  • Data: 2021-07-19 10:41:17
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Gorszymi od tych nieczytających są ludzie o binarnym spojrzeniu na
    > świat. "Lotność" owada nie dzieli się li tylko na "lata" i "nie lata" -
    > istnieją również stany pośrednie. Biegaczopodobne owady niejednokrotnie
    > sfruwały mi na głowę, choć już będąc na ziemi nie były w stanie unieść
    > się w powietrze.

    To dalej można potraktować jako jeden z przypadków nieczytania. Napisałem
    bowiem dalej, że nie wszystkie biegaczowate są nielotami. Niektóre są
    wręcz zdolne do lotu aktywnego, czyli nie tylko lądują, ale też startują.
    Tu jednak chodziło konkretnie o kol. Skórzastego -- ten nie lata wcale,
    co Wikipedia roztropnie zauważyła.

    > OP nie precyzował, w jaki sposób jego osobniki fruwają.

    "Potrafią fruwać" przyjąłem za jednoznaczną deklarację. Dopiero teraz
    zostało to doprecyzowane, że "spadają siedząc wieczorem na tarasie"
    (co ja teraz próbuje sobie jakoś zwizualizować).

    > Co do koloru spierać się nie będę, bo słabo rozróżniam. Warto jednak
    > pamiętać, że w erze automatycznych balansów bieli i zdjęć upiększanych
    > przez AI, zdjęcia niekoniecznie odzwierciedlają rzeczywiste kolory
    > i odcienie.

    Jednak na zdjęciu widać wyraźną różnicę między czarnym śródpleczem,
    a brązowymi pokrywami skrzydeł. Ta różnica to cecha charakterystyczna,
    po której należy identyfikować gatunek. Raczej nie jest to szykoń
    czarny, choć budowa ciała podobna. Ten ma kolor jednolity.

    > Widzę teraz, że pojawił się dodatkowy obrazek z zapałką dla skali. Owad
    > jest dużo mniejszy niż go sobie początkowo wyobrażałem, więc to zaiste
    > raczej nie skórzasty, tylko ktoś z jego bliskiej rodziny. Jak sądzę
    > niewiele to zmienia w kontekście "jak (i czy) likwidować".

    Tutaj się zgadzam w pełni. To znaczy w sprawie wymienionego kontekstu.

    Jarek

    --
    Cziken od turka różni się tylko sajzem.