  • Data: 2021-07-19 14:22:19
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Tej wielkości bym się akurat tak nie czepiała, bo przecież te chrząszcze
    > chyba rosną, mógłby być to ewentualnie młodszy osobnik.

    Ha! One mają chitynowy pancerzyk. Jak każdy owad, a wręcz jak każdy
    stawonóg. Pancerzyk jest wykuty na wymiar, nie rośnie. Gdy stawonóg
    postanowi sobie urosnąć, musi wyjść z siebie i stanąć obok, porzucić
    straą zbroję. Chrząszcze tego nie robią -- postać dorosła jest
    niezmienna od chwili przeobrażenia. Nasze ssacze wyobrażenia słabo
    się sprawdzają w świecie owadów.

    > Mnie w domu okresowo nachodzą żuczki podobne do biegaczy. Głowy nie
    > dam, że to one, ale pokrojem i zachowaniem bardzo je przypominają -
    > są czarne, raczej szersze i na pewno nie latają. Wielkości mają
    > przeróżne, od ok. 1cm do 2,5cm. A na zewnątrz widuję nawet znacznie
    > większe osobniki, takie po 3-4cm ((te na szczęście do domu nie włażą).
    > Ostatnio ich nie widuję zbyt często, jak się nadarzy okazja, to cyknę
    > fotkę.

    Chętnie się przypatrzymy, jak jest zbudowany.

    Faktycznie, w rzeczy samej. On ci to.

    Jarek

    --
    Dałeś mi, Panie, zbroję;