  • 11. Data: 2020-09-22 12:22:07
    Temat: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6011837275$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F.,
    Tuesday, September 22, 2020, 8:44:21 AM, you wrote:
    [...]

    >Ale dla zdrowia dobre. Wieczorem nie nalezy używać światła o wyższej
    >temperaturze barwowej, jeśli zamierzasz zasnąć.

    Ja chodze i tak pozno, ze mysle, ze nie bede mial zadnych klopotow z
    zasnieciem :-)

    Ale ... to moze sobie kupic te inne w Kauflandzie, z przełączanym
    kolorem :-)
    Albo nie w Kauflandzie, tylko kolorowe na pilota, i ustawic dwa kolory

    >Bo to takie ni pies ni wydra... Ale schodzi masowo na oświetlanie
    >sklepów.

    Ha, podbieraja z dostaw i dla klientow juz nie zostaje :-)

    Co ciekawe - czlowiek powinien sie bardzo szybko przyzwyczaic do
    takiej drobnej zmiany koloru, i bez odniesienia dla porownania miec
    problem.
    A tymczasem ... mam gdzies 6500K i co wlacze to wrazenie jest "co tu
    tak trupio niebiesko".

    Jakos nie pasuje to 6500K do pokoju, a przeciez to normalne dzienne
    oswietlenie.

    Same szyby troche filtruja tego niebieskiego, czy organizm wieczorem
    czego innego sie spodziewa i stad takie pierwsze wrazenie ?

    J.

  • 12. Data: 2020-09-22 12:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Irokez,
    Monday, September 21, 2020, 7:33:49 PM, you wrote:
    [...]

    >GU10 mają fatalne chłodzenie a w wyższej temperaturze wydajność LED
    >radykalnie spada, stąd 345 lm.

    Zaraz - to takie "reflektorki" ?
    To wydaje sie, ze chlodzenie mozliwe nie gorsze niz w E14, a wrecz
    lepsze.
    Chyba, ze dodatkowa obudowa lampy utrudnia chlodzenie - one czesto
    siedza w "oczkach" sufitowych.

    >A odpowiada 50W, bo GU10 to jest
    >wyjątkowo nieudany wynalazek i rzeczywiście te żarówki w wersji
    >halogenowej świeciły jak świeczki :(

    Nie mam porownania ... ale naprawde tak slabo swiecily ?

    To jednak halogen. A z E14 to pewnie "zwykla zarowka".

    Patrze tu
    https://www.liderlamp.pl/zarowka-halogenowa-gu10-50w
    -230v
    50W 1000lm. Z funkcją ściemniania :-)

    https://www.liderlamp.pl/zarowka-halogenowa-gu10-35w
    -230v/
    35W 600lm

    https://www.liderlamp.pl/zarowka-halogenowa-gu10-20w
    -230v-2/
    20W 400lm

    idzie liniowo, przynajmniej na papierze. Prawda, czy chinskie lumeny
    lub godziny?
    Bo cienki drucik w malej mocy na 230V trwalosci nie wrozy.

    No chyba, ze ... podali moc ekwiwalentnej zarowki wcale nie
    halogenowej.
    Bo chyba nawet przepis tak wymaga :-)
    I co to Unie obchodzi, ze zwyklej zarowki GU10 kupic sie nie da :-)

    Ale to i tak chyba cos przesadzili, no chyba ze ... gdzies jest
    wzrocowa zwykla zarowka GU10, i ten reflektor sporo swiatla traci ...

    J.

  • 13. Data: 2020-09-22 14:46:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale ... to moze sobie kupic te inne w Kauflandzie, z przełączanym
    > kolorem :-)
    > Albo nie w Kauflandzie, tylko kolorowe na pilota, i ustawic dwa kolory

    Za to w Biedronce wczoraj widziałem przełączane chłodna/ciepła.
    I to bez pilota -- jakoś to się pstryczkiem na ścianie robi.
    Jak -- tego nie wiem, ale jak nie zapomnę, to kupie i sprawdzę.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-09-22 14:53:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-22 o 14:46 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Za to w Biedronce wczoraj widziałem przełączane chłodna/ciepła.
    > I to bez pilota -- jakoś to się pstryczkiem na ścianie robi.
    > Jak -- tego nie wiem, ale jak nie zapomnę, to kupie i sprawdzę.

    Pstryczek to jednak nieco prymitywna sprawa.

    Mi na ten przykład ekran komputera sam zmienia barwę - rano świeci
    jak wschód słońca, w południe pali się gwieździstą bielą, a w nocy
    tli się niczym płomyk świecy. Musi do tego znać aktualną godzinę dnia,
    porę roku oraz swoje położenie geograficzne. Działa - i bardzo to
    przyjemne. Ciekawe, kiedy pojawią się źródła światła zachowujące się w
    podobny sposób.

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-09-22 15:18:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > porę roku oraz swoje położenie geograficzne. Działa - i bardzo to
    > przyjemne. Ciekawe, kiedy pojawią się źródła światła zachowujące się

    Są, już kilka lat temu widziałem takie. Ale ta żarówka w Biedrobce
    kosztuje tyle, co żarówki w Biedronce. Tamte kosztowały bardziej jak
    laptop. I nie chodzi tu tylko o cenę -- niektórzy nie muszą (nie chcą)
    być we wszystkim wyręczani.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-09-22 15:35:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-22 o 15:18 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > I nie chodzi tu tylko o cenę -- niektórzy nie muszą (nie chcą) być we
    > wszystkim wyręczani.

    Ja to jak najbardziej rozumiem. Też nie chcę, by żyły za mnie roboty.
    Oświetlenie to jednak jeden z tych nielicznych wyjątków, gdzie mógłbym
    rozważyć automatyzację barwy. No bo fajnie byłoby móc zapalić światło o
    2-ej w nocy bez tego stresu, że mi za chwilę oczy wypali. Podobnie
    wieczorem: łagodne, żółtawo-pomarańczowe światło sugerowałoby obecnym
    organizmom żywym, że niedługo czas spać. Gdybym nie miał tego już w
    komputerze i w smartfonie, to pewnie uznałbym to za jakąś nowobogacką
    fanaberię - ale to naprawdę działa. Obecnie w domu mam LEDy 3000K,
    właśnie po to, żeby mnie nie zabiło jak wstaję w nocy. Ale to mimo
    wszystko tylko półśrodek.

    Mateusz

  • 17. Data: 2020-09-22 16:24:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > fanaberię - ale to naprawdę działa. Obecnie w domu mam LEDy 3000K,
    > właśnie po to, żeby mnie nie zabiło jak wstaję w nocy. Ale to mimo

    Oświetlenie o temperaturze barwowej zmieniającej się w rytmie dobowym
    stosuje się w okrętach podwodnych. Żeby marynarze nie powariowali po
    utracie rachuby czasu przez organizm. My, powierzchniowcy, mamy inne
    problemy. Wiemy kiedy jest dzień, a kiedy noc. Nasz organizm też wie.
    I czasami chcemy go przechytrzyć. Stąd podwyższanie temperatury
    barwowej światła do pracy, również nocnej. Nie zawsze wynika to
    z chytrości. Ludzie żyją teraz również w niejscach bliższych biegunom,
    niż na nas do tego przystosowano. W takiej dajmy na to Finlandii, czy
    innym podobnym kraju, zimowe naświetlanie jasnym śwaitłem o odpowiedniej
    temperaturze znkomicie wpływa na ograniczenie występowania depresji.

    Nocne łagodne światełko naprawdę mogę sobie włączyć pstryczkiem.
    W komputrze to już w ogóle nie rozumiem dlaczego miałbym nocą mieć
    gorsze warunki pracy niż w dzień. Może fajnie by było żyć ekologicznie,
    z rytmem dnia, ale jakoś to nie wychodzi.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-09-22 17:45:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-09-21 19:42, J.F. pisze:
> [...]
    31500-34>

    > Cena 15zl za 3 dobra, o ile komus odpowiada 806lm "odpowiednich 60W" i
    > zolty kolor 2700K.

    > Tylko ze "u mnie" na pudelku ani slowa o tym, za to przekreslona ikonka
    > jakby sciemniacza.

    Specjalnie wybrałem się do Kaufa wczoraj, by jeszcze raz obadać te
    LED-ówki. I faktycznie: etykieta na koszyku wprowadzała w błąd. Nie da
    się ich używać ze ściemniaczami, chociaż w katalogu produktów Attralux
    takowe występują -
    <https://www.attralux.com/b-dam/b2c/en_GB/attralux/p
    roducts_attralux.pdf>

    Szukałem takich, które pracują ze ściemniaczem dla ojca znajomej.
    Napomknął, że potrzebuje takich, bo ma w domu trochę układów ze
    ściemniaczami. A jest to człowiek starej daty - w domu zwykłe żarówki z
    żarnikiem oraz halogeny. Dom spory, tak jak i rachunki za prąd.

    Ostatecznie kupiłem trójpak LED OSRAM - też odpowiednik 60W. W promocji
    za 14,99 zł.

    > Za to na polce maja lampki "LED BIRNE" ze sciemianiem wylacznikiem -
    > krotkie wylaczenie zmienia jasnosc w trzech stopniach.
    > A obok podobne, zmieniajace kolor na podobnej zasadzie 2700/4000/6500K

    A to na takie się nie natknąłem, bo i w sumie nie szukałem po półkach.
    Zerkałem na to, co akurat wypatrzyłem wcześniej w koszykach
    promocyjnych. A że promocja do jutra to jeszcze się pofatygowałem tam.

    Zmieniającą kolory mam w zestawie z pilotem - firmy OSRAM. Taka, o -
    <https://www.ledvance.com/professional/products/lamp
    s/led-lamps/consumer-led-lamps-with-added-function/l
    ed-retrofit-rgbw-lamps-with-remote-control/index.jsp

    Kupiłem dla zabawy jedną sztukę w hali Selgros. Kosztowała 20 zł.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 19. Data: 2020-09-22 17:53:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-22 o 16:24 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nocne łagodne światełko naprawdę mogę sobie włączyć pstryczkiem.

    W całym domu? Włącznie z kuchnią i łazienką? Ja nie mam tyle pstryczków.

    > W komputrze to już w ogóle nie rozumiem dlaczego miałbym nocą mieć
    > gorsze warunki pracy niż w dzień.

    Ta gorszość to rzecz raczej subiektywna. Ja nie odczuwam, żebym miał
    gorzej, natomiast jak mi komputer chwilowo zbzikuje i na krótki moment
    przełączy tryb dzienny, to wyraźnie czuję, że mi się to zupełnie nie
    podoba. Ale tak czy inaczej - nie o komfort użytkowania tu chodzi,
    przynajmniej nie w moim przypadku, tylko o możliwość późniejszego
    zaśnięcia. Siła sugestii? Nie wiem. Skoro działa, to nie naprawiam.

    Mateusz

  • 20. Data: 2020-09-22 18:15:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > W całym domu? Włącznie z kuchnią i łazienką? Ja nie mam tyle pstryczków.

    Tam gdzie komu potrzeba. Przy dzisiejszej technice nie stanowi to
    żadnego problemu. Może być nawet nocne bezpstryczkowe oświetlenie
    niewyłączalne -- żeby człowiek o drugiej w nocy widział kędy ma
    iść, wystarczy pewnie ze dwa waty na cały dom.

> [...]
    > przynajmniej nie w moim przypadku, tylko o możliwość późniejszego
    > zaśnięcia. Siła sugestii? Nie wiem. Skoro działa, to nie naprawiam.

    Bardzo to subiektywne. Na mnie też ciepłe światło działa, ułatwia
    wcześniejsze zaśnięcie (gdyby chodziło o późniejsze, to wtedy lepiej
    mieć zimne). Ale komputera używam do pracy, nie jako usypicza.

    Jarek

    --
    ach śpij, bo właśnie
    księżyc ziewa i za chwilę zaśnie,