  • Data: 2021-07-19 19:14:28
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > istnieją teorie (w mojej ocenie niebezpodstawne) głoszące, że
    > jednym z powodów rozprzestrzeniania się warrozy jest korzystanie
    > ze sztucznych plastrów (węzy). Plastry te posiadają alweole
    > o rozmiarach nieco większych, niż te, które pszczoły budują
    > samoistnie - ma to na celu właśnie produkcję większych pszczół,
    > bardziej produktywnych (bo silniejszych, tj. zdolnych unieść
    > więcej nektaru lub pyłku podczas jednej podróży).

    Czy zbadano jak bardzo można poprawić naturę i powiększyć raster węzy?
    Czy ktoś, na przykład w Związku Radzieckim, nie wpadł na pomysł, by
    w wezie zrobić oczka jak trzy kopiejki i wyhodować superpszczołę, która
    prześcignie wszyskie imperialistyczne pszczoły?

    Jarek

    --
    Za brudny syrop -- pachnący miód
    stosunki produkcji są proste