  • Data: 2021-07-19 16:59:55
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Mi pokazał, że czerwcowe. Chrabąszcze. Guniak czerwczyk (Amphimallon
    > solstitiale) inaczej mówiąc.

    Majowy to ta sama rodzina (Scarabaeidae) i podrodzina (Melolonatha). Nie
    żebym to wiedziała, ale sprawdziłam. Chociaż te, które u mnie w obecne
    wieczory latają, to chyba faktycznie te czerwcowe. Bardzo podobne są,
    ale te majowe większe (za wiki).

    > Przeczytałem, że w tym roku wysyp. A w lipcu, nie w czerwcu, bo się
    > wiosna spóźniła. Też widziałem kilka. Co cieszy, bo chrabąszcze, czy
    > to majowe, czy czerwcowe, od dawna widuję średnio w ilościach jednej
    > sztuki na kilka lat.

    U mnie faktycznie wysyp. W tym roku wyjątkowo ich dużo, zwłaszcza jakieś
    2 tygodnie temu obijały się o szyby okien jak grad jakiś. Ale i teraz
    nie da się spokojnie na tarasie posiedzieć wieczorem, bo latają jak
    głupie i ślepe, wpadając co i rusz na człowieka, co wcale przyjemne nie
    jest.

    --
    Ewa