  • Data: 2021-07-19 13:23:00
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    g?dl=0
    > Skórzasty byłby wielkości tej zapałki.

    Tej wielkości bym się akurat tak nie czepiała, bo przecież te chrząszcze
    chyba rosną, mógłby być to ewentualnie młodszy osobnik. Mnie w domu
    okresowo nachodzą żuczki podobne do biegaczy. Głowy nie dam, że to one,
    ale pokrojem i zachowaniem bardzo je przypominają - są czarne, raczej
    szersze i na pewno nie latają. Wielkości mają przeróżne, od ok. 1cm do
    2,5cm. A na zewnątrz widuję nawet znacznie większe osobniki, takie po
    3-4cm ((te na szczęście do domu nie włażą). Ostatnio ich nie widuję zbyt
    często, jak się nadarzy okazja, to cyknę fotkę.

    > Poza tym nie wspina się wysoko,
    > by robić desant. Kim jest ten gościu, to na podstawie zdięcia nawet
    > Stefan Niesiołowski by nie odgadł. Cóż dopiero ja. Ale może spróbuję
    > wieczorem, jak będę miał dostęp do atlasu. W każdym razie dziękuję
    > za zagadkę.

    Po dochodzeniu dochodzę do wniosku, że to może być dzier włochaty.
    Zachowanie i wygląd na to wskazują.

     Szkodnik upraw, ale niegroźny dla samego człowieka.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzier_w%C5%82ochaty

    --
    Ewa