  • Data: 2021-07-19 22:01:23
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > czego komora maleje z czasem.
    >
    > Anegdotycznie dodam, że istnieją teorie (w mojej ocenie
    > niebezpodstawne) głoszące, że jednym z powodów rozprzestrzeniania się
    > warrozy jest korzystanie ze sztucznych plastrów (węzy). Plastry te
    > posiadają alweole o rozmiarach nieco większych, niż te, które pszczoły
    > budują samoistnie - ma to na celu właśnie produkcję większych pszczół,
    > bardziej produktywnych (bo silniejszych, tj. zdolnych unieść więcej
    > nektaru lub pyłku podczas jednej podróży). Taka zwiększona alweola
    > pozwala również umieścić w niej większą ilość jaj varroa, zwiększając w

    To bardzo ciekawe, co piszesz. Zdumiewające, jak daleko może posunąć się
    człowiek i jakich natura sposobów "używa", żeby nie pozwolić się
    zdominować, jak choćby poprzez te roztocza.

    > Nie wiem, czy nauczycielka biologii z podstawówki jest jakimś
    > szczególnym autorytetem w sprawach wykraczających poza obowiązkowy
    > program nauczania. Przy czym nie mówię, że nie miała racji - bo nie
    > wiem, ale warto takie rzeczy sprawdzić u bardziej wiarygodnych źródeł.

    Powiem szczerze, że przez większość życia było mi jak najdalej od
    wszelakich owadów i robactwa wszelakiego, stąd może ta kompletna
    ignorancja w temacie. Dopiero na stare lata w miejsce dotychczasowego
    obrzydzenia zaczyna się pojawiać jakiś zaczątek ciekawości w ich
    kierunku. ;-)

    --
    Ewa