  • 361. Data: 2013-12-18 16:31:20
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:5d606e25-948d-44cf-a5ec-74e32b8da5c3@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 18 grudnia 2013 15:24:51 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >CPU w takiej np. Xperii Z siedzi 4 rdzenie po 1,5Ghz. Masz tyle w laptopie
    >chociaz? ;) Ja nie mam :D

    Misiu, Ghz razy liczba rdzeni to nie jest jeszcze wydajnosc.

  • 362. Data: 2013-12-18 19:07:09
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2013-12-18 09:34, janusz_k pisze:

> [...]
    > pod każdym względem, robi sie je w wyjątkowych przypadkach np w
    > obiektach muzealnych. w domu nie mają rzadnych zalet, przy remoncie
    > domu lepiej jest dać grzejniki niż ścienne ogrzewanie, tyle w temacie.

    > Nadałeś się jak paw, jak widać masz za małe wykształcenie i wiedzę.

    > Nie muszę, to ty ty błyszczysz na każdy temat, ale znasz je po łebkach
    > dlatego dyskusja z tobą jałowa. Przestań się wymądrzać to ci nie będę
    > docinał, już tu taki jeden mądrala był co to wszystkie rozumy zjadł,
    > ale ostatnio o nim cicho, i dobrze.
    >

    > to napisz coś merytorycznego i nie rzucaj "pustych

    Piszesz o UPS-ach, a gówno wiesz na ten temat.
    Policz sobie ile czasu taki porządniejszy UPS pociągnie pompę i
    sterownik kotła. Obawiam się, że takie wyliczenie przerasta twoją
    wiedzę, dlatego ci wyliczę:
    ten czas to są pojedyncze godziny, a nierzadko 15-30 minut.
    Dla przykładu UPS, w którym są zamontowane dwa akumulatory żelowe po 7Ah
    posiada łączną pojemność 14Ah.
    Załóżmy, że mamy tylko jeden system CO (grzejniki lub podłogówka) +
    kocioł gazowy, czyli najbardziej korzystną sytuacja, bo jedną pompę, a
    pompa pracuje na II biegu i pobiera 40W mocy + ok. 10W sterownik kotła
    co daje nam łącznie 50W.
    Zakładając nawet, że sprawność UPS-a wynosi 100% (a jest znacznie
    mniejsza) to mamy:
    Pobór prądu z akumulatorów dla mocy 50W 50/12=ok.4,17A
    Pojemność akumulatorów: 14Ah
    Czas rozładowania akumulatorów do zera = 17/4,17= ok. 4 godziny.
    Teraz mamy system mieszany, gdzie pracują dwie pompy - mamy czas pracy
    nieco ponad 2 godziny. Znów zakładając sprawność 100% i możliwość
    rozładowania akumulatorów do zera, a przecież tak dobrze nie ma.
    Weź pod uwagę, że UPS nie pozwoli rozładować akumulatorów do zera, bo po
    takim rozładowaniu akumulatory nadawałyby się na złom i sprawność
    przetwornicy UPS-a na poziomie ok. 70%
    To łącznie powoduje, że realny czas rozładowania tych akumulatorów
    wyniesie ok. połowy tego co zostało tu wyliczone.
    W przypadku węglowego kotła retortowego, oprócz pompy CO dochodzą
    jeszcze silniki podajnika i wentylatora.
    Silniki stosowane przy motoreduktorach mają moc 100-200W
    Wentylatory ok. 40W
    Załóżmy, że mamy podawanie 20% to średni pobór silnika podajnika wynosi 30W
    Załóżmy, że wentylator pracuje na 30% mocy i pobiera ok. 10W.
    Teraz odrób lekcję z fizyki ze szkoły podstawowej i oblicz sobie sam.
    Jak więc widzisz możesz sobie takiego UPS-a wsadzić w tyłek, a nie
    zabezpieczać nim kocioł. UPS-y są produkowane z myślą o komputerach po
    to, żeby w razie zaniku zasilania można było zdążyć zapisać efekty
    swojej pracy, a nie po to, żeby zasilać te komputery przez kilka godzin.
    Czas pracy takiego UPS-a jest tak krótki, że to co on jest w stanie
    zabezpieczyć to nawet jak nastąpi w tym czasie całkowita przerwa w
    paleniu to nie ma żadnego znaczenia, bo przez czas podtrzymania, jaki
    daje nam UPS to nawet by się nie zauważyło przerwy w ogrzewaniu.
    Weź też pod uwagę, że taki UPS nie jest tani, bo do zasilania silników
    nie nadaje się pierwszy z brzegu UPS tylko z pełną sinusoidą na wyjściu.
    Poza tym nie może to być UPS o mocy 200W, bo silniki w chwili startu
    pobierają moc rzędu nawet 5 krotnie większą. Silnik podajnika ma moc
    100-200W to minimalna moc jaką musi dysponować UPS jest rzędu ok. 800-1000W.
    Ceny takich urządzeń zaczynają się od 1200zł.
    Weź też pod uwagę, że takie urządzenie samo pobiera ok. 30-40W ciągle,
    aby być w ciągłej gotowości.
    Liczmy tylko 30W. Daje nam to pobór energii 0,72kWh w ciągu doby, co
    daje dodatkowy koszt miesięczny: 0,72kWh*0,6zł*30dni=ok.13zł. Rocznie:
    ok. 155zł tylko po to, żeby mieć UPS-a w ciągłej gotowości.
    Próbujesz zaoszczędzić ok.500-1000zł na instalacji grawitacyjnej, bo
    tyle byś musiał dołożyć, aby instalacja mogła pracować w grawitacji, a
    na start chcesz wypierdzielić na UPS-a ponad tysiaka + 155zł rocznie.

    Nie masz żadnego pojęcia w temacie instalacji oraz jak się zabezpiecza
    takie instalacje w przypadku awarii zasilania , a poza tym przemawia
    przez ciebie typowe buractwo.
    Abyśmy mogli podyskutować to musiał byś się jeszcze sporo się
    dokształcić, a ty jak widać masz zaległości nawet z podstawówki.
    Dalsza dyskusja prowadzona w taki sposób przez ciebie to strata mojego
    drogocennego czasu.

  • 363. Data: 2013-12-18 20:52:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 15:49, Adam pisze:

    > One nie sa okrojone - one po prostu sa inaczej zbudowane :)

    Co nie znaczy, ze takie same. Wytlumacz mi zatem czemu nie sa stosowane
    w komputerach skoro takie malogrzejace sprzet i rewolucyjne?

    > Ty Maniek myslisz dalej ze smartfon to zabaweczka jak kiedys nokia z symbianem.

    W porownaniu z komputerami tego samego okresu to i owszem.

    > Otorz nie - i (stety czy nie) najlepszym przykladem sa tutaj gry - sciagnij
    > sobie GTA czy Need for speeda i zobacz jak te gry chodza dzisiaj na
    > smartfonach w wysokich rozdzielczosciach - do takiej wydajnosci jeszcze 3-4
    > lata temu trzeba bylo miec topowego laptopa, dzisiaj wystarczy smartfonik :)

    I niemal najtanszy laptop. :-D

    > Niech Cie nie zmyli maly ekranik - ten ekranik ma dokladnie taka sama
    > rozdzielczosc jak np. moj TV 50' full HD i wieksza rozdzielczosc
    > od zdecydowanej wiekszosci laptopow <17' :-)

    Juz pisalem o lornetce. Co z tego? Przeciez to dalej ten sam maly ekran.
    Moze miec i 4K jak wielkosc poszczegolnego piksela i tak nie jest
    zauwazana. Przy tej wielkosci to slogan jak w fotografii i dziesiatki
    milionow pikseli na matrycy wielkosci lepka od szpilki.

    > CPU w takiej np. Xperii Z siedzi 4 rdzenie po 1,5Ghz. Masz tyle w laptopie
    > chociaz? ;) Ja nie mam :D

    A no mam:
    http://ark.intel.com/products/65707

    W wersji 13,3" kosztowal dwa tyski. Ile kosztuje smartfon 1,5?

    http://www.ceneo.pl/21110308#tab=click

    No fakt, potrafi dzwonic i jest tanszy. A no i robi sweet focie.
    Niestety nie przeszukam nim bazy kilkadziesiat giga a do GTA bede musial
    pozyczyc okularow ze szklami jak denka od butelek. Nie rozumiem jak
    mozna to porownywac do normalnego komputera..
    Naprawde ogladasz na tym filmy?

    Lata temu juz kilka mialem dylemat czy kupic komputer z prockiem 386,
    czy 486 SX 25MHz. Mimo, ze taktowanie zegara 368 w tamtym czasie bylo
    wyzsze to jednak nie byl tak wydajny jak okrojony 486. Prawde mowiac
    dziwi mnie, ze porownujesz tylko zegar.

    Pozdro.. TK

  • 364. Data: 2013-12-18 21:55:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Ziew.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 365. Data: 2013-12-18 22:59:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 20:52:22 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A no mam:
    > http://ark.intel.com/products/65707

    No nie masz - masz 2 cory i 4 watki. Ale to fizycznie nadal tylko 2 rdzenie.
    Takze masz w laptopie slabszy CPU niz ma "smartfonik" xperia z :)

    > W wersji 13,3" kosztowal dwa tyski. Ile kosztuje smartfon 1,5?

    Xperie Z wyrwiesz nowa za jakies 1,2-1,3k.

> [...]
    > pozyczyc okularow ze szklami jak denka od butelek. Nie rozumiem jak
    > mozna to porownywac do normalnego komputera..

    Tylko krotkie. Juz kiedys pisalem do czego uzywam smartfona - mam swoj system
    obslugi calej firmy / serwerow / klientow / billingow / helpdesku
    zaprojektowany m.in. pod malego smartfona. Po to zeby moc pracowac lezac
    w hamaku w ogrodku bez potrzeby trzymania 2kg laptopa na sobie :) Uzywam
    ASANy - softu do zarzadzania projektami / czasem / praca. Uzywam facebooka
    - bynajmniej nie zeby ogladac "słit focie" tylko tego obecnie sie wymaga
    od internetowej firmy - masz byc dostepny online o kazdej porze dnia i nocy.
    Uzywam czesto SSH jak trzeba cos szybko zrobic na jakims serwerze - cos
    sprawdzic, zrestartowac, wydac jakies polecenie. Moge to zrobic w kazdej
    chwili - a jak pisalem moja robota to glownie koniecznosc bycia online
    i przede wszystkim szybka reakcja na rozne zdarzenia.

    Oczywiscie ze 90% roboty robie na laptopie bo to wygodniejsze ale dzieki
    temu ze mam to wszystko tez w telefonie moge sobie wyskoczyc gdzie chce,
    kiedy chce i zawsze miec przy sobie dostep do calej mojej pracy.

> [...]
    > czy 486 SX 25MHz. Mimo, ze taktowanie zegara 368 w tamtym czasie bylo
    > wyzsze to jednak nie byl tak wydajny jak okrojony 486. Prawde mowiac

    Juz Ci pisalem -> fakt, ze chodzi na tym np. GTA czy Need for Speed i to
    nie sa jakiestam okrojone podrobki tylko normalne pelne wersje tych samych
    gier z identyczna grafika co na PC, swiadczy o tym ze te procki to nie
    jakies okrojone gowienka tylko prawdziwe potwory ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 366. Data: 2013-12-19 00:18:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 22:59, Adam pisze:

    > No nie masz - masz 2 cory i 4 watki. Ale to fizycznie nadal tylko 2 rdzenie.
    > Takze masz w laptopie slabszy CPU niz ma "smartfonik" xperia z :)

    Sobie chyba jaja robisz...
    Najpierw taktowanie, a teraz rdzenie Ci sie nie zgadzaja. Jaka to ma
    pamiec i jaki dysk obsluzy?

    > Xperie Z wyrwiesz nowa za jakies 1,2-1,3k.

    No nie wyrwe. Nie mam takiej potrzeby.

    > chwili - a jak pisalem moja robota to glownie koniecznosc bycia online
    > i przede wszystkim szybka reakcja na rozne zdarzenia.

    No i OK, jest dla Ciebie...

    > Oczywiscie ze 90% roboty robie na laptopie bo to wygodniejsze

    No i o tym byla mowa. Trzeba bylo miliona linii zeby to przyznac?

> [...]
    > gier z identyczna grafika co na PC, swiadczy o tym ze te procki to nie
    > jakies okrojone gowienka tylko prawdziwe potwory ;)

    No chodza, przeciez nikt nie mowi, ze nie chodza. Tylko Ty zdaje sie nie
    slyszales nic o architekturze? Rozroznisz 32 bitowego androida od 64
    bitowego Windowsa? Slyszales moze cos o ogreniczeniach adresowania RAM w
    tych super duper telefonach i jak to sie ma do wydajnosci? Bo cos mi sie
    zdaje, ze nie bardzo wiesz o czym jest mowa skoro za przyklad wydajnosci
    podajesz jakies gierki. Gdyby nie chodzily na kompie to OK, a jak jest
    to zdaje sie wiemy?

    Pozdro.. TK

  • 367. Data: 2013-12-19 00:40:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 00:18:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Sobie chyba jaja robisz...

    Dalej nie wierzysz :-)

    > Najpierw taktowanie, a teraz rdzenie Ci sie nie zgadzaja. Jaka to ma

    No masz 2 rdzenie, a xperia z ma 4. Gdzie te jaja?

    > pamiec i jaki dysk obsluzy?

    2GB RAM. Standardowo 64-128GB na karcie SD. A obsluzy kazdy inny co Twoj
    laptop via USB.

    > No i o tym byla mowa. Trzeba bylo miliona linii zeby to przyznac?

    Ale ja to juz pare razy w tym watku napisalem :-)
    Praca przy laptopie jest wygodniejsza - pod warunkiem ze siedzimy przy biurku
    na wygodnym fotelu/krzesle. W prawie kazdym innym zastosowaniu wygodniejszy
    dla mnie staje sie smartfon/tablet, a ze coraz czesciej pracuje poza biurkiem..

    > No chodza, przeciez nikt nie mowi, ze nie chodza. Tylko Ty zdaje sie nie
    > slyszales nic o architekturze? Rozroznisz 32 bitowego androida od 64
    > bitowego Windowsa?

    Sa juz pierwsze 64bitowe smartfony z androidem. Android to przeciez Linux
    - chyba nie myslisz ze sa tu jakies wielkie ograniczenia co do 64 bitowosci?
    A co tak naprawde daje Ci te 64bit w Windowsie? Przeciez bitowosc ni joty
    nie ma wplywu na szybkosc systemu :)

    > Slyszales moze cos o ogreniczeniach adresowania RAM w
    > tych super duper telefonach i jak to sie ma do wydajnosci?

    Android obecnie moze zaadresowac max 4GB ram i jak na ten system to jest
    to "cud miod i orzeszki". Zreszta naprawde malo kto potrzebuje nawet tyle
    na swoim laptopie. Ja mam w swoim laptopie win7 32bit i 3GB ram i naprawde
    nie wiem czym tak sie podniecasz piszac o tych 64bitach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 368. Data: 2013-12-19 00:54:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 00:18:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Sobie chyba jaja robisz...

    Tu: http://www.computingcompendium.com/p/arm-vs-intel-be
    nchmarks.html
    Masz przykladowe benchmarki roznych prockow. Ztka ma Snapdragona 800,
    jest tu tez dokladnie Twoj procek (i5-3317U).

    Fakt - Twoj procek jest szybszy ale o ile?
    Geekbench 3 multicore -> 2771 VS 4272. Ten Snapdragon 800 jest wydajnosciowo
    bardzo zblizony do i3. Wiec jak sam widzisz - to nie sa zabaweczki tylko
    bardzo mocne proce :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 369. Data: 2013-12-19 07:37:25
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2013-12-19 00:40, Adam pisze:
> [...]
    > dla mnie staje sie smartfon/tablet, a ze coraz czesciej pracuje poza biurkiem..

    Ale właśnie od tego się zaczęło, bo stwierdziłeś, że pracuje się tak samo.
    Dla mnie obsługa laptopa przy biurku i w łóżku niczym się nie różnią.
    Wystarczy tylko mieć łózko z podnoszonym zagłówkiem i specjalny stolik
    na kółkach, który kółkami wjeżdża pod łóżko, a ponad łóżkiem ma ruchomy
    blat, który można ustawić w dowolnej pozycji.
    Coś takiego:
    http://antar.net/p580-CA202-stolik-nad-lozko-z-obrac
    anym-blatem.html
    Albo nawet coś takiego: http://www.ceneo.pl/11379819
    A tak wygląda praca z takim stolikiem:
    http://dlapacjenta.pl/sklep/product_info.php/product
    s_id/2564

> [...]
    > chwili - a jak pisalem moja robota to glownie koniecznosc bycia online
    > i przede wszystkim szybka reakcja na rozne zdarzenia.

    Pisałeś, że tak masz wszystko poukładane, że pracujesz wtedy, kiedy
    chcesz i masz wolne kiedy chcesz, a tak naprawdę jesteś niewolnikiem
    pracy, który musi być do pełnej dyspozycji 24 godziny na dobę. Naprawdę
    Ci współczuję.
    Różnica między Tobą, a 99,99% społeczeństwa polega na tym, ze Ty musisz
    być online cały czas, nawet idąc do kibla. Trudno byłoby Ci chodzić
    wszędzie z laptopem, dlatego też dla Ciebie laptop jest niewygodny, a
    "smarkfon" (czyli telefon dla smarkaczy) jest dla Ciebie najlepszym
    kompromisem. Kompromisem i sam o tym wiesz, bo przyznałeś, że jednak
    praca na laptopie jest wygodniejsza.
    My tak samo jak 99,99% sołeczeństwa nie jesteśmy uwiązani tak jak Ty.
    Korzystamy z netu wtedy, kiedy chcemy, a nie kiedy musimy., dlatego nie
    musimy korzystać z rozwiązań kompromisowych i tak upierdliwych jak
    "smarkfon".

  • 370. Data: 2013-12-19 10:36:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]
    >Masz przykladowe benchmarki roznych prockow. Ztka ma Snapdragona 800,
    >jest tu tez dokladnie Twoj procek (i5-3317U).

    Hehehhe, caly adas.

    >Geekbench 3 multicore -> 2771 VS 4272. Ten Snapdragon 800 jest
    >wydajnosciowo
    >bardzo zblizony do i3.

    Ja widze, ze jest ewidentnie slabszy, w dodatku Maniek ma i5, twoje
    kombinatorstwo jest na miare nastoletniego handlarza lewym softem :-)

    >Wiec jak sam widzisz - to nie sa zabaweczki tylko
    >bardzo mocne proce :)

    Chyba te z Angry Birds.