  • 11. Data: 2014-10-29 15:40:08
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 października 2014 15:16:17 UTC+1 użytkownik adam napisał

    > No to jak nie ma danych, to na podstawie czego piszesz że to gówno?
    A bo to tak jest że sporo osób tu się chwali że ma swoje domy powprowadzane do OZC, i
    wyliczenia programu pokrywają się ze stanem faktycznym.
    Jak już chałupa wprowadzona do ozc to wystarczy tam zrobić symulacje ile wyjdzie z
    reku +went mech a ile wyjdzie bez tych wynalazków.
    I tak jakoś nie bardzo się te osoby tymi danymi dzielą a jak są dłuższe dyskusje to
    się okazuje że sens ekonomiczny to nie bardzo ale komfort itp.
    I pewnie ze przy went mech jest większa kontrola nad wentylacja i być może wyższy
    komfort. Tylko że komfort w domu bez went mech tez jest wystarczający bo kubatura
    odpowiednia a i przez śluzy powietrzne nikt tam nie włazi i wyłazi. Popatrz w posty
    Adama Sz. np ma on went mech + reku mieszka z żona +psem na powierzchni jak
    wielokrotnie pisał koło 300m2. Kubatury skromnie licząc ma pewnie z 750m3. Myślisz że
    przy takiej kubaturze i 2-3 czy nawet 5 osobach przy braku went mech by tam się
    dusili i zaduch, grzyb oraz ine plagi? Ja myślę że nie, zresztą samwent mech nie mam,
    goście w domu bywaja i o dyskomforcie czy innych plagach nikt nie wspomina. Went mech
    to taka kolejna wykreowana przez marketing potrzeba. Went mech+reku to tak jak woda
    utleniona: ani szkodzi ani pomaga a darmowa w zakupie i eksploatacji nie jest.

  • 12. Data: 2014-10-29 16:01:56
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-29 15:40, Kris pisze:
> [...]
    utleniona: ani szkodzi ani pomaga a darmowa w zakupie i eksploatacji nie jest.

    No i właśnie o ten komfort chodzi. Najtańszy w ogrzewaniu jest węgiel, a
    kto tylko może to stosuje droższy gaz. Solary, pompa ciepła, centralny
    odkurzacz też nie bardzo się opłacają, i nikt nie pisze że to gówno. A
    Kogutek uwziął się na rekuperacje i jak mantrę powtarza to przy każdej
    okazji. Cała budowa to to kompromis między tańszymi i droższymi
    rozwiązaniami.

  • 13. Data: 2014-10-29 17:51:43
    Od: k...@g...com

    jak zainstalował gówno zwane rekuperatorem. Zawsze jest pierdolenie " a tu widzicie
    państwo -18 na zewnątrz i 21 w środku. No i chuj ze jest jak i tak nie działa. W
    Polsce działający rekuperator ma mieć powierzchnię =1/3 powierzchni wentylowanej. Jak
    dom 150 m2 to powierzchnia wymiennika minimum 50m2.

    > No to jak nie ma danych, to na podstawie czego piszesz że to gówno?

    Nie ma danych że dobre. Bo że gówno parę razy w przeciągu kilku lat przez grupę
    przeszło. Doszło do paradoksalnej sytuacji że rekuperatprowi religianci doszli do
    wniosku że przede wszystkim komfort. Nie byli w stanie obronić od strony ekonomii.

  • 14. Data: 2014-10-29 17:52:45
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 października 2014 15:40:09 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    utleniona: ani szkodzi ani pomaga a darmowa w zakupie i eksploatacji nie jest.

    Adam to kolorysta. Wychodzi że prawdę napisze jak się pomyli.

  • 15. Data: 2014-10-29 18:55:30
    Od: z...@g...com

    W dniu środa, 29 października 2014 16:01:57 UTC+1 użytkownik adam napisał:

    > No i właśnie o ten komfort chodzi.
    Tylko że nie jest tak że brak went mech + reku to brak komfortu.
    Marketing robi swoje.

  • 16. Data: 2014-10-29 19:16:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    Brak went mech i reku nie znaczy przecież brak komfortu. Went grawitacyjna nie znaczy
    dyskomfort
    >Najtańszy w ogrzewaniu jest węgiel, a
    > kto tylko może to stosuje droższy gaz.
    Jakieś statystyki na poparcie tego?

  • 17. Data: 2014-10-29 20:02:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 października 2014 17:52:46 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Adam to kolorysta. Wychodzi że prawdę napisze jak się pomyli.

    Ja nic nie koloruje - moze to Ty masz szare zycie? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2014-10-29 20:12:47
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-29 19:16, Kris pisze:

    > Brak went mech i reku nie znaczy przecież brak komfortu. Went grawitacyjna nie
    znaczy dyskomfort
    > Jakieś statystyki na poparcie tego?

    Nie bronię swojej wentylacji tylko dlatego, że ją sobie zrobiłem. Gdybym
    jeszcze raz budował to też bym sobie zrobił, przychodzę do domu i mam po
    prostu świeże powietrze. Tak się złożyło, że równolegle z rodzinką
    budowaliśmy cztery domy, tamte trzy z grawitacyjną, czuć zaduszek, jak
    się wejdzie.

    Natomiast w ogóle nie sprawdza się odkurzacz centralny. Poszło na to
    parę złotych, a żona zasuwa wszystko na mokro, odkurzacz służy do
    łapania much i komarów i ciem (ćmów?)

  • 19. Data: 2014-10-29 20:13:26
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-29 20:02, Adam pisze:

    > Ja nic nie koloruje - moze to Ty masz szare zycie? :-)
    > pozdr.

    To było do mnie:)

  • 20. Data: 2014-10-29 20:15:17
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 29 października 2014 20:02:39 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Ja nic nie koloruje - moze to Ty masz szare zycie? :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Nie mam szarego. Ale tak kolorowe jak Twoje zdarza się raz na 10 milionów. Czyli mało
    prawdopodobne żebyś Ty je miał. Może koloryzujesz bo twoje jest szare? Swoje lata mam
    i z dużym prawdopodobieństwem jestem w stanie ocenić czy ktoś nawija makaron na uszy.