  • Data: 2017-05-17 08:39:06
    Temat: Re: Garść pytań głupawych
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 20:51:40 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > świerki serbskie można kupić po parę zł za sztukę (nawet po 1 zł
    > jak są bardzo mikre), więc mam wrażenie że obciążenie finansowe
    > nie byłoby zbyt wielkie. Chyba, że są jakieś ukryte koszta takiej zabawy ;)

    Jak chcesz szybko gęsty i szczelny żywopłot to kup ałycze.
    Rosnie pieruńsko szybko, jest gęste, kolczastre nic tam nie przelezie. Tylko na
    poczatku ostro prZycinać żeby się od dołu zagęściła.
    No i kosztuje grosze.
    Ja kupowałem w nadleśnictwie- cena chyba 3gr/szt+3%vat
    U nas nadleśnictwo ma swoje szkółki roślinne i była tam m.in ałycza i berberysy
    Żywopłot z ałyczy posadzonej w 2008 i kilka razy do roku ostro przycinanej miał teraz
    ok 3metry wysokości. Pisze miał bo właśnie w sobotę go piłą motorową o połowe
    skróciłem. Ale będzie rósł dalej
    Berberysy posadzone również w tym samym roku mają na dzisiaj ok 2m wysokości.
    Berberysy ciętedelikatrnie bo wolniej rosną. Żywopłot z nich jest przepiekny i
    praktycznie nie do sforsowania przez człowieka czy większego zwierza. Koty i jerze
    przełażą dołem, west nie dał rady. i zaleta taka że płotu robić nie musisz
    Mam odmiany czerwone i kilka zielonych. Super to wygląda
    Tylko nie popełnij błędu jak ja i nie posadź za blisko granicy. Ja tak zrobiłem i
    teraz przy przycinaniu muszę do sąsiada włazić albo sąsiad przycina od swojej strony
    Posadź tak żeby jak urośnie to jeszcze to min 0,5 metra od granicy było. Czyli
    sadzonki tak 1-1,5metra od granicy sadź