  • 21. Data: 2013-07-17 21:48:46
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > "Hydraulicy" mylą je na potęgę. Mam na myśli to z dmuchaną piłką.

    > A ten zawór to przypadkiem nie powinien być bliżej zasilania budynku?
    > *Wydawało* mi się że ma zabezpieczać przed cofaniem dowolnej wody, a
    > nie tylko ciepłej.

    zawór antyskażeniowy to zawór zwrotny o specjalnej konstrukcji
    umożliwiąjącej kontrole jego działania oraz gwarantujący blokadę cofania
    wody z instalacji domowej do wodociągów.

    zawór przed zasobnikiem blokuje przepływ wody ciepłej do instalacji wody
    zimnej.

    tak przy okazji to jak ktoś robi tzw dobijanie instalacji co to też powinien
    zamontować przed zaworem dobijajacym zawór antyskażeniowy.

  • 22. Data: 2013-07-17 21:50:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Odeszliśmy daleko od mojego zaworu. Mój nie jest taki. To zwykłe
    > zabezpieczenie żeby w przypadku wzrostu ciśnienia troche je upuscić. W
    > szczególnosci podpięty jest tylko jednym końcem do boilera - w
    > zasadzie nawet nie do niego tylko do rury zimnej wody.
    >
    > Dalej nie wiem czy można je stosować przy pracy ciągłej na 60-80
    > stopni.
    > PS. Nie mam grzałki elektrycznej. Mam obieg wodny z pieca węglowego.
    > Zagotowanie boilera chyba mi nie grozi, wcześniej się woda wygotuje w
    > c.o. i rury rozlutują.

    tja czyli masz włąśnie idealne warunki do zagotowania wody w bojlerze :)

    realnie zrobić to współczesnym kotłem gazowym praktycznie sie nie da

  • 23. Data: 2013-07-17 21:51:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 21:48, Marek Dyjor wrote:
    > tak przy okazji to jak ktoś robi tzw dobijanie instalacji co to też
    > powinien zamontować przed zaworem dobijajacym zawór antyskażeniowy.

    U mnie "mistsz chydrauliki" zapomniał i mam to w planie przeróbek.

  • 24. Data: 2013-07-17 21:53:12
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 21:43:06 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > kogutek nie pierdol...
    >

    > tak to wygl�daj� te �mieszne zaworki zespolone do ma�ych bojlerk�w. przy
    >
    > du�ych zasobnikach musi by� du�y zaw�r o odpowiedniej �rednicy

    A skąd wiesz jaki on ma zbiornik. Może ma 80 litrów. Zamiast pierdolić że nit
    zrywalny ma dziurkę w środku jak się nim zanituje, muszę przyznać że poprawiłeś mi tą
    opowieścią humor. Przejdź się do jakiegoś marketu i popatrz jakie zawory
    bezpieczeństwa tam są przy bojlerach. Może w końcu dowiesz się czegoś z realnego
    źródła.

  • 25. Data: 2013-07-17 21:55:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 21:50, Marek Dyjor wrote:
    > tja czyli masz włąśnie idealne warunki do zagotowania wody w bojlerze :)

    Coś mi tu nie gra. Piec (węglowy) pracuje w instalacji otwartej, więc
    gotowanie jest w 100C. Boiler ma w środku wyższe ciśnienie, więc
    gotowanie jest >100C. Innymi slowy pierwsza zagotuje się woda w piecu.
    Jak się wygotuje to jedyna szansą na grzanie baniaka jest przewodzenie
    przez rury miedziane. Przypuszczam że wcześniej się rozlutują niż
    zagotują mi baniak. Co pomijam?

  • 26. Data: 2013-07-17 22:11:19
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 21:48:10 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Pierwszy opis od reki: http://tinyurl.com/pyxsf65

    To nie jest zawór bezpieczeństwa tylko przelewowy lub upustowy. To że na Allegro ktoś
    sobie tak napisał znaczy tylko tyle ze sobie napisał. Zawór bezpieczeństwa musi mieć
    tak skonstruowany wylot że nie da się do niego nic na sztywno podłączyć ani
    zakorkować. Zawory bezpieczeństwa wyglądają tak:

    http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=y9t&
    sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1024&bih=660&tb
    m=isch&tbnid=dxy1x5VqoX33zM:&imgrefurl=http://tablic
    a.pl/oferta/zawor-bezpieczenstwa-zasobnika-z-zaworem
    -zwrotnym-6-7-bar-1-2-af-4-ID2FggH.html&docid=dFsh9W
    dvEFsjmM&imgurl=http://img15.tablica.pl/images_tabli
    capl/74112849_3_644x461_zawor-bezpieczenstwa-zasobni
    ka-z-zaworem-zwrotnym-67-bar-1-2af-4-ogrzewanie.jpg&
    w=615&h=461&ei=WfnmUY73EcHdtAa4pIGoCw&zoom=1&ved=1t:
    3588,r:43,s:0,i:228&iact=rc&page=3&tbnh=171&tbnw=223
    &start=30&ndsp=21&tx=98&ty=97

    http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=y9t&
    sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1024&bih=660&tb
    m=isch&tbnid=V5QTC15MCPITIM:&imgrefurl=http://pneuma
    tyka-pl.timmer-pneumatik.de/artikel/L2-Sicherheitsve
    ntile/l2-sicherheitsventile-1.html&docid=64td5r9spti
    u2M&imgurl=http://pneumatyka-pl.timmer-pneumatik.de/
    artikel/artbild/maxi/l-svl-e-ms.jpg&w=704&h=374&ei=W
    fnmUY73EcHdtAa4pIGoCw&zoom=1&ved=1t:3588,r:53,s:0,i:
    258&iact=rc&page=4&tbnh=163&tbnw=308&start=51&ndsp=2
    4&tx=122&ty=83

  • 27. Data: 2013-07-17 22:16:37
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie pytał czy woda jest zimniejsza tylko czy może sobie rurkę
    > podłączyć do kanalizacji. Masz jakieś problemy ze zrozumieniem jedno
    > zdaniowego pytania?

    nie tobie odpowiadałem więc nie będę się przed tobą tłumaczył

    jeffrey

  • 28. Data: 2013-07-17 22:18:52
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > przewodzenie
    > przez rury miedziane. Przypuszczam że wcześniej się rozlutują niż

    parę ?, w sumie masz rację ale ułamek procenta niepewności jest

    jeffrey

  • 29. Data: 2013-07-17 22:57:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2013 22:11:19 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > To nie jest zawór bezpieczeństwa tylko przelewowy lub upustowy. To że na

    O jacie ale palnales...

    Nie masz racji, ten pierwszy cytowany to jak najbardziej zawor bezpieczenstwa.
    To ze ma gwint nie skresla go z bycia zaworem bezpieczenstwa. Przeciez mozesz
    go przedluzyc i skierowac np. w inna strone.

    Idz do kilku sklepow hydraulicznych i popros o zawor bezpieczenstwa -
    dostaniesz dokladnie taki z pierwszego linka (z gwintem).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-07-17 23:25:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > A czemu nie - to tylko 25zł więcej i większa szansa że zadziała
    > ktoryś z nich.
    >
    > Chciałbym go podpiąc od ciepłej strony bo tam akurat będzie miejsce.
    > Od zimnej strony mam ciasno.
    >
    > PS. Jeden z takich zaworów nie zadziałał (jak opowiadał koleś od
    > c.o.). Na szczęście zadziałał gówniany lut w rurce miedzianej i pękła
    > upuszczając wodę. Baniak do wywalenia bo stracił "geometrię". Wszystko
    > podczas rozruchu nowej instalacji. Jakoś dalo mi to do myślenia.

    hm...

    koleś coś bredzi... chyba że te zawory to kupuje na bazarze od ruskich...