  • 21. Data: 2015-11-09 18:48:40
    Temat: Re: działka na zadu... a w "centrum"
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Pete wrote:

    > Zależy ile jest od granicy działki do gazociągu.
    > Bo jeśli leci przy granicy, to właściciel może się nie zgadzać, a w
    > ramach służebności i tak gazownia podepnie kolejnego odbiorcę.

    U nas akurat nie było takiej opcji. Zwłaszcza na dewastację ogródka koparą w
    ramach "mi się należy bo se załatwiłam". Ale to było dawno.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 22. Data: 2015-11-09 18:53:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 9 Nov 2015 00:52:50 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Cena: opcja 1 jest o 40tyś tańsza
    > Jak przekonać żonke, że opcja 1 jest lepsza :-)

    Jeśli zdajecie sobie sprawę z uciążliwości dojazdów i problemów z
    odśnieżaniem, to opcja 1. Autostrada za oknem to koszmar, bliskość
    wszystkiego na pewno by mi nie rekompensowała takiej atrakcji. Niby da się
    przyzwyczaić i wstawić dobre okna, ale wtedy średni pożytek z tego, że masz
    dom.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2015-11-09 20:01:39
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    widze, że zdania są tu podzielone jak u mnie w rodzinie:-)

    Dzieci małe są - na razie przedszkole ale za chwile bedzie dojazd do szkoly
    i juz moze pojawić się problem...tego głównie obawia się żona, bo ona sama
    na prawko i jezdzi autem

    Osobiscie wolalbym cisze...

    Na razie mi sie nie pali wiec poczekam na opcje 3... choc nie ukrywal ze
    sprawu papierkowe chcualbym zalatwic przez zimo/wiosne :-)

    Oczywiscie w gre wchodza finanse, bo 4tyś to jednak spora rozniaca za taką
    samą działke.
    Rzonica pewno by znikła jak podłącze media... do działki w polach.

    Inna rzecz to przy tej działce w polach mi isc droga miejska...kiedyś, ale
    8m jest na nią zostawione.
    Na razie jest droga 3metrowa wykupina już przez miasto. Jak bedzie droga
    miejska to pewnie pojawi sie kiedys kanalizacji.
    I nie jest to dokońca tak dzicz:-) 1,2 działka to domy, potem są 2 puste,
    potem dom w budowie, potem swiezo sprzedana działka.
    Ja mam do wyboru działke 7 lub 8. Kazda z działek jest taka sama i ma 50m
    długości

    uciu

  • 24. Data: 2015-11-09 20:24:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dzieci małe są - na razie przedszkole ale za chwile bedzie dojazd do
    > szkoly i juz moze pojawić się problem...tego głównie obawia się żona, bo
    > ona sama na prawko i jezdzi autem

    Dzieci małe - duży plus. moja 4 letnia córka po pół roku, z duuużym
    trudem i wielką niepewnością trafiła pod drzwi starego mieszkania. dla
    dzieci ważna jest rodzina, stado, a nie dom/mieszkanie. Ze szkołą też
    nie jest tak strasznie. może inaczej, w centrum miasta jest tak samo
    dupiato. w pierwszej klasie ( a może i dalej) dziecka samego nie
    puszczą. wiec tak czy siak, odbiera dziecko ktoś dorosły, i na 99% ma
    prawojazdy i auto. świetlice działają bardzo prężnie, nie tak jak 30 lat
    temu.
    Bardziej bałbym się o samopoczucie żony. Jeśli co dziennie wyskakuje na
    kawę do sąsiadk, jeśli wychowała się w "mrowisku" to będziesz miał
    ciężko. znam rodzinę która wyprowadziła się 20km za miasto, do istnego
    raju, i... wracają do miasta. bo właśnie żona dostawała "do głowy" przez
    ciszę, brak zajęć, brak towarzystwa, brak koleżanek adoratorek....
    Poprostu tak się wychowała.
    Nikt Ci nie poradzi co będzie dla Was lepsze. Wręcz przeciwnie, zalety
    to sam znasz, pytaj jakie są wady.

    ToMasz

    PS
    Czy są dziadkowie... chętni do pomocy z wnukami? Czy do którejś z
    lokalizacji mają zdecydowanie bliżej? ( na piechotę). Czy odludzie
    będzie kiedys bardziej zamieszkane? Za 20 lat... Czy to będzie wada czy
    zaleta?

  • 25. Data: 2015-11-10 08:19:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 18:22:57 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Ostatnio robiłem dla siebie _przyłącze_ przez działkę sąsiada. Bez
    > notarialnej służebności pasa 1m nad przyłączem w działce sąsiada, w
    > ogóle nie chcieli ze mną rozmawiać.

    coraz bardziej sie na to patrzy - to zgoda. Tyle ze widze ze w energetyce ustanawiają
    ci co muszą czyli np deweloper na swoim terenie - ustanawia bo jest zainteresowany.
    Ale w innych przypadkach to wystarczy kwit "wyrażam zgode bla bla" i nie wyrażam na
    suzebnosc. Pokręcą nosem i zrobią na podstawie kwitu - albo obejdą działkę dookoła za
    grube pieniądze.

    b.

  • 26. Data: 2015-11-10 08:46:15
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 20:24:12 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > lokalizacji mają zdecydowanie bliżej? ( na piechotę). Czy odludzie
    > będzie kiedys bardziej zamieszkane? Za 20 lat... Czy to będzie wada czy

    Dziadki są chętne do pomocy :-)
    do lokalizacji w "mieście" mają 1km pichotką, do lokalizacji "na wsi" 5km (auto)
    Odludzie na pewno będzie bardziej zamieszkane bo w przeciągu 3 lat na 3 z 8 działek
    powstały domy. 2 koljne mają się budować w przyszłym roku. MIasto ma tez w planie
    zrobić drogę w granicy działki...kiedyś (na planach droga już jest)

    Napisałem wątek by poznać różne za i przeciw i może to pomoże nakierować się na
    któreś miejsce.

    Dzięki
    uciu

  • 27. Data: 2015-11-10 11:26:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-10 o 08:46, uciu pisze:

> [...]
    >

    > Napisałem wątek by poznać różne za i przeciw i może to pomoże nakierować się na

    Ja bym osobiście szukał opcji nr 3, bo z tych powyżej żadna nie spełnia
    do końca oczekiwań. W zasadzie napisałbym, że wybrałbym opcję nr 2
    gdyby... nie autostrada. Warunkiem absolutnie koniecznym gdy
    wybieraliśmy dom była cisza. 5 lat mieszkaliśmy w mieszkaniu przy 2x 3
    pasy miejskiej drodze gdzie non-stop przejeżdżały tysiące aut. Pomimo
    11. piętra i zastosowania po remoncie tej drogi cichego asfaltu hałas
    był bardzo dokuczliwy i nigdy nie było cicho.
    Pociąg myślę, że byłby do przeżycia bo on jeździ tylko chwilowo, co
    jakiś czas. Nie jest to hałas non-stop, który gdzieś tam w tle jest.

    No ale skoro autostrada jest, to nie ma o czym gdybać. A znowu takiego
    wygnajewo do mnie nie przemawia. Mam znajomych, którzy się tak
    powyprowadzali. Oczywiście jakoś żyją, ale nie raz się słyszy, że męczą
    ich te dojazdy ciągłe.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 28. Data: 2015-11-12 13:24:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wygnajewo do mnie nie przemawia. Mam znajomych, którzy się tak
    > powyprowadzali. Oczywiście jakoś żyją, ale nie raz się słyszy, że męczą

    zapytaj ich co to znaczy ciągłe dojazdy. ja przez bardzo krótki czas
    życia, byłem zadowolony że nie muszę jeździć autem. do pracy 1.2km z
    buta, albo na rowerze, zakupy po drodze. szkoła przedszkole kosciół pod
    domem. ale potem tak się pozmieniało że drugie dziecko (alergiczne)
    trzeba było wozić do przedszkola 5km, sklpeiki pozamykali, a te które
    zostały odstraszają cenami, wiec większość zakupów wymaga przejażdżki do
    supermarketu. Wiec to że się mieszka w centrum, nie oznacza jeszcze że
    jeźdzć nie będzie trzeba. może mniej, ale czy to duża różnica?

    ToMasz

  • 29. Data: 2015-11-13 10:59:37
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 13:24, ToMasz pisze:

> [...]
    > supermarketu. Wiec to że się mieszka w centrum, nie oznacza jeszcze że
    > jeźdzć nie będzie trzeba. może mniej, ale czy to duża różnica?

    Jest spora czy podjeżdżasz powiedzmy te 5 km gdzieś (bo więcej to rzadko
    jeśli chodzi o takie codzienne sprawy) czy musisz jechać 30 km, a czasem
    więcej, jak ma do pracy większość tych ludzi, którzy wynieśli się pod
    Poznań w moim przypadku.
    Kosztowo jest różnica drastyczna, a i czasowo jest upierdliwie, bo
    musisz liczyć przynajmniej tą godzinę na dojazd w każdą stronę. Dzień w
    dzień tak - to jest różnica według mnie znacząca.
    Oczywiście mieszkanie w mieście też jeszcze nie wszystko załatwia. Ja
    mieszkam w granicach miasta, choć na obrzeżach już i też do pracy
    kawałek (19 km) mam, bo akurat pracuję na innym końcu miasta. Potrzebuję
    ok. 25 minut bez korków na dojazd (z korkami potrafi być oczywiście o
    wiele dłużej) i powiem szczerze, że jakbym w standardzie miał zdublować
    ten czas, bo mieszkałbym właśnie gdzieś dalej, to pomimo tego, że
    naprawdę jestem człowiek z benzyną we krwi, to by mnie to bardzo irytowało.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 30. Data: 2015-11-14 18:21:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-09 o 20:01, uciu pisze:
> [...]
    >
    > Dzieci małe są - na razie przedszkole ale za chwile bedzie dojazd do
    > szkoly i juz moze pojawić się problem...tego głównie obawia się żona, bo

    Ja mam doświadczenie mieszkania na dużym osiedlu czyli jakby twój 2
    przypadek, wszędzie blisko, ale otoczenie uciążliwe, blok zasyfiny, pod
    blokiem ławki i szczególnie w lecie oblegane do późnych godzin nocnych,
    do tego niedaleko 4-o pasmówka, w nocy ją słychać. Teraz mieszkam na
    granicy miasta, wszędzie daleko, ale przeorganizowałem się i da się
    wszystko połapać, rano jak jadę do pracy to wiozę dzieci do szkoły, jak
    skończą to idą na świetlicę, wracam to ich zabieram, z zakupami
    podobnie. Da się. Ale za to mam ciszę, ogród, blisko do lasu, dzieci też
    mają się gdzie bawić a nie na ulicy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K