  • 401. Data: 2018-07-02 11:54:12
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 11:33:22 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie zamierzam ciągnąć tej dyskusji, bo jesteś nastawiony anty "prywaciarsko".
    > Masz poglądy dziadka - komunisty. Działam zgodnie z prawem i tego samego
    > oczekuje od złodziejskiego ZUSu.

    Jak ZUS postąpił bezprawnie to trzeba było do sądu sprawę skierować

    > Dla tego wątku mówię EOT.

    Nie wytrzymasz;)

  • 402. Data: 2018-07-02 13:57:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli bedzie 1000 bioder do wymienienia i 10 szpitali i kazdy na wymiane sie zapisze
    10 razy to dalej bedzie 1000 bioder do wymienienia a nie 10 000. Czegos nie rozumiesz
    w sprawie kolejki?

  • 403. Data: 2018-07-02 14:04:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-02 o 11:27, Kris pisze:

    > Ile za Siebie w ostatnim miesiącu zapłaciłeś zdrowotnego?

    Pracownik zatrudniony na umowę o pracę, płacą procentowo. Dla przykładu
    osoba, która ma przychód miesięczny brutto na poziomie średniej krajowej
    4886,56zł (wg GUS 2018r) zapłaci ok. 4 tys. zł składek zdrowotnych za
    cały rok. Jak pracownik zarabia mniej to zapłaci mniejsze składki
    zdrowotne. Niestety obecnie większość pracowników pracuje za najniższą
    krajową 2100zł brutto lub niewiele więcej. Czyli jest to połowa średniej
    krajowej. Taki etatowiec wtedy nie zapłaci ok. 4000zł składek
    zdrowotnych, lecz połowę mniej, czyli ok. 2000zł.

    Niestety przedsiębiorca nie ma takiej możliwości. Musi zapłacić
    niezależnie od tego czy ma dochód czy stratę minimum 319,94zł/mies. od
    każdej działalności, co daje 3839,28zł rocznie.
    Osoba, która prowadzi swoją działalność i ma np. jeszcze udziały w
    spółce, zapłaci 2 razy tyle, czyli 7678,56zł rocznie.
    Jeżeli przedsiębiorca ma kilka działalności to od każdej działalności
    musi zapłacić oddzielnie składki zdrowotne.

    Osoba, która pracuje na etacie za najniższą krajową, prowadzi swoją
    działalność indywidualną i udziały w spółce musi zapłacić więc rocznie
    prawie 10000zł. składek zdrowotnych.
    Z tego tytułu nie ma żadnych, lepszych świadczeń od etatowca.

    Co gorsza jak pracodawca etatowcowi zalega z jakimikolwiek składkami to
    etatowcowi należą się wszelkie świadczenia ZUS.
    Jak przedsiębiorca się spóźni z zapłaceniem składek to ZUS mu nie wypłaci.

    Uważasz, że jest to w porządku?

  • 404. Data: 2018-07-02 14:19:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jesli bedzie 1000 bioder do wymienienia i 10 szpitali i kazdy na wymiane sie
    zapisze 10 razy to dalej bedzie 1000 bioder do wymienienia a nie 10 000. Czegos nie
    rozumiesz w sprawie kolejki?

    Ale wtedy okres oczekiwania dla każdego w chwili rejestracji będzie
    10-krotnie wydłużony w każdym ze szpitali. W rzeczywistości okres
    oczekiwania będzie krótszy, ale i tak będzie dłuższy od okresu, który by
    był, kiedy każdy zapisałby się tylko raz w wybranym szpitalu. Ten czas
    się wydłuża tylko ze względu na konieczność przesuwania zabiegów
    operacji, a nierzadko czas marnowany na zabiegi, które się nie odbyły,
    bo pacjent nie dotarł. Operacja fizycznie się odbywa w jednym ze
    szpitali, a pozostałe szpitale tracą czas oczekując tego pacjenta, który
    ich nie raczył powiadomić, że nie przyjedzie.

    Wtedy osoby te dostawały takie terminy odległe po 25-30 lat. Ponieważ
    osoby się zapisywały w kilku kolejkach to wymyślono, że pacjenci będą
    systematycznie przyjeżdżali na wizyty w celu odhaczenia się i
    potwierdzenia gotowości do zabiegu. W rzeczywistości okres ten skracał
    się do kilkunastu lat w tych najbardziej obleganych ośrodkach i do kilku
    lat w tym mniej renomowanych.

    Taki był ch...wy system NFZ.

    Dlatego wymyślono system (nie pamiętam czy rok, czy dwa lata temu, ale
    na pewno nie dłużej jak 3 lata temu) żeby unikać takich sytuacji
    podwójnych, potrójnych i wielokrotnych kolejek. Dlatego teraz NFZ
    wprowadza każdego pacjenta do systemu, blokując mu możliwość
    zarejestrowania się dodatkowo w innej kolejce.

    Czy naprawdę aż tak tępy jesteś, że tego nie jesteś w stanie rozumieć?

  • 405. Data: 2018-07-02 15:21:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z koniem kopal sie nie bede. Masz racje, sto lat czekala twoja ciotka czy babka na
    operacje. Zadowolony jestes baranie?

  • 406. Data: 2018-07-02 17:11:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z koniem kopal sie nie bede. Masz racje, sto lat czekala twoja ciotka czy babka na
    operacje. Zadowolony jestes baranie?

    Nie potrafisz się wycofać z twarzą ze swojego błędu? Zawsze musisz
    kończyć sarkazmem i kłamstwami?

    Przypomnę więc.

    Pisałem o ciotce, której wyznaczono pierwszy termin za 28 lat, ale jej
    wnuk sfinansował prywatną operację.

    Pisałem też o innej osobie z rodziny, która pierwotnie musiałaby czekać
    ok 25 lat. Okres oczekiwania na operację udało się skrócić do ok. 4 lat
    (plus ok. 2 lata oczekiwania na pierwszą wizytę, na której wyznaczono
    pierwszy termin), a sprawę znam bardzo dobrze, bo tą osobę woziłem przez
    kilka lat na wizyty lekarskie. Czyli łącznie trwało to ok. 6 lat.

  • 407. Data: 2018-07-02 18:16:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje, z koniem kopal sie nie bede. Jak napiszesz ze sto lat czekaly to tez
    przyznam racje.

  • 408. Data: 2018-07-02 19:03:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 17:11:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > pierwszy termin), a sprawę znam bardzo dobrze, bo tą osobę woziłem przez
    > kilka lat na wizyty lekarskie. Czyli łącznie trwało to ok. 6 lat.

    Niebywałe
    Naprodukowałes sie, napisałeś żeby w końcu przyznać Zenkowi racje
    Żenek już na początku tej dyskusji pisął o max 6 letnim oczekiwaniu a Ty wyjechałes z
    28 lat żeby potem pisać, pisać i przyznać że faktyczny czas oczekiwania to....

    6lat!!!

  • 409. Data: 2018-07-03 00:16:57
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-06-23 o 19:42, collie pisze:
    > W dniu 23.06.2018 18:07, Marcin N pisze:

    > śp. Arnoldowi Buzdyganowi, ale się stara. Dorosnąć choćby do
    [...]

    To on nie zyje?

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 410. Data: 2018-07-03 01:12:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-02 o 19:03, Kris pisze:
> [...]
    z 28 lat żeby potem pisać, pisać i przyznać że faktyczny czas oczekiwania to....

    Normalnie wtedy czekaliby kilkanaście lat.

    Nienormalnie sześć.

    Dalsza dyskusja naprawdę nie ma już sensu.