  • 251. Data: 2012-07-02 11:49:08
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4ff16740$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ludzie wydają krocie na akumulatory dużej pojemności to chyba zamiast
    > wydawać 5-6 stówek na akumulatory, lepiej kupić w tej cenie malutki UPS
    > oraz panel 50W. Każda kolejna wymiana zużytego akumulatora to nie kolejne
    > 5-6 stówek lecz 40-50zł.

    Ja nie mam z tym problemu. Olalem ten temat zupelnie. Instalacja z miedzi,
    wiec nie mam dylematu co i jak zabezpieczac.

    > Znam osobicie przynajmniej dwóch (znajomych) instalatorów co w kosztorysie
    > wliczają tylko tyle glikolu ile wlali do instalacji. Przecież oni dają na
    > to 2 lata gwaranacji więc jakiekolwiek ewentualne dolewki w okresie
    > gwarancyjny o ile wystąpią, są na koszt instalatora.

    A ja osobiscie znam takich co zostawiaja reszte u klienta. Ty znasz i ja
    znam. Co ma zrobic uzytkownik jak mu pexal poplytnie? Wezwac instalatora. I
    moze o to chodzi, zeby ten mial zajecie. Nie rozumiem po co forsowac zle
    rozwiazania jako rownie dobre.

    Pozdro.. TK

  • 252. Data: 2012-07-02 12:30:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Po pierwsze policz sobie. Jeżeli wpuścisz 2-4kWh nadmiaru w podłogówkę w
    > całym domu to to jest równowartość nagrzania się całej powierzchni podgłóg
    > przez jedno okno wielkości i 3-6m2 przez godzinę czasu. Tyle co nic.

    Nie bede tego liczyl, bo latem zainteresowany jestem raczej utrzymywaniem w
    domu nizszej temp. niz zima. Nie widze powodu, zeby do w sumie przegrzanego
    i tak domu dokladac ciepla, tym bardziej, ze nie widze takiej potrzeby. Trzy
    lata grzeje wode w ten sposob i ani razu nie bylo zadnej awaryjnej sytuacji.
    Baniak niemal kazdego dnia oprozniany jest do ok. 40C na gorze nastepnego
    ranka, wiec solar ma co robic.

    Pozdro.. TK

  • 253. Data: 2012-07-02 13:31:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > awaryjnej sytuacji. Baniak niemal kazdego dnia oprozniany jest do ok. 40C
    > na gorze nastepnego ranka, wiec solar ma co robic.

    No to ci to samo napisałem że jak się opróżnia zbiornik to do tego nie
    dochodzi a u mnie jest to tylko pewna forma dodatkowego zabezpieczenia na "w
    razie czego" które to wystąpiło dopiero dwa razy i to przez pół godziny. To
    jest nic.

    Wyobraź sobie sytuację że z jakiś powodów nie mogę z żoną wrócić z do domu z
    odległego miasta. W domu dwójka dzieci, co prawda jedno dorosłe ale jak
    widzisz nie ma dwóch osób które odbierają ciepło. Córka raczej dużego prania
    nie zrobi, garów do zmywarki za mało, o dwie osoby do przysznica i do kranu
    za mało, obiad skromny albo żaden bo pójdą do baru więc z małą ilością
    zużytej wody. A jak się okaże że córka u koleżanki nocuje przy okazji to
    jeszcze o jedną osobę mniej.
    Dwa dni takiej nieplanowanej nieobecności i już w zbiorniku jest za dużo
    nie zuzytej ciepłej wody i nastęny dzień to dylemat co z tym zrobić. Jak
    widzisz w takiej chwili nie liczy się trochę cieplejsza podłoga, ważniejsze
    jest bezpieczeństwo solarów i użytkowników.
    Co innego planowany wyjazd, mam specjalną plandekę uszytą wielkości solarów,
    którą zakładam w 5 minut i zaciągam z tyłu gumami z haczykami takimi jak do
    bagaży samochodowych.

    Marek

  • 254. Data: 2012-07-02 13:52:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > widzisz w takiej chwili nie liczy się trochę cieplejsza podłoga,
    > ważniejsze jest bezpieczeństwo solarów i użytkowników.

    Ja powiem tak: nie zauwazylem u siebie w ciagu tych trzech lat, zeby kiedy
    kolwiek wystapilo u mnie takie ryzyko. Bywaly dni, kiedy nie byla pradu
    przez caly upalny dzien. Jakies wyjatkowe sytuacje i jak do tej pory poza
    brakiem cieplej wody nie odczulem zadnego dyskomfortu, czy narazenia czego
    kolwiek na co kolwiek.
    Co do bezpieczenstwa solarow i filmow z gnijacym glikolem jako narzedzie dla
    sceptykow. Sciagnij sobie karte produktu Ergolid eko. Tam podane sa temp.
    rozpadu i podobne sprawy. Mam wrazenie, ze problem jest nadmiernie
    gloryfikowany.

    Pozdro.. TK

  • 255. Data: 2012-07-02 14:36:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > dla sceptykow. Sciagnij sobie karte produktu Ergolid eko. Tam podane sa
    > temp. rozpadu i podobne sprawy. Mam wrazenie, ze problem jest nadmiernie

    Glikol mętnieje więc wytrąca się osad. Widzę to w okienku rotametra, że to
    nie ten sam glikol co na początku tylko brudnozielona ciecz. Po co mam mu w
    tym pomagac dopuszczając do przegrzewania? Co prawda nie zamarza więc jest
    OK ale za jakieś dwa lata jak będę wymieniał glikol to będę musiał wypłukać
    ten osad z rur i kolektora.

    Marek

  • 256. Data: 2012-07-02 14:50:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > jest OK ale za jakieś dwa lata jak będę wymieniał glikol to będę musiał

    Tylko przyczyn moze byc kilka.
    Glowica samochodu w okolicy zaworu wydechowego ma jakies 300C i nikt sie nie
    przejmuje glikolem. Kanaliki w glowicy jakos nadmiernie sie nie zapychaja.
    Co piec lat i tak trzeba wymienic. Szkoda zycia i pieniedzy na clebrowanie
    solarow.

    Pozdro.. TK

  • 257. Data: 2012-07-02 19:47:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-07-2012 o 10:58:07 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

    > Mieszkałeś w kanadyjczyku, że piszesz takie bzdury?
    Skoro bzdury to spadaj na drzewo skąd przyszedłeś.
    EOT

  • 258. Data: 2012-07-02 22:52:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Eee tam. Zakup grzejników jest jednorazowy a opłaty za niższe
    > rachunki za gaz zużyty do ekonomicznej instalacji będą się zwracały
    > każdego roku i to nie mało.

    > Rok dwa i się zwróci

    to proszę poprzyj to twierdzenie też jakimś wyliczeniem :)

    musiałby zaoszczędzić ok 700 zł rocznie na gazie... imho słaba szansa

  • 259. Data: 2012-07-02 22:57:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > instalatora. I moze o to chodzi, zeby ten mial zajecie. Nie rozumiem
    > po co forsowac zle rozwiazania jako rownie dobre.

    żaden odpowiedzialny instalator nie podepnie soalra alupexem :)

    wg tej filozofi to gaz też możn aby puścić alupexem bo taniej niż spawaną
    stalą czy miedzią.

  • 260. Data: 2012-07-02 22:59:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > No i się mylisz. W pierwszej kolejności zakładać należy odpowiednio
    > duży zbiornik do planowanej powierzchni solarów.

    tylko i tak wszytsko diabli biora jak klient pojedzie na urlop... i rano ten
    duży zbiornik ma już 60 stopni :)

    > Popatrz też http://sorel.ws/500/?L=3 ile to ma kombinacji i
    > zabezpieczeń. Do kupienia są już zabezpieczenia solarne w postaci
    > paneli fotowoltaicznych i inne.

    jest wiele sposobó aby wydoić inwestora :)