  • 31. Data: 2014-03-23 22:49:48
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 21:48:52 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > No jak byś czytał uważnie to byś wiedział, że w kranie twarda*
    >
    > cholernie, bo ze studni, a z wodociągów wozić nie chcę.
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    >
    > * narzędzia mi się wyszczerbowywują ;)

    Kup bojler 100 litrów i ustaw w nim temperaturę 90 stopni. Długo taki bojler nie
    pociągnie ale woda będzie miękka. Chyba że wolisz się pierdolić z wymiennikiem
    jonowym i regeneracją złóż kwasem solnym i zasadą sodowa. Dlaczego przeszkadza Ci
    twarda woda w emulsji? Olej emulgujący rozbełta się w każdej wodzie.

  • 32. Data: 2014-03-23 23:27:08
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    zasadą sodowa. Dlaczego przeszkadza Ci twarda woda w emulsji? Olej
    emulgujący rozbełta się w każdej wodzie.

    Kogutek proponuje Tobie sposób najprostszy, żeby wytrącić kamień w
    bezpiecznym miejscu i poczekać aż osad opadnie. Taką wodę należy
    przefiltrować, żeby wyłapać resztki osadu.
    Jak laboratorium oznaczy ilość wapnia i magnezu (i ew. siarczanu wapnia
    i magnezu) to można przed zagotowaniem dodać obliczoną ilość
    wodorotlenku wapnia w tym samym procesie zmiękczyć wodę jeszcze
    bardziej, nawet i do 0,5n.
    Tak się wodę zmiękczało dawniej, i do kotłów i do prania.
    g.

  • 33. Data: 2014-03-23 23:34:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dlaczego przeszkadza Ci twarda woda w emulsji? Olej
    > emulgujący rozbełta się w każdej wodzie.

    Owszem, ale na narzędziach i maszynie osadza się mazidło. Można to myć,
    ale frajda z tego żadna :(

    > Kogutek proponuje Tobie sposób najprostszy, żeby wytrącić kamień w
    > bezpiecznym miejscu i poczekać aż osad opadnie.

    Bardzo ciekawa koncepcja. Zastanowię się nad tym. THX.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 34. Data: 2014-03-23 23:46:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Kup bojler 100 litrów i ustaw w nim temperaturę 90 stopni. Długo taki
    > bojler nie pociągnie ale woda będzie miękka.

    Czy woda musi stać w tej temperaturze jakiś czas, czy można przepływowo?
    Pewnie liczy się czas, musi odgazować?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2014-03-23 23:59:34
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]
    > bojler nie pociągnie ale woda będzie miękka.

    Czy woda musi stać w tej temperaturze jakiś czas, czy można przepływowo?

    Musi mieć czas na przereagowanie i wytracenie osadu.
    Musi się odstać.
    Przepływowym podgrzewaczem tego nie zrobisz.
    Potrzebny jest zbiornik.

    .

  • 36. Data: 2014-03-24 00:02:19
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 23:46:00 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Czy woda musi stać w tej temperaturze jakiś czas, czy można przepływowo?
    >
    > Pewnie liczy się czas, musi odgazować?
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.

    Da się zrobić na bojlerze 20 litrów + trochę prostej automatyki typu przekaźnik.

  • 37. Data: 2014-03-24 00:03:28
    Od: k...@g...com

    > Czy woda musi stać w tej temperaturze jakiś czas, czy można przepływowo?
    >
    > Pewnie liczy się czas, musi odgazować?
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.

    A w czajniku stoi jakiś czas czy jak tylko woda się zagotuje to herbatę robisz?

  • 38. Data: 2014-03-24 04:58:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Irek N. napisał:

    > Jeden z moich klientów ma podobny problem. Radzą sobie dosypując do wody
    > (w obiegu mają) kwasek cytrynowy. Skutecznie, choć... dziwnie trochę?

    Dlaczego dziwne? Kationy w wodzie to głównie sód i wapń - dosyć mocne.
    Kwas cytrynowy jest słabym kwasem - mieszanina soli mocnych zasad i
    słabego kwasu z dodatkiem wolnego kwasu to całkiem dobry roztwór
    buforowy - pH można swobodnie regulować i utrzymać w zakresie
    gwarantującym pasywność aluminium.

    --
    Darek

  • 39. Data: 2014-03-24 05:04:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:

    > Jasne ze kosztuje. Kilogram pasty do trawienia + kilogram pasty do neutralizacji
    pasty do trawienia mniej niż stówę kosztują. Nakłada się pędzlem za kilka złotych i
    zmywa wodą. Z kompletu można jakieś dziesiątki metrów kwadratowych wytrawić. Może to
    robić człowiek bez żadnych kwalifikacji, czyli tani. Jak ja kocham takie pierdolenie
    jak uskuteczniłeś. I po chuj takie teksty wstawiasz? Żeby się czymś popisać? No to
    się popisałeś.

    Taaa... Kilka złotych tu, kilka tam, dodatkowa praca (za darmo pracownik
    nie robi), wyposażenie ochronne dla pracownika, stanowisko pracy zgodne
    z zasadami BHP, system neutralizacji ścieków... Ty wiesz jakie zajzajery
    zostają po trawieniu nierdzewki i co ci ochrona środowiska zrobi za
    wypuszczenie tego do ścieków?

    I teraz idź i powiedz księgowemu ze to nie kosztuje.

    --
    Darek

  • 40. Data: 2014-03-24 12:15:08
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 05:04:15 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

> [...]
    >
    > wypuszczenie tego do ścieków?
    >

    > I teraz idź i powiedz księgowemu ze to nie kosztuje.

    Przy zbiorniku który kosztuje kilka tysięcy koszt na poziomie 5 złotych nic nie
    znaczy. Znowu się popisujesz że musi być drogie. Nie musi. Może kosztować tyle ile
    jest warte a nie tyle ile jest warte + 100% doliczone przez chuja sprzedawcę, bo
    "panie utylizacja ścieków kosztuje". W nierdzewnym zbiorniku kosztuje blacha i
    spawanie a nie utylizacja ścieków. Blachy nierdzewne nie są drogie. Spawanie coraz
    tańsze. Przetarcie na szczotce spawów jest najtańszą operacją. Ale ogólnie masz
    rację, z koniem kopał się nie będę. Rżnąć fachowca możesz przed gimbazą.