  • Data: 2017-05-16 22:28:11
    Temat: Re: Garść pytań głupawych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > A jakby posadzić cisy z czymś innym tymczasowym, a potem ten żywopłot
    > startowy wykopać i przesadzić gdzieś, jak cis urośnie? Ma to jakikolwiek
    > sens? ;)

    Muszą być koniecznie cisy? Patrzę na to, co ma stać się ogrodem -- i tak
    myślę sobie, że to, czego tam na początek potrzeba, to wyznaczenie jakichś
    ram i stałych punktów. Żywopłot wokół, to nie jest zły pomysł. Tu bym raz
    jeszcze zastanowił się nad świerkiem. Pospolitym. To nie jest u nas częsta
    praktyka, ale on naprawdę zadziwiająco dobrze zachowuje się przy gęstym
    sadzeniu i mocnym strzyżeniu. Znajomy tak sobie otoczył ćwierć hektara
    i szybko dorobił się gęstego żywopłotu. Sadzonki kupowane w jakimś leśnym
    gimnazjum, po dziesięć groszy czy cóś. A cisa można sobie sieknąć gdzieś
    w środku. Bo ładny z tymi swoimi czerwonymi kuleczkami na tle ciemnej
    zieleni igieł.

    > Moje nastawienie jest takie, że chętnie bym sobie hektar-dwa obsadził
    > różnorakim zielskiem, ale nastawienie ekonomiczne portfela ma inne zdanie :>

    Ja żem sobie ponawsadzał ile wlazło. Dziesiątki lat temu. Niskobudżetowo,
    co wcale satysfakcji nie umniejsza. A teraz od tygodnia żona za mną chodzi
    z małą doniczką bukszpanu, co on od Wielkanocy u nas w domu mieszka. Żebym
    go gdzieś w ogrodzie w wolne miejsce wetknął. Jakoś niepoważnie to "drzewo"
    wygląda.

    Jarek

    --
    Stał dwór szlachecki, z drzewa, lecz podmurowany;
    Świeciły się z daleka pobielane ściany,