  • Data: 2011-09-21 10:48:58
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: "Amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przypadek 1:
    > Dom moich rodziców- ponad mieszkalne 180mkw+ piwnice + na zewnątrz dwa
    > spore garaże i pomieszczenie gospodarcze na działce 1400mkw,
    > Dom budowany z myślą ze dzieci w nim zamieszkają(np piętro to praktycznie
    > odrębne mieszkanie z osobnym wejściem itp)
    > Ale w życiu jak to w życiu: ja wybudowałem swój dom, sioatra swój, ojciec
    > zmarł rok temu i jedynym "lokatorem" została mama. Na szczęści piętro
    > udało mi się wynająć więc i mamie raźniej i parę złotych z tego tytułu
    > wpada. Ale zapewne nie o to chodziło rodzicom jak budowali ten dom.

    Za komuny tak się budowało, moi rodzice mają równiez dom 400m2 z piwnicami:)
    i to jeden wielki mostek termiczny, obecnie na ogrzanie zuzywają 17ton
    miału.
    Namawiam ich na ocieplenie tego kloca, ale ocieplenie tylu m2 scian to spory
    wydatek jednorazowy.
    Jak do niedawna były stare drewniane podwojne okna to zchodziło 20ton.
    Zimą przy -20 na piętrze przy grzejnikach gdzie woda 90stopni miała, temp
    była max 18stopni :)
    (betonowo zuzlowy strop + strych bez ocieplenia, prawie dookola domu balkony
    na piętrze i na parterze)

    Chłodny wychow był:) ale za to zdrowy do dzis jestem zdrow jak ryba.

    Natomiast My budowalismy dom z myślą o samych nas + 2 pokoje na poddaszu dla
    dzieci
    i obowiązkowo super ocieplony, aby na starośc tanio można ogrzewać i aby
    wygodny w uzytkowaniu był z dużym salonem
    gdzie przebywa się najwięcej oraz na stare lata z pokojem na parterze, jak
    juz bym nie dał rady wciągać się po schodach.

    pozdrawiam
    AT