  • Data: 2021-07-19 19:07:30
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Majowy to ta sama rodzina (Scarabaeidae) i podrodzina (Melolonatha).
    > Nie żebym to wiedziała, ale sprawdziłam. Chociaż te, które u mnie
    > w obecne wieczory latają, to chyba faktycznie te czerwcowe. Bardzo
    > podobne są, ale te majowe większe (za wiki).

    Majowe dobrze znam z dzieciństwa. Występowały wtedy w liczebności
    jakichś kilkunastu sztuk na metr sześcienny powietrza. Potem nagle
    to się skończyło. A szkoda, bo gatunek ten na ciekawe zastosowania:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zupa_z_chrab%C4%85szcz
    y_majowych

    > U mnie faktycznie wysyp. W tym roku wyjątkowo ich dużo, zwłaszcza
    > jakieś 2 tygodnie temu obijały się o szyby okien jak grad jakiś.
    > Ale i teraz nie da się spokojnie na tarasie posiedzieć wieczorem,
    > bo latają jak głupie i ślepe, wpadając co i rusz na człowieka, co
    > wcale przyjemne nie jest.

    Pod względem niezdarności lotu chrabąszcz konkurować może chyba tylko
    z kruszczycą złotawką. W tym roku spotkałem jedną, po wielu, wielu
    latach.

    Jarek

    --
    Czasem ktoś się spyta gdy zajrzy do wora
    Czy to jest na zupę czy to na doktorat