowartosc pewnie ze trzech litrow paliwa, a wplacali co miesic przez
    >
    > kilka lat.

    Mało wpłacali widocznie;))
    Ja gdzies tak w roku 95-96 taka ksiązeczkę zlikwidowałem, rodzice tez dłuugo spora
    część swoich zarobków wpłacali- starczyło mi na opłacenie jednego semestru studiów;).
    W przeliczeniu na ceny mieskzań to może 3-4m2 wtedy bym kupił za ta kase;)

  • 243. Data: 2013-01-08 12:57:39
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Kris" wrote in message
    ps.com...

    > Mało wpłacali widocznie;))
    > Ja gdzies tak w roku 95-96 taka ksiązeczkę zlikwidowałem [...]

    A no właśnie, a ja jeszcze swoją mam ;)
    Dam znać ile (o ile cokolwiek uda się z niej zrealizwoać)

  • 244. Data: 2013-01-08 13:15:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Mało wpłacali widocznie;))

    Z perspektywy czasu mozna powiedziec, ze cale szczescie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 245. Data: 2013-01-08 13:50:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > myslisz, co sie stalo z kwotami wplacamymi latami? Ja oczywiscie
    > mieszkania sie nie doczekalem. Masz swojego Gierka odnowiciela vel

    Eee tam coś kręcisz. Jakieś to grosze musiały być wpłacane a nie konkretne
    sumy.
    Moja żona miała taką książeczkę. O ile dobrze pamiętam, nie osiągnęła na
    niej kwoty wymaganej do otrzymania mieszkania gdyż po prostu komuna się
    rozpiździła i żona przestała wpłacać. Zlikwidowaliśmy ją w 1994 roku a więc
    14 lat po Gierku w tym 4 lata po upadku komuny. Żona dostała po
    zrewaloryzowaniu w przeliczeniu na dzisiejsze coś około 3tyś zł a w
    przeliczeniu na dzisiejsze kupiliśmy wtedy kawalerkę za 7,5tys zł. Zwróć
    uwagę, że także rządy postkomunistyczne czyli Prezydent Wałęsa nie miały
    zamiaru zrewaloryzować uczciwie tych oszczędności i wszystkich dosłownie
    wyjebano.
    Moi rodzice jak i milniony innych, nic nie odkładali a mieszkanie w 1975
    roku dostali za darmo, jako mieszkanie lokatorskie mimo że mój ojciec był
    anty do ówczesnego systemu. Po prostu Dyrektor zakładu wezwał i wręczył
    przydział. W czynszu spłacali (jak miliony innych) wkład i pod koniec lat 80
    gdy spłacili całość dostali szansę wykupienia za jakieś już nie duże
    pieniądze na własność.

    Marek

  • 246. Data: 2013-01-08 13:52:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > monit to monit a kara to ekstra dodatkowe odsetki za przeterminowane
    > długi.
    >
    > W odróżnieniu do ciebie matołku nie mam żadnych kredytów i nie mam
    > pojęcia jak można byc takim tępym członkiem i od razu napisać
    > "spłacaj a terminie..."
    >
    > PLONK

    skor cie tak bolą koszty monitów to prawdopodobnie masz kredyty i często ich
    eni spłącasz w terminie.

  • 247. Data: 2013-01-08 13:52:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > w tych niezbudowanych? A kto tam według Ciebie mieszka?

    A to ciekawe, bo ja piszę o 2,2mln zbudowanych które oglądasz do dzisiaj i
    do których 10 milionów ludzi przeprowadziło się głównie ze wsi.

    Marek

  • 248. Data: 2013-01-08 13:55:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Sprawa jest prosta. Ktoś popiera złodzieji (albo raczy nie dostrzegać
    > faktu) którzy ukradli 2mld $ z FOZ i tyle.

    > A co ja ci mam odpowiedzieć. Widocznie Polonezy produkowało się w
    > większej części ręcznie. Sam wiesz że ręcznie wykonane dobra, są
    > pożądane, droższe, i występują w mniejszych ilościach :)))))
    > A na poważnie. Taka była technologia ówczesna produkcji Polonezów i
    > tyle. Jeśliby dotrwali do dnia dzisiejszego, to zapewniam cię, że tak
    > samo zostałaby zmodernizowana ta fabryka, jak Fiata w Tychach czy BMW
    > w Niemczech.

    GÓWNO PRAWDA...

    tak było w każdej firmie ktrórą odziedziczyliśmy po komunie...

    masakryczne przerosty zatrudnienia, zarówno w produkcji jak i w
    administracji.

    Nikt nie liczył ile to kosztuje, bo w socjaliźmie nie istniał rachunek
    ekonomiczny.

  • 249. Data: 2013-01-08 13:59:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Czyli zaklinanie rzeczywistosci. Jak mozna produkwac wylacznie
    > miejsca pracy i cieszyc sie z tego? Przeciez to polityka regresu, a
    > nie progresu. W kazdym kontekscie to samo zlo. Dlaczego to nawet
    > szkoda tlumaczyc, bo efekty widac golym okiem co z tego zostalo.

    Taniej było dać tym ludzim zasiłki niż utrzymywa cjeszcze fikcyjne zakłądy
    pracy.

    Pamiętam jak ktoś policzył koszty pomocy pańśtwowej do bankrutujących
    stoczni...

    okazało się że gdby zamiast utrzymywac stocznie któa nic praktycznie nei
    robiła dać te kasę pracownikom to by zarabiali chyba 4 x tyle :)

    jakby rozdano to by wyszło taniej :)

  • 250. Data: 2013-01-08 14:01:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > skor cie tak bolą koszty monitów to prawdopodobnie masz kredyty i często
    > ich eni spłącasz w terminie.

    Juz ci napisałem jełopie że nie mam i poruszyłem temat w twoim interesie.

    Marek