  • 11. Data: 2018-12-12 16:40:15
    Temat: Re: czym zedrzeć starą farbę z drewnianej balustrady
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.12.2018 13:04, quent pisze:

    > Właśnie o takiej myślałem.
    > Myjką robiłem już jesienią trochę ale wolałbym uniknąć tego bo straszny
    > syf robi rozrzucając wokół kawałki zerwanej farby.
    > Wolę coś co podłącze pod odciąg.
    > Jakiś model polecacie tego narzędzia?
    > Nie chcę brac najtańszej bo już widzę jak z takiej co i rusz zsuwa się papier
    > ścierny podczas pracy ;-)

    Od szlifierki taśmowej dużo bardziej efektywna jest szlifierka kątowa
    z tarczą schodkową, ale wymaga wprawy i pewnej ręki, by nie wyszły
    góry i doliny na szlifowanej powierzchni. Praktyka czyni mistrza
    i wtedy zdzieranie farby idzie szybko.

  • 12. Data: 2018-12-12 16:52:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.12.2018 o 15:28, Kris pisze:

    > Kwestia mocy i ustawienia myjki oraz wprawy użytkownika
    Nie. Drewno jest miększe od farby i tam, gdzie już farby nie ma myjka
    porobi dziury. Ani moc ani wprawa nie ma tu nic do rzeczy. Myjką to
    sobie można fajnie farbę usuwać z metalu albo z betonu, ale nie z drewna.
    Jacek

  • 13. Data: 2018-12-12 16:53:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 13:04:30 UTC+1 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Wolę coś co podłącze pod odciąg.
    > Jakiś model polecacie tego narzędzia?
    > Nie chcę brac najtańszej bo już widzę jak z takiej co i rusz zsuwa się

    Dodatkowo jeśli tej balustrady nie dasz rady zdemontować to musisz mieć jakąś mała
    szlifierke tego typu
    https://sprzedajemy.pl/szlifierka-reczna-160-w-parks
    ide-nowa-chojnow-2-a1d299-nr54309229
    lub kątówkę z tarczą schodkową jak coliie radzi
    Czołgiem nie wszędzie dojedziesz a strugiem elektrycznym tym bardziej sobie nie
    wyobrażam obrobić zmontowanej balustrady

  • 14. Data: 2018-12-12 16:54:49
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 05:48:46 UTC-6 użytkownik quent napisał:
    > Na wiosnę będę zmuszony wyremontować drewnianą balustradę na tarasie.
    > Drewno pomalowane farbą kryjącą, która złuszcza się bardzo mocno w wielu
    > miejscach. Na pionowych pow. trzyma się nieźle.
    > Plan mam taki aby zaopatrzyć się w jakieś elektronarzędzie do tego celu.
    > Co będzie wg. Was lepsze - strug elektryczny czy szlifierka taśmowa?
    > Szlifierka oscylacyjna nie daje rady.

    Opalarka albo srodki do zdejmowania powlok lakierniczych.
    Potem i tak szlifowac trzeba.

    Strug elektryczny nie nadaje sie w praktyce do niczego bo nawet to do czego jest
    zaprojektowany robi kiepsko.

    Tasmowka tez ci sie zaklei jak za szybko bedziesz szlifowal. Nie jest zbytnio istotne
    czy to oscylacyjna czy tasmowa. Oscylacyjna zaklei sie szybko na tanim papierze a
    tasmowa troche pozniej na drogich tasmach.

    Ewentualnie piaskowanie jak sugeruje Piotr. Ale to nie dla kazdego i sprzatania
    bedzie sporo.

  • 15. Data: 2018-12-12 17:03:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 16:54:50 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Tasmowka tez ci sie zaklei jak za szybko bedziesz szlifowal. Nie jest zbytnio
    istotne czy to oscylacyjna czy tasmowa. Oscylacyjna zaklei sie szybko na tanim
    papierze a tasmowa troche pozniej na drogich tasmach.

    Papier do taśmówek nie jest jakiś przesadnie drogi
    Jak zacznie jakimś gruboziarnistym to się nie zaklei tak szybko
    Tylko w tym roku sporo starych mebli szlifowałem i były to przeróżne powłoki- od
    farby olejnej na drewnie do bejcy czy inne forniry
    Co do środków chemicznych to kilka próbowałem i nie trafiłem na taki który
    przyzwoicie by stare powłoki usuwał

  • 16. Data: 2018-12-12 17:15:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-12 o 13:04, quent pisze:

    > Właśnie o takiej myślałem.

    Tylko kątowa z kółkiem z rzepem.

    Robert

  • 17. Data: 2018-12-12 17:48:50
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 10:03:47 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    farby olejnej na drewnie do bejcy czy inne forniry
    > Co do środków chemicznych to kilka próbowałem i nie trafiłem na taki który

    Jest relatywnie drozszy od allegrowego papieru do oscylacyjnych. Szczegolnie jak sie
    kupuje tasmy w kastoramie a papier na alegro - w arkuszach.

    To czy ziarno jest grube czy nie jest nieistotne. Istotne jest jak bardzo sie ta
    farba nagrzeje i czy sie zrobi plastyczna. Jak sie zrobi to zaklei nawet papier 20 o
    ile taki wsadzisz w tasmowke.

    Roznica miedzy oscylacyjna a tasmowka jest taka ze papier na tasmowce moze nieco
    ostygnac jak wraca gora. Co wiele nie zmienia bo to nie jego temperatura jest istotna
    tylko temperatura farby. Jak sie uplastyczni to wlezie miedzy ziarno. I jesli nie po
    20cm to po metrze zaklei tasme.

    BTW. Sa metody na oczyszczenie tasmy. Dzialaja w kratke bo duzo zalezy od tej farby
    co zakleila papier.

  • 18. Data: 2018-12-12 18:16:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duza ta balustrada? Bo jak nieduza to zrob nowa i nie pierdol sie z czyszczeniem,
    albo zaplac komus za czyszczenie starej. Jak zrobisz nowa to bedzies mial z nie
    upapranego niczym drewna. Bedziesz mogl zaimpregnowac, pomalowac dobrymi farbami i
    miec spokoj przez 20 lat. Kiedys dostalem zadanie pomalowania starych drzwi. Po
    dziesieciu minutach zdzierania farby pojechalem do sklepu i kupilem nowe drzwi. Nic
    nie napisales w jakiej formie tabalustrada. Czy jakies wzory, rzezbione slupki itp
    czy jak by palety pionowo ustawic.

  • 19. Data: 2018-12-12 19:06:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 11:16:40 UTC-6 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    nie napisales w jakiej formie tabalustrada. Czy jakies wzory, rzezbione slupki itp

    Mam podobne odczucie. Ilosc tralek i ich fikusnosc moze spowodowac ze to
    przemalowanie to bedzie tydzien darcia a i tak potem sie okaze ze wyszlo krzywo.

    Ale jak opalarka schodzi sprawnie i da sie to potem oszlifowac to ja bym nowej nie
    robil. A jak idzie kiepsko to bym kupil nowa albo zatrudnil do roboty kogos kto ma
    duzo czasu i sie nudzi.

  • 20. Data: 2018-12-12 19:14:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dalby zdjecie. Jak nie ma to pokazal by w necie podobna. A tak to pierdolenie o
    szopenie jest uskuteczniane, jak zwykle zreszta.