  • 61. Data: 2015-05-07 00:12:05
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 May 2015 14:49:44 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):

> [...]
    gdzieś wynalezione. Przechodzą drobną modernizację słowną i są wklejane na kuchni.
    Celem jest brylowanie w towarzystwie. Z czajnikiem ten sam scenariusz. Pokazać jaka (
    a może jaki) jest perfekcyjna w tym co robi.

    > Była by fajna ale charakter ma chujowy. Nie można tak postępować ze jak się gdzieś
    wpakuje na minę to i tak musi mieć racje nawet jak jej nie ma. Z wymianą grzałki co
    pół roku kłamie. Chciała błysnąć jaka jest mądra itd. A wyszła na kłamczuchę.

    Chamowi i prostakowi nie mam zamiaru niczego udowadniać - posiadanych
    faktur za grzałki Ci na pewno nie udostępnię tylko po to, abyś się nakrył
    nogami :->
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 62. Data: 2015-05-07 08:32:35
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    > Chamowi i prostakowi nie mam zamiaru niczego udowadniać - posiadanych
    > faktur za grzałki Ci na pewno nie udostępnię tylko po to, abyś się nakrył
    > nogami :->

    Ikselko, bierzesz w sklepie faktury za grzałki i je kolekcjonujesz ?
    Chyba w koszty działalności ich nie wliczasz, bo czajnik masz do użytku
    domowego (jak rozumiem z Twoich dotychczasowych wypowiedzi).

    Pozdrawiam,
    JBP

  • 63. Data: 2015-05-07 13:35:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 08:32:35 +0200, JBP napisał(a):

    > Ikselko, bierzesz w sklepie faktury za grzałki i je kolekcjonujesz ?

    Tak, kolekcjonuję - faktury biorę na co się tylko da, bo mam takie
    konsumenckie prawo i dobry zwyczaj, a sprzedawca ma obowiązek mi fakturę
    wypisać.
    http://www.podatki.egospodarka.pl/64330,Faktura-VAT-
    dla-osoby-prywatnej-numer-NIP,1,65,1.html
    Paragony fiskalne mają paskudną właściwość szybkiego "znikodruku" - a
    faktura zostaje.

    > Chyba w koszty działalności ich nie wliczasz, bo czajnik masz do użytku
    > domowego (jak rozumiem z Twoich dotychczasowych wypowiedzi).

    Piałam coś o wliczaniu? Skąd te brzydkie podejrzenia? - aaaa, Ty tak już
    masz, rozumiem :->

    Chcę mieć, bo MOGĘ:
    Na uslugi rtv, telefoniczne oraz internet "dla domu"(sic!) też dostaję
    faktury VAT (TY nie?) - więc nie wiem, co Cię tak dziwi w przypadku
    grzałek, których OD LAT kupuję jednorazowo kilka po ok. 30 zł za sztukę i
    nie jest to tak znikomy wydatek, żeby nie było sensu reklamować w przypadku
    wadliwości towaru - w przypadku zapasu ew. wadliwość okazuje się przecież
    dopiero w momencie użycia, czyli po dłuższym czasie od kupna.

    W czymś jeszcze mogę pomóc?

  • 64. Data: 2015-05-07 16:19:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Reakcja niklu z rozcieńczonym kwasem siarkowym:
    > Ni + H2SO4 -> NiSO4 + H2
    > Myślę, ze stężony cytrynowy też dałby radę :->

    Zapomnij o cytrynowym zatem - użyj octu.
    Będzie skutecznie, bezpiecznie i bez trucizn.

    > Mam BARDZO twardą - jest w niej mnóstwo wapnia.

    To rozpuszczaj go dwa razy do roku, będzie git :-)

  • 65. Data: 2015-05-07 16:32:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oczywiście - bo na pewno masz dobry wzrok 33333-]

    Na tyle dobry, aby odróżnić pumeks od gładkiego plastiku.

    > Dlatego MIKRO(!)pory w plastiku, jak tylko się pojawią, niechybnie
    > zauważysz bez mikroskopu. No łał. Weź Ty sobie może kiedyś ten czajnik
    > gdzieś do jakiejś szkoły pod mikroskop - ujrzysz rzeczy niesamowite, vide
    > "erozja termiczna tworzyw sztucznych", no a już zwłaszcza po 10 latach.
    > Bo oczywiście producent daje gwarancję tylko na dwa, ale w warunkach
    > gwarancji nawet słowem nie wspomni o odporności wyrobu na korozję
    > termiczną
    > (czyli na skutki dużych zmian temperatury) w trakcie długoletniego
> [...]

    No ale w czym mi ta korozja termiczna miałaby przeszkadzać?

> [...]
    > przykład wnętrze (nie spód, tylko wnętrze) pokrywy, jej zawiasy i różne
    > takie inne zakamarki plastikowych czajników - na pewno nie. A tam... nawet
    > pan Pasteur nie zaprzeczy, że taka np Legionella świetnie się może
    > zalęgnąć
    > w _porowatym_ (czyli tym Twoim, he he, "gładkim" po 10 latach erozji
    > termicznej) plastiku w rejonach, które co prawda nie mają styczności
    > bezpośredniej z gotowaną wodą, ale podlegają naprzemiennemu ogrzewaniu
    > i stygnięciu (40-50 oC - wtedy się mnoży bakteria). Jej przetrwalniki są

    Tworzysz teorie bzdurne, bo bakterie się mnożą gdy mają jedzenie...
    A co one niby tam jedzą w zakamarkach pokrywki czajnika?
    Poza tym w czasie gotowania *cały* czajnik osiąga temperatury
    grubo powyżej temperatur wymaganych dla pasteryzacji.

    > Spływa więc sobie bakteria ze skroploną parą do resztki wody w czajniku, a
    > która, kiedy osiągnie optymalną temperaturę, staje się wręcz wymarzonym
    > srodowiskiem, jak również ww inne zakamarki, ciepłe, POROWATE,
    > a i wilgotne od pary.
    > Po czym np następuje przerwa w używaniu czajnika, plus nie daj Boże
    > upały -
    > bakteria się mnoży. Ktoś spragniony nalewa sobie do szklanki ożywczą
    > wodę...

    I... co?

    > Następne lęgnące się "coś" - grzyby termooporne. Sama się z nimi spotkałam
    > - w czajniku plastikowym z górnej półki (!) używanym niecałe dwa lata. I
    > wystarczyło, abym gotowanie wody w plastiku trwale uznała za samobójstwo i
    > uznała za zdatną do tego tylko kamionkę, szkło i stal, skoro już.

    Histeryzujesz. Chyba z braku wiedzy boisz się wielu rzeczy, niepotrzebnie.

    > O ww żyjątkach w LO nie mówili? - przecież _TY_ jak mniemam byłeś na
    > lekcji. Szkoda, że potem zarzuciłeś edukację :->

    Tłumaczyłem Ci przecież, że w przeciwieństwie do Ciebie ja ledwie
    podstawówkę skończyłem... i do dużej pomocy wymagałem.

    > Ach, skoro nie przeszkadzają, to nie ma sprawy, co mi tam, sobie je pij.
    > Ja byłam na lekcji o Bisfenolu A. Nie mówię, że akurat w LO :->

    No i skąd ten Bisfenol się bierze w używanym od ponad 10 lat czajniku?

    > Na zdrowie zawsze znajdę energię, pieniądze i czas. Co ważne, wszystkie te
    > cztery rzeczy są MOJE. Mogę z nimi robić, co chcę. Jak na razie - to
    > dobrze
    > działa.

    Na razie reprezentujesz typową pseudonaukową histerię.
    W sumie zgodną i kompatybilną z Twoim podejściem do
    homeopatii i anty-szczepieniowości. Wykazujesz brak mądrości
    i swoje duże anti-science.

  • 66. Data: 2015-05-07 16:33:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > A Ty tak na co dzień chodzisz w masce i w jakimś kombinezonie
    > czy normalnie i stykasz się z tymi wszystkimi okropieństwami?

    Wszystkie sztućce tuż przed obiadem wstawia do autoklawu do sterylizacji, bo
    się jej od leżenia w szufladzie w temperaturze pokojowej ubrudziły grzybami
    i bakteriami :-)

  • 67. Data: 2015-05-07 17:10:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 09:19:39 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Zapomnij o cytrynowym zatem - użyj octu.
    > Będzie skutecznie, bezpiecznie i bez trucizn.

    Jak kilka(naście) razy użyję słabszego roztworu kwasu, to skutek i tak
    będzie podobny, bo kamienia jest dużo i musiałabym długo gotować z tym
    kwasem (sprawdzałam przecież). Za którymś razem wreszcie odsłoni się miedź,
    a nikiel zjem w siarczanie. Tylko pytanie, za którym razem JESZCZE jest
    bezpiecznie? Okiem tego nie dojrzę.
    Wolę więc wymieniać grzałki i kieruję się przy tym stopniem zakamienienia.
    Już to pisałam.
    Raz w roku (od lat) kupuję "hurtem" kilka grzałek.

    > To rozpuszczaj go dwa razy do roku, będzie git :-)

    Grzałka raczej tego nie wytrzyma, bo przez ten czas będzie na niej ze 2 cm
    kamienia, o ile się do tej pory z jego powodu nie przegrzeje=spali, więc
    musiałabym odkamieniać znacznie częściej.
    Powtarzam więc - wolę wymieniać grzałki w momencie, kiedy jest już na tyle
    dużo kamienia, że dłużej niż zwykle trwa granie wody do wrzenia, przy czym
    zakamienienie powłoki jeszcze nie powoduje przepalenia grzałki.
    Jednak jak pisałam w początkach wątku, kilka razy się przepaliły, gdyż
    przegapiłam moment i/albo woda się wygotowała. W końcu nikt nie jest
    doskonały :->

  • 68. Data: 2015-05-07 17:13:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 09:33:32 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > się jej od leżenia w szufladzie w temperaturze pokojowej ubrudziły grzybami

    Wystarczy, że od 20 lat używam zmywarki (nie, nie tej samej) i to tylko i
    wyłącznie na programie 75 st C - a w szufladzie mam pojemnik na sztućce,
    który TEŻ bywa w tej zmywarce :->

  • 69. Data: 2015-05-07 17:32:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > będzie podobny, bo kamienia jest dużo i musiałabym długo gotować z tym
    > kwasem (sprawdzałam przecież). Za którymś razem wreszcie odsłoni się

    Dlaczego miałabyś zjadać siarczan? Roztwór po wytrawieniu kamienia masz
    wylać do zlewu i dokładnie opłukać czajnik po czyszczeniu.

    I jakim siarczanie? Mówimy o kwasie octowym! A ten nie tworzy siarczanów.

    W ogóle zdaje się mylisz siłę chemiczną kwasu z jego stężeniem.
    Kwasy siarkowy, solny to sa silne kwasy (niezależnie od stężenia silniejsze
    od kwasu octowego). Kwas cytrynowy jest rzeczywiście pewnym wyjątkiem bo
    jest bardzo mocnym kwasem wśród kwasów organicznych, zwykle słabych -
    niepotrzebnie o nim wspomniałem na początku tylko z powodu łatwości dostępu
    do niego w kuchni.

    I nie trzeba nic gotować w kwasie octowym - wystarczy go nieco podgrzać
    (samym czajnikiem po zalaniu octem z butelki) i zostawić taki pogrzany
    roztwór na noc. Jak będziesz gotować to więcej octu się ulotni z roztworu
    kwasu niż przereaguje z kamieniem.

    Kwas octowy jest za słaby aby ruszyć nikiel i odsłonić miedź - dlatego
    polecam właśnie octowy a nie siarkowy czy solny, to są mocne kwasy i
    uszkodzą napewno niklowanie grzałki.

> [...]
    > Już to pisałam.
    > Raz w roku (od lat) kupuję "hurtem" kilka grzałek.

    Kwas octowy przereaguje tylko z kamieniem, odsłoni oryginalną powłokę
    grzałki. Nic grzałce nie zrobi. To jest metoda rutynowo używana we
    wszystkich domach.

    > Grzałka raczej tego nie wytrzyma, bo przez ten czas będzie na niej ze 2 cm
    > kamienia, o ile się do tej pory z jego powodu nie przegrzeje=spali, więc
    > musiałabym odkamieniać znacznie częściej.

    Jakoś nie chce mi się wierzyć że przez pół roku odłoży Ci się rzeczywiście
    2cm kamienia. Raczej coś Ci się wydaje albo to była tylko figura
    retoryczna...

    A jeśli rzeczywiście przez pół roku masz tyle kamienia to przemyślałbym to.
    Skąd masz wodę wodociągową? Jakie ma ilości mg/litr wapnia/magnezu?
    Nie sądzisz że używanie tak twardej wody może nie być zbyt zdrowe?

  • 70. Data: 2015-05-07 17:32:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 09:32:03 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Na tyle dobry, aby odróżnić pumeks od gładkiego plastiku.

    Widziałeś kiedy ostrze brzytwy? - idealna ostrość i gładkość.
    A pod mikroskopem?
    http://img684.imageshack.us/img684/8128/90972589.jpg
    Plastiku akurat nie chce mi się szukać specjalnie dla Ciebie.

    > No ale w czym mi ta korozja termiczna miałaby przeszkadzać?

    No właśnie BAKTERIOM/GRZYBOM w niczym, im wręcz pomaga, stwarzając w porach
    materiału nisze do gromadzenia się, rozmnażania i kolonizacji :->
    Ty na pewno kończyłeś jakieś szkoły?? - bo coraz bardziej mnie zadziwiasz.

    > Tworzysz teorie bzdurne, bo bakterie się mnożą gdy mają jedzenie...
    > A co one niby tam jedzą w zakamarkach pokrywki czajnika?

    WWhhh...

    "Odżywianie się bakterii

    a)Autotroficzne

    Fotosyntetyzujące ? zawierają bakterie riochlofilu. Wykorzystują CO2,wodę
    oraz światło (energie świetlną). Są to bakterie purpurowe i zielone?

    Chemosyntetyzujące są to bakterie które nie zawierają riochlofilu. Uzyskują
    one energie z utleniania związków np.:

    Z siarkowodoru powstają bakterie siarkowe
    Z amoniaku powstają bakterie nitryfikacyjne
    Z wodoru powstają bakterie wodorowe"

    > Poza tym w czasie gotowania *cały* czajnik osiąga temperatury
    > grubo powyżej temperatur wymaganych dla pasteryzacji.

    > I... co?

    Jajco. Spytaj kogoś, kto jest po szkołach, po co się odkaża klimę.
    To samo zjawisko.

    > Histeryzujesz. Chyba z braku wiedzy boisz się wielu rzeczy, niepotrzebnie.

    Miałam już plastikowy czajnik "wiodącej firmy", he he, 2 lata używania i
    oto smród - co się okazało? Czajnik zagrzybiony. A bez widocznych oznak
    żadnych, tylko śmierdział on sam oraz woda z niego. CZYŚCIUTKI I GŁADZIUTKI
    - na oko :->
    Pisałam już, no ileż można.
    Doktor biotechnologii(sic!) mi wyjaśnił, że plastik na skutek erozji
    termicznej sporowaciał i został skolonizowany przez grzyby termooporne :->
    Czajnik nie za 20 złotych, tylko za 200.

    > Tłumaczyłem Ci przecież, że w przeciwieństwie do Ciebie ja ledwie
    > podstawówkę skończyłem... i do dużej pomocy wymagałem.

    No i nadal wymagasz, ale sorry, ja już wymiękam.

    > No i skąd ten Bisfenol się bierze w używanym od ponad 10 lat czajniku?

    Boszsz... No moze po 10 latach to już go tam niewiele zostało, boś go wypił
    w pierwszych 2 albo i wczesniej :->
    http://dzieci.pl/kat,1033591,title,Bisfenol-A-niebez
    pieczna-substancja-ukryta-w-plastiku,wid,16731592,wi
    adomosc.html?smgputicaid=614d29
    I nie czuj się uszczęśliwony, ze akurat o "czajnikowym" platiku tu nie
    wspomniano :->

    > Na razie reprezentujesz typową pseudonaukową histerię.
    > W sumie zgodną i kompatybilną z Twoim podejściem do
    > homeopatii i anty-szczepieniowości. Wykazujesz brak mądrości
    > i swoje duże anti-science.

    Wykazuję wiedzę o sprawach, w których Ty po prostu i zwyczajnie nie masz
    pojęcia o wyobrażeniu - niby nie musisz, obowiązku nie ma, ale troche
    interesowac się warto, bo PRODUCENT to wiesz, raczej nie będzie Cię zbyt
    dogłębnie ostrzegał przed swoim wyrobem, najwyżej każe Ci nie zamaczać
    wtyczki :->