  • 171. Data: 2021-04-27 08:34:26
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 05:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Zreszta zatkanie sie słuzby zdrowia przez covid to tez sa posrednie
    > ofiary covida.
    > Ale widze ze jeszcze nikt z twoich znajomych na to nie umarł, pewnie
    > stad takie lekkie podejscie...
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    > zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    > aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King
    Oficjalna dane z ministerstwa zdrowia. W stosunku do 2019 w 2020 wystawiono 67
    tysięcy aktów zgonu. Oczywiście wszechpotężne lobby tragarzy, szambonurkow,
    konserwatorów zewnętrznych powierzchni poziomych ma zdanie odmienne które na grupie
    prezentuje jego prezes Budzik. Ten sam Budzik co wodę oszczędza ale nie potrafi
    napisać jak.

  • 172. Data: 2021-04-27 08:40:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 08:13:30 UTC+2 quent napisał(a):
> [...]
    Obowiązkowe szczepienia kończą się jak dziecko ma półtora roku.
    > Widać, żeś dzieci nie miał.
    Mam dzieci ,ale już dorosłe są, możliwe że w twoim wieku. I nie pamiętałem ile i
    jakich i w jakim czasie jest szczepień obowiązkowych. Dlatego sprawdziłem zanim
    wczoraj napisałem.
    https://www.szczepienia.pl/kalendarz-szczepien/
    W Budzika się bawisz? Nie warto. Google są bezlitosne dla tych co kłamią i
    manipulują.

  • 173. Data: 2021-04-27 08:49:01
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > https://www.szczepienia.pl/kalendarz-szczepien/
    > W Budzika się bawisz? Nie warto. Google są bezlitosne dla tych co kłamią i

    Jeśli tak to powinieneś wiedziec, że to tylko "terminy" a w
    rzeczywistości faktyczny termin szczepienia może się przeciągnąć długie
    miesiące z pierdyliona róznych przyczyn.

  • 174. Data: 2021-04-27 08:58:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 08:49:04 UTC+2 quent napisał(a):
> [...]
    > rzeczywistości faktyczny termin szczepienia może się przeciągnąć długie
    > miesiące z pierdyliona róznych przyczyn.
    Cienka wymówka. Nie przekonała mnie że nie koloryzuje.

  • 175. Data: 2021-04-27 09:08:39
    Od: quent <x...@x...com>

    > Nie przekonała mnie że nie koloryzuje.

    Niewiele możesz na to poradzić bo tak wyglądają fakty/realia.

  • 176. Data: 2021-04-27 09:18:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 09:08:42 UTC+2 quent napisał(a):
    > Niewiele możesz na to poradzić bo tak wyglądają fakty/realia.
    A niby dlaczego miałbym cokolwiek radzić na to że ktoś według mnie koloryzuje. Na co
    dziecko musi być chore żeby pół roku termin szczepień musiał być przesunięty? Według
    czyjeś z grupy teorii takie dziecko powinno być poddane utylizacji. Prawa natury
    według niego mają działać.

  • 177. Data: 2021-04-27 09:26:29
    Od: quent <x...@x...com>

    > A niby dlaczego miałbym cokolwiek radzić na to że ktoś według mnie koloryzuje.

    Rób sobie co tam chcesz. Piszę o tym czego zrobić nie możesz.

    > Na co dziecko musi być chore żeby pół roku termin szczepień musiał być przesunięty?

    Choćby na widzimisię rodziców, którzy uważają, że każde przesunięcie
    szczepienia w tak młodym wieku jest dla dobra dziecka.
    Znam pediatrów, którzy popierają takie działanie.

    Powodów może być zresztą wiele i mogą się nakładać, następować po sobie
    ect. jak było często w przypadku moich dzieci.

  • 178. Data: 2021-04-27 09:45:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 08:28:43 UTC+2 Marek napisał(a):
    . To jest efekt braku odpowiedniej
    > pomocy na czas. Zdajesz sobie sprawę np. jaki jest wymagany maks
    > czas (w minutach!) na zrobienie koronarografii pacjentowi po
    > zawale, aby w najlepszym przypadku nie dostał bardzo poważnych
    > powikłań z powodu niedokrwienia mięśnia sercowego a ile trwa
    > oczekiwanie na wynik testu covid, który wstrzymuje koronarografię?

    Problem z czasem jest, ale wynika on głównie z braku dostępnych karetek. I nie wożą
    oni ludzi, bo "lewy" test wyszedł pozytywnie, tylko wzywane są do ludzi w stanie
    zagrożenia życia, jak twierdzi sporo lekarzy nawet zbyt późno, bo aktualnie mało kto
    chce z własnej woli do szpitala jechać... Awaryjnie wysyłają strażaków z OSP :(
    Testy robią już w karetkach ( https://www.rp.pl/Lekarze-i-pielegniarki/311219982-K
    oronawirus-Test-na-Covid-rowniez-w-karetce.html ), więc zbyt nie wydłużają całej
    akcji...
    Operacje i leczenie planowe od ~roku leży przez zawalenie szpitali nagłymi
    przypadkami, głównie z oddychaniem - wymaga podania tlenu => w domu się nie da...

    > Pokaż statystyki śmierci na grypę w od 1 marca 2020 do dziś. Pomogę, nie musisz
    szukać. Jest zero. Nagle magicznie grypa stała się nie śmiertelna. Ostatnie
    zanotowane dane sprzed covid to 64 osoby na sezon grypowy. Teraz uwaga najciekawsze:
    wg statystyk Flumomo (https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/15
    60-7917.ES.2017.22.14.30506#figuresntables) to 64 to jest mocno niedoszacowane i
    rzeczywisty poziom zgonów w grupie 65+ w Polsce to około 6500 osób rocznie.
    > Nagle przestało umierać 6tys osób, no cud.

    Nie widzę w tym niczego dziwnego. Grypa (tak samo jak covid) jest roznoszona głównie
    kropelkowo, więc wszytkie akcje, zakazy, nakazy antycovidowe przy okazji zablokowały
    grypę. Maseczki + lockdown wystarczyły... Np. u mnie w pracy (biurowiec) 2x była
    epidemia grypy powodująca, że ~połowa ludzi na L4 wylądowała (zebrania, klima
    mieszająca powietrze z pokoi itp). Wtedy dyrekcja się trochę wq. i jak tylko ktoś
    wyglądał na chorego "wyrzucali" do lekarza + co rok organizowali szczepienie
    (większość się szczepiła...) w biurze i problem się nie powtórzył...

  • 179. Data: 2021-04-27 10:04:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Apr 2021 00:45:37 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
    > oszona głównie kropelkowo, więc wszytkie akcje, zakazy, naka
    > zy antycovidowe przy okazji zablokowały grypę. Maseczki + lockdow
    > n wystarczyły...

    Jasne. W skali roku i populacji całego kraju wszyscy perfekcyjnie
    się odizolowali od śmiertelności grypy, schodząc do zera. ROTFL.

    --
    Marek

  • 180. Data: 2021-04-27 10:21:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 10:04:25 UTC+2 Marek napisał(a):

    > Jasne. W skali roku i populacji całego kraju wszyscy perfekcyjnie
    > się odizolowali od śmiertelności grypy, schodząc do zera. ROTFL.

    nie twierdzę, że 100% ;) , ale efekt jest zauważalny... w Krk biurowce od ~roku
    praktycznie puste, zbiorkomem mało ludzi jeździ, szkoły praktycznier pozamykane - nie
    ma gdzie złapać...

    BTW mając wynikającą z PESELU 5 na początku nie znałem nikogo, kto zmarł na grypę (w
    sumie nie kojarzę nikogo, kto by ją traktował jako poważną chorobę), a na covida już
    2 osoby (1 covid, druga covid zlapany na SORze lub w szpitalu "przy okazji") +
    trzecia osoba w pracy u brata