  • 31. Data: 2012-05-04 16:34:01
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:
    > Ja jak zmierzę przeciętny zasilacz impulsowy bez obciążenia to mi
    > wychodzi przykładowo 232V 0,02A ale cos fi 0,06. Gdyby nie
    > uwzględnić cos fi to zupełnie co innego wychodzi, prawda?

    A jak ty mierzysz cos fi dla prądu impulsowego?

  • 32. Data: 2012-05-04 16:58:33
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 4 Maj, 12:40, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Polecam przeczytać a potem się wymądrzaćhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_czynna
    >
    > --
    > Pozdr
    > JanuszK

    Chodziło mi ten wiekopomny rachunek 230 V * 5 A = 11,5 kW !!!!!! ,
    naprawdę nie wiem kto tu się wymądrza.
    Zamiast bawić się cos fi i teoretyzować proponuję podejść praktycznie
    - włączyć na noc wszystko w standby (lodówce zrobić rozmrażanie) i
    zobaczyć efekt.
    PS
    Wczoraj zanotowałem wiekopomny pomiar: pomimo obecności żony w domu
    (gotowanie i pranie) wynik miałem poniżej 10 kWh/dobę. Po raz pierwszy
    od 5 lat tak się zdarzyło.
    Pozdr

  • 33. Data: 2012-05-04 18:13:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 16:58:33 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > Chodziło mi ten wiekopomny rachunek 230 V * 5 A = 11,5 kW !!!!!! ,
    > naprawdę nie wiem kto tu się wymądrza.
    I w czym masz problem? mam ci podać kolejny link na moc
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_elektryczna
    Polecam wzór na moc całkowitą

    S = U*I

    przeczytać zrozumieć i przeprosić :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2012-05-04 18:15:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 16:29:09 <news> napisał(a):

    > Poczytaliśmy, nic nowego.
    > Pozostaje pytanie, kolega w jakiej szkole się edukował?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_elektryczna
    Przeczytaj trolu i nie pieprz już od rzeczy,
    pisałem o mocy całkowitej i czynnej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2012-05-05 08:08:39
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Wykonałem kolejne pomiary odczytując zużytą energię na liczniku z
    którego rozlicza mnie elektrownia. Na liczniku mam, że 120 obrotów to
    1 kWh. Włączając odpowiednie odbiorniki i licząc czas obrotu w
    stosunku do teoretycznego faktycznie uzyskałem mniejsze zużycie prądu
    w stosunku do obliczeniowego - bez uwzględniania Cos fi. Zużycie
    wychodzi jakieś 72 % obliczeniowego. Czyli uczciwie muszę przyznać, że
    zużycie w trybie standby swoich urządzeń zawyżyłem o jakieś 30 %.
    Innym zaskoczeniem okazało się dla mnie zużycie prądu przez PC. Moc wg
    producenta wynosi do 1 kWh. Mnie w godzinę licznik wykazał 1,3 kWh
    (wraz z podnoszeniem temperatury rośnie ciśnienie w skraplaczu i pompa
    zużywa coraz więcej prądu) - tak jakby tu licznik nie uwzględniał
    żadnego cos fi.
    Mam teraz wątpliwość czy licznik prądu pracuje poprawnie - jeżeli
    faktycznie w trybie standby cos fi powinien wynosić 0,1 a mnie
    wychodzi 0,72 i pompa wykazuje zużycie jakby żywcem mnożyć natężenie
    przez napięcie to chyba coś to jest nie tak. Jak można sprawdzić pracę
    licznika prądu ?

  • 36. Data: 2012-05-05 09:58:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-05-2012 o 08:08:39 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wychodzi jakieś 72 % obliczeniowego. Czyli uczciwie muszę przyznać, że
    > zużycie w trybie standby swoich urządzeń zawyżyłem o jakieś 30 %.
    Widzisz sam że odpowiednim miernikiem mocy uzyskujesz inne wyniki,
    to ci napisałem w 1 poście.

    > Innym zaskoczeniem okazało się dla mnie zużycie prądu przez PC. Moc wg
    > producenta wynosi do 1 kWh. Mnie w godzinę licznik wykazał 1,3 kWh
    Acha teraz widzę że machnąłem się o jedno zero co nie zmienia faktu
    że pomiar prądu i tak był zafałszowany.

    > (wraz z podnoszeniem temperatury rośnie ciśnienie w skraplaczu i pompa
    > zużywa coraz więcej prądu) - tak jakby tu licznik nie uwzględniał
    > żadnego cos fi.
    Cały czas uwzglednia, po prostu silnik przy mniejszym obciążeniu
    brał mniej mocy a jak ci ciśnienie rośnie to i pobór mocy także, a
    to co podaje producent to może średni pobór jest.

    > Mam teraz wątpliwość czy licznik prądu pracuje poprawnie - jeżeli
    > faktycznie w trybie standby cos fi powinien wynosić 0,1 a mnie
    > wychodzi 0,72 i pompa wykazuje zużycie jakby żywcem mnożyć natężenie
    Zwykłe liczniki cos fi niepokazują, pokazują moc czynną.

    > przez napięcie to chyba coś to jest nie tak.
    Ale zwykłe mnożenie nic nie daje bo silnik pobiera/generuje sporo mocy
    biernej
    i ona zależy także od obciążenia.

    > Jak można sprawdzić pracę
    > licznika prądu ?
    Innym licznikiem, najlepiej elektronicznym ale certyfikowanym np takim
    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=76397&Miernik%20poboru%20energii%201-fazow
    y%20OR-01Y%20%20elektroniczny%20DIN&nadkat=&kat=ELEK
    TRONIKA%20DLA%20DOMU&nazwa=Liczniki%20Energii,%20Wat
    omierze

    a tu masz specjalnie przystosowany dla małych mocy
    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=75187&Miernik%20poboru%20energii%20P9025%2
    0PEAKTECH%20(wypad%B3%20z%20ofwerty)%20watomierz&nad

  • 37. Data: 2012-05-06 17:57:55
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > A jak ty mierzysz cos fi dla prądu impulsowego?

    A masz jakiś pomysł?

    Marek

  • 38. Data: 2012-05-06 20:16:42
    Temat: Re: Zu?ycie energii w trybie standby
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-05-2012 o 17:57:55 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <news> napisa? w wiadomo?ci

    > A masz jaki? pomys??
    la urządzeń elektronicznych nie mierzy się cos fi ze względu
    na zniekształcenie pobieranego prądu z sieci.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2012-05-07 08:56:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >Dla urządzeń elektronicznych nie mierzy się cos fi ze względu
    >na zniekształcenie pobieranego prądu z sieci.

    1. Nie wszystkich elektronicznych.
    2. W wielu przypadkach orientacyjnych można olać wyższe harmoniczne i
    zmierzyć dla podstawowej harmonicznej.
    3. Zapytałem czy ma na to jakiś pomysł.

    Marek

  • 40. Data: 2012-05-07 20:27:20
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał :

    > A masz jakiś pomysł?

    Ja się nie pytam o pomysły, bo każdy ma ich wiele i równie dobrze można się
    złapać za nos i liczyć do dziesięciu, ja się spytałem jak mierzysz?

    Z definicji cos fi jest parametrem opisującym prądy sinusoidalnie zmienne,
    dlatego byłem ciekaw jak to mierzysz dla prądów impulsowych:)