eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)

  • 181. Data: 2009-04-09 21:06:20
    Temat: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message
    news:grlkau$vin$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Od dawna twierdze że jakby zusy srusy itp kosztowały kilka razy mniej to
    > nie opłacało by sie pracodawcom kombinować. A przychody do budżetu były by
    > w sumie większe bo płacili by wszyscy i nie opłaciło by się zatrudniac na
    > czarno.
    > Ale Panowie własciciela firm- nie dziwcie się inwestorom ze chcą miec
    > taniej- bo to jest normalne przecież

    W Chinach w strefie ekonomicznej coś jak u nas pierwsze 2 lata są wolne od
    podatku. Cit wynosi 15% ale płaci się bardzo długo coś w okolicy 3-5%.
    Robotnik dostaje dniówkę średniio 20zł. Czyli można, a u nas tylko
    podnosicie ceny, raz bo euro drożeje, drugi raz bo staniało :-)
    Gdyby w Polsce zrobili tak samo na początku lat 90-tych, gdyby szybko
    znieśli podatek obrotowy 24% od produkcji.
    Wtedy co balcerowicz zwolnił z podatku małe firmy, a później ścigał to było
    największe draństwo w historii Polski.
    Trzeba było zrobić uczciwą prywatyzację, kasa z niej na emerytury, a reszcie
    dumping podatkowy. Ukraść BMW, Mercedesa i wszystkich wielkich.

  • 182. Data: 2009-04-09 21:29:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie narzekam, ze ktoś zrobił taniej, lecz narzekam, że zrobił taniej, bo
    > jest nieuczciwy.

    Dobra, Scream cos pisal o dziwnie niskich ofertach z fucktura.

    Pozdro.. TK

  • 183. Data: 2009-04-09 22:11:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Upraszczamy kwestie rozliczeń, dokumentów, PIT-ów itp.
    > Uproszczenie i ujednolicenie rozliczeń fiskalnych zapewni, że
    > przedsiębiorcy przestaną się bać fiskusa i wreszcie zajmą się robieniem
    > pieniędzy, a nie produkcją stosu papierów.
    > Pozbywamy się problemów związanych z ewidencją środkóe trwałych, ewidencją
    > przebiegu pojazdów, amortyzacją itp.
    >
    > Wszystko ma na celu zapewnienie takich samych warunków startu oraz
    > działalności każdej firmy jak i Pana Henia, zlikwidowanie kombinatorstwa i
    > nieuczciwej konkurencji.

    No to pojechales po calosci. :-)
    Kiedys juz rozmawialismy o VATach i innych kosztach.
    Oczywiscie ze tak powiem znalazlem pobieznie bledy zalozenia Twojej reformy,
    ot chocby stawka i struktura VAT, nie zalezy wylacznie od nas, tj. rzadu
    polskiego. Podatki dla scislosci nie zasilaja skarbu panstwa a budzet, no i
    amortyzacja sluzy firmom do odtwarzania majatku, a nie obnizania podatkow. W
    brew pozorom to uklon w strone przedsiebiorcow i dbanie o to, by mogli sie
    rozwijac. Unikanie placenia podatkow przez inwestycje tez jest troche
    naciagane, bo nikt maszyn nie bedzie wyrzucal do rowu tylko dla tego, zeby
    nie placic podatku de facto geometrycznie nizszego, niz sama inwestycja. No
    i jeszcze to zmniejszenie obowiazkow, zeby urzednicy mogli zajac sie
    kontrola. :-) Nie wiem, czy miales jakas, ale oby ich jak najmniej. :-)
    Oczywiscie mozna dyskutowac na temat stawek, liniowosci itd., ale takie
    pozycje jak koszty uzyskania sluza urealnieniu kosztow dzialalnosci,
    zwiekszenie ich czesto powoduje jednynie odroczenie samego podatku. Nie
    bardzo tez rozumiem jak koszty uzyskania przychodow maja byc rekompensata
    podatku. Poki co koszty uzyskania tenze obnizaja, wiec jak najbardziej sa
    uwzgledniane. Dalej, odliczenia VAT poza pozycjami kosztowo - inwestycyjnymi
    firmy sa niczym innym jak przeniesieniem go na odbiorce finalnego, po za tym
    odliczenie VAT nazwijmy to kosztowe tez jest w sumie tylko jego odroczeniem,
    bo po sprzedazy dobra VAT trzeba zaplacic, fakt ze zwykle nizszy, bo od
    wartosci za jaka sie sprzedalo, powiedzmy rynkowa. Ale dotyczy tylko srodkow
    trwalych, reszta to rzeczywiscie koszty z pelnym odliczeniem (do blisko
    4000zl, jak pamietam). Co wazne, pozornie podatki i wszystkie przepisy sa
    oderwane od gospodarki i sluza wylacznie budzetowi, ale poprzez np. ulgi i
    odliczenia inwestycyjne panstwo wspiera inwestycje i rozwoj firm, a wiec w
    uproszczeniu polityka fiskalna to kompromis miedzy polityka gospodarcza
    panstwa, a zapewnieniem zrodla finansowania budzetu. Zbyt skomplikowane to
    oczywiste, niesprawiedliwe jednakowo dla wszystkich tez jasne, ale nie
    zupelnie bez sensu, bez wdawania sie w patologie. Dalej mi sie nie chce.
    A na koniec, zeby bylo realniej z naszego ogrodka, naprawde wierzysz, ze
    udalo by sie przeprowadzic jakas rewolucyjna zmiane w ordynacji podatkowej??
    :-)) Obserwuje to juz od kilku kadencji i niestety, zreszta wiadomo jak
    jest...

    Pozdro.. TK

  • 184. Data: 2009-04-09 22:23:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > W Chinach w strefie ekonomicznej coś jak u nas pierwsze 2 lata są wolne od
    > podatku. Cit wynosi 15% ale płaci się bardzo długo coś w okolicy 3-5%.

    W Polsce 19%, zadne nie wiadomo co.

    > Robotnik dostaje dniówkę średniio 20zł. Czyli można,

    Ja przyznam szczerze, ze z Toba Kiki mimo calej moje sympatii do Ciebie,
    jest chyba coraz gorzej. Ile Ty masz dniowki, ze 20zl to cos co "czyli
    mozna"?

    a u nas tylko
    > podnosicie ceny, raz bo euro drożeje, drugi raz bo staniało :-)

    Nie my podnosimy, tylko importerzy/producenci. Dostajesz wyzszy cennik i rob
    co chcesz.

> [...]
    > Wtedy co balcerowicz zwolnił z podatku małe firmy, a później ścigał to
    > było największe draństwo w historii Polski.

    Najwieksze dranstwo to amortyzacja od czasow Gierka do lat 90. Dzieki niej
    pozbylismy sie majatku przedsiebiorstw, a premie byly wyplacane w rowerach.

    > Trzeba było zrobić uczciwą prywatyzację, kasa z niej na emerytury,

    No Lepper normalnie, zlikwidowac rezerwe dewizowa i rozdac rolnikom.

    > dumping podatkowy. Ukraść BMW, Mercedesa i wszystkich wielkich.

    Kiki na prezydenta.

    Pozdro.. TK

  • 185. Data: 2009-04-09 22:25:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Takie popierzone to życie jest

    Bo my biedni jestesmy i tyle. :-)

    Pozdro.. TK

  • 186. Data: 2009-04-10 01:58:59
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    Coś ci powiem.
    Z innej beczki.

    Dzisiaj okazało się, że jednak mnie okradła jedna ekipa, która od roku już u
    mnie nie robi, a dzisiaj wyszło.
    Od roku nie mogłem dojść do ładu z agregatem prądotwórczym. Źle i nierówno
    pracował. Dzisiaj się zatarł. Miałem 2 pełne kanistry ropy po 20L i pełny
    bak na początku.
    To było tak ponad rok temu, a niedługo po tym malowali mi kotłownię.
    Nie będę się rozpisywał. Dzisiaj spuściłem paliwo z baku i patrzę, a ma
    dziwny kolor i jest jakieś rozcieńczone i śmierdzi rozpuszczalnikiem.
    Prawdopodobnie ukradli mi połowę ropy, a w zamian wlali wszystkie
    rozpuszczalniki jakie miałem, aceton i inne świństwa.
    Opadły mi ręce. Syn wlewał paliwo do agregatu i nie zauważył nic, ja też
    kręciłem przy agregacie i też nic nie czułem ale nie przyszło mi to nawet do
    głowy. Porażka Panowie !
    Żeby gnoje tylko ukradli, a oni mi zniszczyli sprzęt mający 45 motogodzin
    aktualnie.

  • 187. Data: 2009-04-10 07:31:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > do głowy. Porażka Panowie !
    > Żeby gnoje tylko ukradli, a oni mi zniszczyli sprzęt mający 45 motogodzin

    Tak sobie mysle, ze byl zwiazek przyczynowo skutkowy a nie zwykla kradziez.
    No ale co by nie mowic, tez bym sie wkurzyl.

    Pozdro.. TK

  • 188. Data: 2009-04-10 08:56:27
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-04-09 20:37, użytkownik Jacek "Plumpi" napisał::

    > Albo chcą gniazdka RTV + LAN + TEL w każdym pokoju po 2-3 sztuki,
    > praktycznie w każdym rogu, a jak mu zrobię ofertę to redukują i okazuje
    > się, że tak naprawdę to im jest potrzeby taki zestaw tylko w salonie
    > oraz gniazdko TEL w kuchni i sypialni.

    Oj to beda kiedys plakac :-)

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 189. Data: 2009-04-10 08:56:54
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-04-09 21:22, użytkownik scream napisał::

    > Skąd jesteś? Spróbuje znaleźć Ci dobrego psychiatre.

    ROTFL!

  • 190. Data: 2009-04-10 09:58:14
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > Żeby gnoje tylko ukradli, a oni mi zniszczyli sprzęt mający 45 motogodzin
    > aktualnie.
    Po pierwsze Ty zniszczyłeś wlewając niewłaściwe paliwo ;-)
    Po drugie jesteś pewny, że im się opłaciło, może to Ty zakosiłeś
    rozpuszczalnik, a teraz winę zwalasz ;-)