  • Data: 2021-07-19 15:24:49
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że większość przepoczwarzających się stworzeń nie rośnie
    > po przepoczwarzeniu się. Jarek pisał o pancerzyku, ale to chyba szersza
    > reguła.

    Na owadach się nie znam, ale te"moje" wyglądają każdy tak samo, różni
    ich tylko wielkość, stąd mój wniosek o ich rośnięciu.

    > Oby nie był to spuszczel albo jaki inny parkietowiec. Te, w
    > przeciwieństwie do biegaczy, mogą narobić niemałych szkód.

    Oby. Ale gdyby to były te, to chyba siedziałyby stale. Te moje pojawiają
    się czasami. Wywalam je systematycznie, aż w końcu przestają się
    pojawiać. Ewidentnie wchodzą do domu z zewnątrz. Obecnie nie mam nawet
    żadnego osobnika do sfotografowania.

    > Nie żebym się jakoś czepiał, bo i mnie on przekonuje, ale przypomnę
    > nieśmiało że "wyraźnie widać, że jest czarny, a ten ze zdjęcia jest
    > brązowy". :)

    W wiki jest podane: "oskórka jest matowo czarna, zaś krawędzie i
    kończyny są czerwone lub pomarańczowe"

    I tak mniej więcej to wygląda na wrzuconym obrazku Tomasza. Na nim też
    "oskórka" wydaje się bardziej brązowa niż czarna, ale to może być
    kwestia oświetlenia i zdjęcia. Główny mój zarzut polegał jednak na
    różnicy w kształcie i zachowaniu zwierzaka.

    --
    Ewa