  • Data: 2021-07-19 14:24:22
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Oj, google pokazuje, że lipcokami nazywa się gdzieniegdzie chrząszcze
    > majowe.

    Mi pokazał, że czerwcowe. Chrabąszcze. Guniak czerwczyk (Amphimallon
    solstitiale) inaczej mówiąc.

    > A te to zupełnie co innego.

    Z ludowymi nazwami czasem tak bywa, że nie są precyzyjne. W lipcu lata,
    chrząszczowato wygląda -- to pewnie lipcok.

    > Latają jak szalone, zwłaszcza wieczorami. U mnie też obecnie ich
    > pełno w ogrodzie. Do domu wlatują tylko jak kompletnie zabłądzą.

    Przeczytałem, że w tym roku wysyp. A w lipcu, nie w czerwcu, bo się
    wiosna spóźniła. Też widziałem kilka. Co cieszy, bo chrabąszcze, czy
    to majowe, czy czerwcowe, od dawna widuję średnio w ilościach jednej
    sztuki na kilka lat.

    --
    Jarek