  • 111. Data: 2012-05-03 18:41:22
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-05-2012 o 17:19:35 Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > Pierwszy zysk po 10 latach. Ceny energi rosną ale płace równiez. I ja
    Kris, naprawdę pieprzysz, zwroty ma od razu w mniejszym rachunku.

    > moge zrozumiec gazownikow ktorzy za grzanie CWU płaca ok 100zł na
    > miesiac, więc majac solary optymistycznie przyjmijmy że przez 8 miesięcy
    > zyskuja 800zl(a to optymistycznie bardzo bo solary przez 8 miesiecy nie
    > zapewnia 100% zapotrzebowania na CWU a i w ciągu tych 8 miesiecy jakiś
    Wyobraźe bardziej się opłaca grzać podłogę w okresach przejściowych a
    dopiero w lecie
    CWU, Marek i Maniek już to tutaj udowodnili.

    > haracz do gazowni w postaci opłat stałych płacić trzeba). Ale Ty majac
    Ja mam np kuchnię gazową czyli i tak haracz płacę, ale będę płacił mniej
    za gaz
    bo także będę instalował kolektory.

    > PC czyli dosyc tanie żrodlo grzania CWU pakujesz sie w solary/ To
    > całkiem bez sensu moim zdaniem, ale oczywiście nic mi do tego.
    >
    > Komfortu to nie podnosi wiec jedynie kwestia rachunku ekonomicznego czy
    > się oplaci. Jak LPG mialby sie zwrócic pio 10 latach jak solary to kazdy
    Taa i te dwa miliony ludzi w Polsce co mają gaz to wg ciebie głupki, bo sie
    przecież nie opłaca.

    > niech sam podejmie decyzje czy 10letni samochód z zamortyzowana
    > instalacja ma sens

    > Spadna bez watpienia. Jak podliczysz to co janusz pisał to sie okaże że
    > może 2tys wyjdzie material. Solary jak i PC to bardzo proste urządzenia
    > i ich dzisiejsze ceny sa sztucznie nadmuchane. Pamietasz ile pierwsze
    Znowu pleciesz, jakby kolektory były produkowane od roku czy dwóch to tak
    ceny by spadały, ale kolektory już się produkuje ponad 20lat jak nie
    więcej,
    ceny już spadły, zresztą widać to po producentach że te ceny się niewiele
    różnią, nie licząc chińskich kolektorów.

    > kotły tzw. dolnego spalania kosztowaly? Ja pamietam i dlatego w 1992
    > roku sam z ojcem pospawalem kocioł Co tzw dolnego spalania. kosztowało
    > to nas 25% ówczesnej ceny sklepowej a kocioł działa do dzisiaj i można w
    > nim palić drewnem, węglem, trocinami , owsem itp. Tak samo będzie z
    I pewnie ma sprawność 80% :)

    > solarami mysle że realnie o 50% ich ceny spadna predzej czy poźniej.
    Jaaasne.

    > Albo spadna ceny PC powietrznych(które do CWU juz teraz nie sa drogie i
    > solary odejdą w zapomnienie.
    Fantasta.

    > Tylko że solar to cieplo produkuje wtedy kiedy ono już nie bardzo do tej
    > podlogi jest potzrebne.
    Szkoda gadać, nawet nie ma co komentować.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 112. Data: 2012-05-03 18:41:25
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 03 May 2012 16:19:35 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > PC czyli dosyc tanie żrodlo grzania CWU pakujesz sie w solary/ To
    > całkiem bez sensu moim zdaniem, ale oczywiście nic mi do tego.

    Zakladam 8 letni zwrot wydatkow poniesionych na solary. Jesli mam racje (a
    przyklady z grupy mowia, ze najprawdopodobniej mam) to jak najbardziej ma
    to sens porownujac do innych dlugoterminowych inwestycji.

> [...]
    > się oplaci. Jak LPG mialby sie zwrócic pio 10 latach jak solary to kazdy
    > niech sam podejmie decyzje czy 10letni samochód z zamortyzowana

    Ale mozemy sie umowic, ze 20letnia instalacja solarna wciaz jest sprawna a
    20 letnie auto to w wiekszosci przypadkow zlom?

    > Spadna bez watpienia.

    Tylko sie uciesze, bo to bedzie znaczylo, ze moge pomyslec o rozbudowie
    instalacji, ale ... nie mysle o tym teraz, bo ceny jakie sa takie sa a
    kosztow orzewania tez nie zmienie, wiec ...

    > Tylko że solar to cieplo produkuje wtedy kiedy ono już nie bardzo do tej
    > podlogi jest potzrebne. Twoja PC przeciez to cieplo stosunkowo tanio
    > produkuje.

    PC powietrzna fatalnie dziala w mrozy, kiedy z reguly mamy piekna
    sloneczna pogode. Jakby nie bylo mamy realny przyklad w postaci Manka..to
    sa prawdziwe kilowaty "niezaplacone" w innych mediach.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 113. Data: 2012-05-03 18:44:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-05-2012 o 17:39:13 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > Maniek... ja rozumiem, że można sobie sklecić samemu, ale zrozum, że nie
    > wszyscy to dadzą radę zrobić.
    >
    > Mam dane od instalatora na lokalnym rynku i on liczy taką instalację po
    > kilkanaście tysi - daje rzekomo najlepsze jakościowo podzespoły.
    > Podpieram się dotacjami, bo tylko wtedy wyliczenia są zgodne z tym, co
    > prezentuję, ale jak chcesz, to bez dotacji/pseudodotacji, taka
    > instalacja wyszłaby mnie między 12, a 15 tys...

    Zrób sobie prosty test, masz te pieniądze, na co je wydasz aby w
    przyszłości zarobić?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 114. Data: 2012-05-03 18:44:56
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    sion-forums@vbfg3...

    >rotfl :) Rekreacyjnie to ja odpalilem kominek 3-4 x w tym roku spalajac
    >15-20 niewielkich polan czyli z 0,2-0,3 kubika ;)

    A jeszcze jedno Adam. Z tego co wiem to ty wogóle zimy nie widziałeś. Jak
    byś miał tak jak ja przez dwa tygodnie w dzień minus 20stC a w nocy do minus
    29 to byś inaczej gadał.
    Co innego powie o rekreacyjnym spalaniu ten kto mieszka w Szczecinie,
    Poznaniu albo na Śląsku a co innego ten z Suwałk czy z gór tak jak ja czy
    Robert.
    A powiedzieć ci ciekawostkę? dwa tygodnie temu wznowiono prace przy
    kanalizacji u nas i okazało się że na głębokości 60-70cm nadal zmarzlina w
    wielu miejscach. Ciekaw jestem czym byś zagrzał gdy by ci DZ zamarzło w
    pompie, bo wygląda na to że u nas w zimie zamroziło grunt do metra wgłąb.

    Marek

  • 115. Data: 2012-05-03 18:51:25
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > U mnie gazu nie ma ...
    > U mnie kotłownia jest spiżarnią , pralnią i suszarnią.
    > Z tego powodu muszę zachować czystość , bo dodatkowo jest położona
    > pomiędzy kuchnią a garażem.
    > Opał mam w workach , które sam pakuję.
    http://www.youtube.com/watch?v=fBfQgcLvg-c

    Marek

  • 116. Data: 2012-05-03 18:57:32
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    sion-forums@vbbgl4...

    >tylko ze 3 miesiące to 1/3 sezonu grzewczego. Ty spaliłes 3 kubiki ale więc
    >przyjmijmy 1/4 sezonu grzałs drewnem, więc 2/3 gazem. i teraz szczerze
    >mówiąc >realne wydaje mi sie to co piszesz ze gaz kosztował Ciebie 2tys zl
    >za sezon. Tylko napiszmy to wyrażnie- 2tys+ rekraacja.
    >A dodam jeszcze że te 3 kubiki to bys miał CWU na 2 lata zapewne wiec
    >sprzedaj solary, podłączaj kominek do zasobnika CWU i heja do przodu.

    Proszę nie dorabiaj mi teorii i nie wkładaj w usta coś czego nie
    powiedziałem a ni nie napisałe,
    2 tys gaz to mnie kosztował jeszcze poprzedni sezon, a dokładnie to cały
    okres od stycznia do końca grudnia a wtedy kominika jeszcze nie miałem.

    Marek

  • 117. Data: 2012-05-03 19:08:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-05-2012 o 15:32:10 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > po czwarte perspektywa 10-ciu lat jest dla mnie w tym przypadku
    > całkowitą abstrakcją, bo po pierwsze ceny tych gadżetów muszą spaść, bo
    > obecnie są sztucznie nadmuchane, a po wtóre nie ma gwarancji, czy na
    > rynku nie pojawi się coś bardziej korzystnego i dzisiejsze tysiące -
    A propo technologii, wynaleźć już za bardzo nie ma co, mogą pewne rzeczy
    usprawnić
    ale cena nowości i tak będzie barierą jak kiedyś kolektory.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 118. Data: 2012-05-03 19:16:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 maja 2012 18:41:22 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Kris, naprawdę pieprzysz, zwroty ma od razu w mniejszym rachunku.

    Tu w sumie zgoda. Ale amortyzacja po 10 latach to zadna rewelacja raczej
    > CWU, Marek i Maniek już to tutaj udowodnili.

    Nie wiem za bardzo co udowodnili. Na razie maniek napisał że solar wyprodukował
    3232kWh. W porównaniu do czystego prądu to ok jest to ok 1500zł. Dla posiadaczy PC to
    rownowartość 300-500zł jak tu liczyli czyli zwrot skromnie licząc 10lat.
    > Ja mam np kuchnię gazową czyli i tak haracz płacę, ale będę płacił mniej
    > za gaz

    Maniek kuchenki nie ma, opłaty placić musi a gaz mu latem niepotrzebny, za gaz placił
    będzie mniej ale te opalty stałe w sezonie to jakby nie liczyc koszt trzeba je
    doliczyc obliczając czas zwrotu solarów dla gazownikow
    > bo także będę instalował kolektory.

    Skoro uważasz że Tobie sie oplaca to ok, ale nie znaczy to że wszystkim sie opłaca

    > Taa i te dwa miliony ludzi w Polsce co mają gaz to wg ciebie głupki, bo sie
    > przecież nie opłaca.
    Czy ja gdzis napisałem że LPG sie nie oplaca? Napisałem że jakby zwrot LPG był po 10
    latach to wtedy raczej sie nie oplaca. Nie liczyłem oplacalności LPG dla auta ale
    myśle ze zwrot tam wyjdzie szybciej.
    A tak przy okazji pozwol że przerobie Twoją wypowiedż:
    "Taa i te dwa miliony ludzi w Polsce co nie maja solarów to wg ciebie głupki, bo sie
    przecież opłaca";))

    > ceny już spadły, zresztą widać to po producentach że te ceny się niewiele
    > różnią, nie licząc chińskich kolektorów.

    Które sa tańsze.
    Czy myślisz że jakby kolektory byly tak bardzo opłacalne to konieczne byłyby
    programy dopłatowe i inne tego typu projekty?
    Jakoś do systemow ociepleń specjalnych dotacji nie ma a ludziska zrozumieli że
    rozsadna termomodernizacja ma sens i to robią. Soalrów poki co masowo nie instaluja
    bo przy ich dzisiejszych cenach i kilkunastoletniemu okresowi zwrotu nie kazdemu sie
    to kalkuluje.
    Tak samo jak 30-40 cm styro na sciany- niektórym sie oplaca wiekszość jednak daje
    10-15cm.

    > I pewnie ma sprawność 80% :)
    Pewnie nie, ale zapewne ma wieksza sprawność jak sporo dzisiaj produkowanych kotłow.
    W tym kotłe spaliny zanim dotra do komina pokonuja droge podobna do spalin w piecu
    kaflowym(3 kanały) i oddają sporo ciepla. W wielu wspolczesnych kotlach jak widze
    ogień czesto prawie bezpośrednio wali w komin.

    > Jaaasne.
    Popatrz jak spadły w ciągu kilku ostatnich lat ceny PC np.

    > Fantasta.
    Może i fantasta, pozyjemy zobaczymy. Ale już dzisiaj PC do CWU jest o polowe tańsza
    od zestawu solarów

    > Szkoda gadać, nawet nie ma co komentować.

    Latem raczej nie zalezy na nam na cieplej podłodze. Pozostaje pazdziernik-listpad i
    miesiące wiosenne gdzie słońca juz troche jest i mozna w podloge paslać jak zostanie
    jakaś nadwyzka z CWU. A zeby nadwyzka była to koletorów trzeba dolozyc- Maniek ma
    chyba 3 szt. A dolozenie to dodatkowy koszt jakby nie patrzeć

  • 119. Data: 2012-05-03 20:01:52
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > 2 tys gaz to mnie kosztował jeszcze poprzedni sezon, a dokładnie to cały
    > okres od stycznia do końca grudnia a wtedy kominika jeszcze nie miałem.

    Ok
    Dziwi mnie tylko jedno:
    Wypisujesz tu ile to Robert musi sie narobic przy obsłudze kotla na groszek, ile
    traci przez to kasy i cennego czasu a sam na spalenie 3 kubikow drewna w
    salonie/kotlowni straciles na pewno wiecej czasu jak Robeert przez cały sezon
    grzewczy przy kotle w którym spalił pewnei ze 3 tony groszku. I nie dziw sie prosze
    że np Robertowi sie kolektory nie opłacaja skoro CWU przez sezon letni kosztuje go
    300 czy 400zł. Tak samo u mnie skoro ja na CWu latem wydam maks 200zł to nie wiem jak
    bym nie liczył ale solary sa nie dla mnie

  • 120. Data: 2012-05-03 20:22:05
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > Czemu sie ufiksowales na 8 tys zl kiedy mowia Ci ludzie, ze mozna to
    > zrobic duzo taniej?

    ja się nie ufiksowałem, ja odnoszę się tylko i wyłącznie do tego, co mi
    zaoferował instalator, kiedy byłem na etapie instalacji i był czas na
    takie 'inwestycje'.

    Jeśli teraz z tych 12 tys cena spadła do 8 to dobrze, ale mnie to i tak
    teraz lata, bo nie jestem na etapie takich wydatków obecnie, a
    skalkulowałem sobie że powyżej 3 tys nie wchodzę w biznes...

    Jak ktoś złoży ofertę zrobienia mi dobrze działającej instalacji
    solarnej z gwarancją, w kwocie do 3 tys, to rozważę wydatek.

    pozdrawiam
    Robert G.