  • 281. Data: 2018-06-24 13:29:43
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 24 Jun 2018 11:59:24 +0200, Marcin N wrote:
    > Ma swoje zalety, a w zasadzie jedną - potrafi TANIO wygenerować dużą
    > przekątną.
    > Jednak poza tą zaletą - ma same wady.

    Ku sprawiedliwości muszę dodać iż niski koszt przekątnej to nie jedyna
    zaleta projektora, są jeszcze co najmniej trzy:
    - światło odbite
    - widoczność mało zależna od kąta patrzenia
    - nie zabiera użytecznego miejsca (pod sufitem z reguły miejsca dość)

    Jakieś 10 lat temu sam używałem projektora w domu. Nie jako telewizora,
    bo takiego ustrojstwa nigdy nie miałem, ale do oglądania filmów
    wieczorem. Nie jeden projektor a nawet dwa, bo pierwszy wyzionął ducha po
    2 latach (coś w nim buchło dość głośno i już nigdy się nie włączył). Ten
    drugi to Optoma, a poprzedni nie pamiętam, ale też jakiś niedrogi
    chińczyk (zarówno pierwszy jak i drugi kosztował coś w okolicy 350 euro).

    Trochę szumiało, trochę grzało (w letnie wieczory robiło się w sypialni
    znacząco cieplej), jakość była daleka od tego co robi się dziś (to była
    matryca 800x600 zasilana z VGA), ale mimo tego bardzo fajnie się oglądało
    taki kilkumetrowy ekran przy zasłoniętych oknach. Dziś projektor leży na
    strychu nieużywany, wcale nie dlatego że się znudził, tylko po prostu nie
    mam już na takie wieczorne rzeczy czasu. W pełni jednak rozumiem ludzi
    którzy kochają się w projektorach. Rozumiem także tych co preferują dużą
    plazmę czy tam inne LCD. To po prostu dwie całkiem różne technologie,
    których zastosowania niezupełnie się pokrywają - dyskutowanie o ogólnej
    wyższości jednego nad drugim mija się więc z celem.

    Mateusz

  • 282. Data: 2018-06-24 14:14:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wszystko jest dla wszystkich. Nie musisz kupowac projektora. Taki samochod ktory
    bym chcial miec jest poza moim zasiegiem. Czy to znaczy ze mam nie miec zadnego? Z
    Twoim podejsciem telewizji bym nie ogladal bo tam takie dupy ze sznurek w szufladzie
    sie prostuje. W realu takich nie ma to i zenic sie nie masz po co.

  • 283. Data: 2018-06-24 19:26:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 12:00:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Mam w domu poprowadzoną całą instalację pod projektor, jednak projektor,
    > który spełnia moje wymagania kosztuje ponad 10 tys a i tak niektóre wady
    > pozostają.
    >
    > Pozostaje mi więc "męczyć się" z telewizorem. A tak naprawdę - to
    > wyłączyć go i nie marnować czasu na ruchome obrazki.
    Z takim podejście to do końca swiata(i dzien dłuzej) będziesz czekał
    Jak 4k stanieją do akceptowalnej przez Ciebie ceny to na topie będzie "6k ujHDABC" i
    dalej będziesz czekał bo przecież wtedy 4k to lipa będzie w której nic nie widac i
    tylko Zenki Kogutki je kupują

  • 284. Data: 2018-06-24 21:33:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 19:26, Kris pisze:

> [...]
    i dalej będziesz czekał bo przecież wtedy 4k to lipa będzie w której nic nie widac i

    Przecia już od lat kilku są lepsze, choćby ten:

    https://rms.pl/aktualnosci/sprzet/1221-jvc-dla-vs480
    0-pierwszy-na-wiecie-seryjny-projektor-8k-ultra-hd

    Tyle, że w materiale jest błąd: format kinowy to nie 1:1,77 (16/9) a
    1:2,35 (panorama, obiektyw anamorficzny).
    Inne typowe formaty kinowe to "standard: - 1:1,33 i "kaszeta" 1:1,66
    oraz rzadko "druga kaseta" 1:1,85

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 285. Data: 2018-06-25 09:32:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.06.2018 13:45, Marcin N wrote:
    > Za duży ekran - to bóle oczu, głowy i ogólne
    > rozdrażnienie.

    Uważam, że moje obecne 92" jest w sam raz na pomieszczenie w którym mam
    projektor.
    Ekran dodawali do projektora i bałem się, że może będzie za mały ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 286. Data: 2018-06-25 09:35:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.06.2018 19:26, Kris wrote:
> [...]
    i dalej będziesz czekał bo przecież wtedy 4k to lipa będzie w której nic nie widac i

    Słuszna uwaga.
    Poza tym, nie ma sensu na siłę przekonywać do projektora.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 287. Data: 2018-06-25 11:05:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-06-24 o 10:36, sirapacz pisze:

    > Myślałem, że żartowałeś z pytaniem...
    > lol
    >
    > A o tunerach wolnostojących z hdmi słyszałeś? :)))))))))
    > za 90pln przebierasz jak w ulęgałkach i jeszcze filmy da się na tym
    > odtwarzać bez zacięć

    Nie podpowiadaj kogutkowi

    --
    Pete

  • 288. Data: 2018-06-25 11:56:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie podpowiadaj kogutkowi

    nie kumam
    przecież on używa tv na projektorze

  • 289. Data: 2018-06-25 13:57:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwlaszcza ze ja nie przekonuje. Zalozylem temat bo sadzilem ze w przeciagu dwoch lat
    ktos jakis projektor potestowal. Zapytany dlaczego mam projektor udzielilem chyba
    wyczerpujacej odpowiedzi. I zaczeli sie ujawniac zadrosnicy i przypierdalacze. Mnie
    to kolo chuja lata bo nastepnego dnia po pytaniu mialem w domu nowy projektor. W
    zasadzie dla mnie temat powinien sie zakonczyc. Ale jakos tak jestem skonstruowany ze
    jesli ktos kto nie ma projektora twierdzi ze moj jest glosny nawet jesli spelnia
    wymagania studia nagran i go nie slysze to reaguje.

  • 290. Data: 2018-06-25 14:22:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.06.2018 13:57, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    jesli ktos kto nie ma projektora twierdzi ze moj jest glosny nawet jesli spelnia
    wymagania studia nagran i go nie slysze to reaguje.

    Robisz jak uważasz choć jestem pewien, że Tym, którzy piszą wbrew
    faktom, nie zależy na dyskusji.
    Ja włączam wtedy filtr.
    Ty odpowiadasz i mimo, że niby wyciągasz delikwenta z KFa to
    jednocześnie pojawia się zaleta Twojego braku cytowania ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info