  • Data: 2021-07-19 15:55:52
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > W wiki jest podane: "oskórka jest matowo czarna, zaś krawędzie
    > i kończyny są czerwone lub pomarańczowe"
    >
    > I tak mniej więcej to wygląda na wrzuconym obrazku Tomasza. Na nim
    > też "oskórka" wydaje się bardziej brązowa niż czarna, ale to może
    > być kwestia oświetlenia i zdjęcia. Główny mój zarzut polegał jednak
    > na różnicy w kształcie i zachowaniu zwierzaka.

    Tu na zdjęciu pokazują znany nam już model dwubarwny:

    http://grupa-insektpol.pl/dzier-wlochaty-szkodnik-bi
    egaczowate

    Może powinniśmy przyjąć, że ten dzier występuje w kilku wykonaniach
    kolorystycznych? Albo że na taras przylatują osobniki młode, świeżo
    po przeobrażeniu, cienkie powłoki jeszcze im całkiem nie sczerniały
    pod wpływem światła (tak to z chitynowymi pancerzykami bywa).

    Jarek

    --
    Sczerniał, schudł, ale jakoś dziwnie wyszlachetniał.