    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła, koszty
    Date: Fri, 24 Mar 2023 16:54:18 +0100

    On 24/03/2023 16:43, Myjk wrote:
    > Ale to sama pompa. Najtańszy emaliowany zasobnik CWU 200-300L

    Po co ten zasobnik? Zasobnikiem jest instalacja c.o. Współczesna pompa
    nie wymaga niesamowitej ilości magazynowanej energii do rozmrażania,
    moduluje wydajność zgodnie z obciążeniem i nie ma problemu ze współpracą
    wprost z wodą c.o. Co ma dawać ten zbiornik?

    > do tego pompy obiegowe

    Już tam jedna jest, w końcu był tam piec. To w zasadzie ta jedna jedyna
    potrzebna, jeśli idziemy w cebulę.

    >, wysterowanie

    Wysterowanie czego?

    > no i klamoty hydrauliczne

    Rury sa tanie. Razem z kształtkami, śrubunkami, zaworami pewnie
    wmieściłbym się w 1000zł. W dodatku to silnie zależy od taki wielu
    czynników, że u jednych wyjdzie 50zł na rurach które zostały z remontu a
    u innych 5kzł jak kotłownia była na strychu sąsiada.

    >, np. głupi filtr magnetyczny
    > to 400-600 zł.

    I jaki jest jego cel?