  • 21. Data: 2018-05-18 20:24:59
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.05.2018 o 09:08, Lisciasty pisze:
    > A najgorzej jak się dotrze do wyboru
    > kąta nachylenia. Wczoraj np. czytałem jakieś instrukcje montażu któregoś tam
    > producenta i oni podają, że kąt nachylenia to 20+szerokość geograficzna
    > miejsca montażu. Czyli kurna w Polsce to ma być 70 stopni (!).
    > Budyniowi zaś wychodzi optimum na poziomie 20 stopni. Cała reszta montuje
    > 30-35 stopni. I bądź tu k. mądry.

    A siłowników pod panele do zmiany konta nachylenia nie dało się zamontować?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2018-05-18 20:54:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > montażu. Czyli kurna w Polsce to ma być 70 stopni (!).
    > Budyniowi zaś wychodzi optimum na poziomie 20 stopni.

    No to tyle samo im wyszło -- tyle że od innej strony liczone. Minie
    również tyle wychodzi.

    > Cała reszta montuje 30-35 stopni. I bądź tu k. mądry.

    Bo tyle podają dostępne kalkulatory oparte o teorie przeznaczone dla
    krain południowych. Przyjmuje się, że powyżej 50 stopnia szekokości
    geograficznej teorie te nie sprawdzaja się. Należy bardziej płasko
    -- a to ze względu na lepsze wykorzystanie długiego letniego dnia.
    Z tym że poniżej 20 stopni schodzić nie należy, bo wtedy spłukiwanie
    kurzu przez deszcz jest niewystarczające.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2018-05-18 21:44:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 20:54:53 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > No to tyle samo im wyszło -- tyle że od innej strony liczone. Minie
    > również tyle wychodzi.

    Panie no co pan. Ja wiem że nie jestem bystry ale nie do tego stopnia :]

    https://tinyurl.com/ybycke54

    strona 8

    > Bo tyle podają dostępne kalkulatory oparte o teorie przeznaczone dla
    > krain południowych.

    Ale są kwakulatory gdzie podajesz na mapie pozycję chałupy,
    a skoro jest wybór miejsca to i pewnie jakoś to kwakuluje :]

    > Przyjmuje się, że powyżej 50 stopnia szekokości
    > geograficznej teorie te nie sprawdzaja się. Należy bardziej płasko
    > -- a to ze względu na lepsze wykorzystanie długiego letniego dnia.

    Pewnie tak. Ale wtedy zima, wiosna i wczesne lato idą się paść.
    Nie wiem czy to taki dobry pomysł...

    L.

  • 24. Data: 2018-05-18 21:45:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 20:25:00 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A siłowników pod panele do zmiany konta nachylenia nie dało się zamontować?

    Jak się ma kasę to wszystko można

  • 25. Data: 2018-05-18 22:48:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Panie no co pan. Ja wiem że nie jestem bystry ale nie do tego stopnia :]
    >
    > https://tinyurl.com/ybycke54
    >
    > strona 8

    No faktycznie, tym to musiało mocno słoneczko przygrzać.

    > Ale są kwakulatory gdzie podajesz na mapie pozycję chałupy,
    > a skoro jest wybór miejsca to i pewnie jakoś to kwakuluje :]

    Z mocnym akcentem na "jakoś".

    > Pewnie tak. Ale wtedy zima, wiosna i wczesne lato idą się paść.
    > Nie wiem czy to taki dobry pomysł...

    Jak kiedyś dawno temu mozolnie całkowałem biorąc wagi ze średniego
    zachmurzenia, to wyszło, że dobry.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2018-05-18 22:50:37
    Temat: pytanie do Liściastego
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakos tak rok minal od czasu kiedy Lisciasty zainstalowal solary. Jakies glebsze
    przemyslenia poparte liczbami by sie przydaly.

  • 27. Data: 2018-05-19 09:07:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 22:50:38 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jakos tak rok minal od czasu kiedy Lisciasty zainstalowal solary.
    > Jakies glebsze przemyslenia poparte liczbami by sie przydaly.

    Będą 21.06 :>

    L.

  • 28. Data: 2018-05-19 10:01:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 18 May 2018 19:57:44 +0200, Bob Budowniczy wrote:
    > A jak u was wygląda podstawowa kwestia prundu z dachu, czyli
    > magazynowania tego prądu?
    > Macie jakieś akumulatory?
    > Jakie, jaka pojemnosć? Policzyliście sobie opłacalność tego prundu, czy
    > daliście sobie wcisnać kit sprzedawcy bez szkoły?

    Też mnie ten aspekt zastanowił. Z tego co czytam to nikt o akumulatorach
    nie wspomina, domniemywam więc że to nie chodzi wcale o prąd dla siebie,
    ale raczej o sprzedaż tegoż elektrowni (lub "magazynowanie", zależnie od
    tego którą opcję elektrownia proponuje).

    Sam zastanawiam się od dłuższego czasu nad panelami, ale największy
    problem to zaiste samodzielne magazynowanie. Akumulatory nie dość że
    bardzo drogie, to jeszcze zużywają się znacząco szybciej od samych
    paneli. A jeśli miałbym posiłkować się elektrownią to już wolę żyć bez
    paneli i dalej płacić te ~20 Eur miesięcznie za bezproblemowy prąd.

    Czytałem onegdaj o ludkach co zamiast w akumulatory, to pchają/pchali
    prąd do zbiorników w postaci sprężonego powietrza. Nie wiem na ile to ma
    sens, ale instalacja zaczyna robić się wtedy niemal przemysłowa.

    Mateusz

  • 29. Data: 2018-05-19 10:21:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 19 maja 2018 10:01:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > ale raczej o sprzedaż tegoż elektrowni (lub "magazynowanie", zależnie od
    > tego którą opcję elektrownia proponuje).

    magazynowanie w sieci wyglada na dzis na najrozsądniejsze rozwiązanie. Sprawność 0,8
    przy zerowych kosztach magazynowania.

    > paneli. A jeśli miałbym posiłkować się elektrownią to już wolę żyć bez
    > paneli i dalej płacić te ~20 Eur miesięcznie za bezproblemowy prąd.

    jak ktos tyle płaci to pewnie :) Ja płacę rzędu 300zł/mc.
    A dalej to juz czysty rachunek cena/zysk.

    > Czytałem onegdaj o ludkach co zamiast w akumulatory, to pchają/pchali
    > prąd do zbiorników w postaci sprężonego powietrza. Nie wiem na ile to ma
    > sens, ale instalacja zaczyna robić się wtedy niemal przemysłowa.

    wynalazki dla hobbystów lub wykorzystanie i tak istniejących z innych powodów
    instalacji

    b.

  • 30. Data: 2018-05-19 10:21:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 maja 2018 10:01:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > A jeśli miałbym posiłkować się elektrownią to już wolę żyć bez
    > paneli i dalej płacić te ~20 Eur miesięcznie za bezproblemowy prąd.

    Płacisz 20Eur misięcznie za prąd i interesujesz się fotovoltaiką? :-)
    SERIO? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.