  • 121. Data: 2013-11-01 08:06:14
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 07:46:16 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:
> [...]
    europie jest to normalny, handlowy produkt. Sprzedawany w tradycyjny sposób a nie u
    domokrążców.

    > I co w związku z tym, że ty nie widziałeś?
    >
    > Tak na szybko masz tu firmę niemiecką i szwajcarską tym handlującą:
    >
    > http://www.muenchenost.dross-schaffer.com/dcontent/s
    hop/home/kontakt

    > http://www.kocherhans.ch/kontakt/

    > Urządzenia przemysłowe mają zazwyczaj inne zadanie niż domowe, ale dobrze
    kombinujesz. Tam gdzie klientom restauracji zależy na tym samym co mają użytkownicy
    domowi, czyli wolna góra, brak zapachów i cicha praca, to instalują właśnie BORA.
    Dzięki temu mogą przyrządzać potrawy na oczach klientów nawet na środku sali
    jadalnej. W Polsce zakupiła to już pewna warszawska knajpa (jeszcze nie zamontowane)
    a planują dwa dobre hotele.

    > Na tym filmie http://vimeo.com/48900735 promuje się pewna niemiecka knajpa i około
    54 sekundy możesz zauważyć to urządzenie.

  • 122. Data: 2013-11-01 11:08:15
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >W Polsce zakupiła to już pewna warszawska knajpa (jeszcze nie zamontowane)
    >a planują dwa dobre hotele.

    "dwa dobre hotele"
    To inne hotele, które nie zakupią tego są już nie dobre? Są z koziej dupy
    wysrane, bo nie udało się wam wcisnąć im tej niemieckiej zachodniej super
    technologii?
    Walnij się w ten pusty łeb się z tym bełkotem marketingowym.

  • 123. Data: 2013-11-01 11:56:50
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    A tu parę kwiatków.

    " Wenn mir da etwas reinfällt oder etwas reinschwappt, kann ich mit wenigen
    Handgriffen den Fettfilter herausklipsen und einfach in die Spülmaschine
    knallen - fertig. "

    Wygląda na to, że Slavo65 albo nie wie tak naprawdę czym handluje, albo
    celowo pomija fakt że zapaskudzony filtr trzeba wsadzić do zmywarki :)
    Wspominał tylko o kawałku blachy.

    "Wie sieht es übrigens bei hohen Töpfen aus? Die Hersteller von den
    Kochfeldabsaugungen werben immer nur mit sehr flachen Pfannen... Warum
    wohl?"

    "Es ist schon ein Unterschied, ob da 100ml Wasser in einem 7cm hohen Topf
    sieden (typische Bora-Messeanordnung), oder 8L Suppe in einem großen Topf
    sprudelnd kochen. Letzteres würde die Bora hoffnungslos überfordern."

    "Wenn ich in einem großen, etwas höheren Topf einen Braten rundherum anbrate
    (kann einen Moment dauern) und nachher mit einer größeren Menge Flüssigkeit
    ablösche, ist die Bora minutenlang hoffnungslos überfordert. "

    No właśnie. Na wszelkich reklamowych filmach lub na targach faktycznie są
    pokazane tylko niskie garnki bo z wysokimi to już nie działa :)

    "Zur Lautstärke:
    Auch hier ist eine Kochfeldabsaugung ehr deutlich lauter wie eine gute DAH,
    alleine wegen der benötigten hohen Luftleistung. "

    "Die hohe Strömungsgeschwindigkeit unmittelbar am Filter erzeugt Geräusche,
    die bei der Schallmessung des Motors nicht berücksichtigt werden. Bei max.
    Leistung fand ich genau diese Geräusche schon ziemlich deutlich und nicht
    sehr angenehm."

    Czyli że to pudło jest jednak głośne.

    "Daß man zum Würzen in der Pfanne die Lüftung ausschalten muß, weil der
    Pfeffer sonst im Filter landet, würde mich ebenfalls stören. "

    Podczas dodawania lekkich przypraw jak np. pieprz, trzeba pudło wyłączyć, bo
    inaczej wszystko ląduje w otworze ssącym.

    "An alle Kritiker möchte ich den Vergleich wagen, dass auch fliegen
    eigentlich gegen die Physik arbeitet... aber es funktioniert trotzdem."

    Ten to poleciał :))) Twierdzi że latanie jest sprzeczne z zasadami fizyki a
    jednak działa. Typowy bełkot marketingowca sekciarza.

  • 124. Data: 2013-11-01 13:57:33
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > I co w związku z tym, że ty nie widziałeś?
    > Tak na szybko masz tu firmę niemiecką i szwajcarską tym handlującą:

    Ależ ja doskonale potrafię znaleźć w guglarce firmy, które tym handlują.

    Ale "normalny, handlowy produkt" powinien być "sprzedawany w tradycyjny
    sposób" w przynajmniej jednym z kilku dużych sklepów
    meblowych/budowlanych z wyposażeniem kuchni.
    Wychodzi na to, że jednak Niemcy albo kiepsko zarabiają albo już nie są
    w zachodniej Europie. Bo nie potrafię inaczej wytłumaczyć sobie dlaczego
    te "cudeńka" nie są u nich ogólnodostępne.

  • 125. Data: 2013-11-01 14:48:11
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 11:56:50 UTC+1 użytkownik 4cx1000 napisał:
> [...]
    >

    > Wygląda na to, że Slavo65 albo nie wie tak naprawdę czym handluje, albo
    >
    > celowo pomija fakt że zapaskudzony filtr trzeba wsadzić do zmywarki :)

    :)))
    Gdzie wspominałem o kawałku blachy?
    Urządzenia BORA mają taki filtr tłuszczowy
    http://shop.suter.ch/media/catalog/product/cache/1/i
    mage/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/0/40.001.330
    .jpg

    lub taki http://shop.suter.ch/media/catalog/product/cache/1/i
    mage/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/0/40.001.203
    .jpg

    > No właśnie. Na wszelkich reklamowych filmach lub na targach faktycznie są
    >
    > pokazane tylko niskie garnki bo z wysokimi to już nie działa :)
    Jeżeli przy jakiejś wysokości przestaje ciągnąc w dół, to kładzie się pokrywkę pod
    skosem i dalej ciągnie
    http://www.youtube.com/watch?v=o0g0oVrJIs4

    > Czyli że to pudło jest jednak głośne.
    Czyli jest to maksymalnie 54 dB. Niech znawcy ocenią, czy to jest głośno, czy nie.

    > Podczas dodawania lekkich przypraw jak np. pieprz, trzeba pudło wyłączyć, bo
    >
    > inaczej wszystko ląduje w otworze ssącym.
    Ta informacja jest zapewne taki "dupochronem". Nie widziałem użytkownika, który by
    wyłączał na czas przyprawiania a było przyprawione, bo jadłem.

    > Ten to poleciał :))) Twierdzi że latanie jest sprzeczne z zasadami fizyki a
    >
    > jednak działa. Typowy bełkot marketingowca sekciarza.
    Wiem, że jesteś sprytny, więc się nie nabierzesz i nie kupisz :)

  • 126. Data: 2013-11-01 14:54:09
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 13:57:33 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    >
    > w zachodniej Europie. Bo nie potrafię inaczej wytłumaczyć sobie dlaczego
    >
    > te "cudeńka" nie są u nich ogólnodostępne.

    Sprzedawanie, to jednak trochę bardzie skomplikowana sprawa, niż ci się wydaje.
    Jak cię to jednak bardzo interesuje, to kup jakikolwiek podręcznik do marketingu i
    tam dowiesz się jak mało wiesz.

  • 127. Data: 2013-11-01 15:07:58
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > zachodniej Europie. Bo nie potrafię inaczej wytłumaczyć sobie dlaczego te

    Właśnie sobie pozwoliłem cały poranek prześledzić rózne fora niemieckie i
    stwierdziłem że u nich w większości ofer sklepów nie ma tych urządzeń
    Są wśród niemieckich forumowiczów a jakze, także przeciwnicy uważający że
    urządzenia te są po prostu za drogie, nawet na niemiecką kieszeń :)
    Widać że po jakimś czasie w wątek wpadają klakierzy naganiacze. Są też
    użytkownicy których łatwo rozpoznać bo nie stosują wyuczonego nazewnictwa,
    ci uczciwie piszą o wadach i zaletach.

    Wróćmy do sensu stosowania tych wynalazków. Na obiad dzisiaj u mnie
    pomidorowa, na drugie dzwonki z rekina. Smażyłem tylko przez chwilę z
    włączonym wywietrznikiem, gdyż stwierdziłem że naturalny ciąg jaki wytwarza
    komin wentylacjyjny w zupełności wystarcza do pochłonięcia oparów. Tak jest
    często, czasem tylko przy słabym ciągu jak kiepska pogoda jest trzeba
    włączać wyciąg.
    Gdybym smażył na wynalazku bora to niestety ale na naturalny ciągu komina
    nie małbym co liczć i musiałbym włączyć wyciąg i robić to zawsze.
    To oznacza, że traciłbym kolejne złotówki na prąd do wentylatora który nie
    jest małej mocy skoro według marketingowców mieli 400m3/h i wytwarza pęd
    4m/s.
    Przewijają się też w wątkach opisy problemów natury technicznej jeśli
    chodzi o zabudowę i swobodę wykorzystania przestrzeni szafki w której to się
    znajduje.

    Podsumowując. Urządzenie jest warte w rzeczywistości nie więcej niż 3tys zł.
    Zastosowanie nawej najszlachetniejszej stali nie daje powodu aby miało
    kosztować ponad 13tys zł.

  • 128. Data: 2013-11-01 15:34:16
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 15:07:58 UTC+1 użytkownik 4cx1000 napisał:

> [...]
    >
    > chodzi o zabudowę i swobodę wykorzystania przestrzeni szafki w której to się

    Wiele lat temu pomagałem pewnej niemieckiej firmie sprzedawać w Polsce regały
    magazynowe. Trafiłem raz u klienta na blondynkę, która powiedziała "regały
    magazynowe? eee nieee, mamy tak zapchany magazyn, że się tam regały już nie
    zmieszczą" :)
    Jest również na polskim rynki parę firm, które sprzedają wyciągi blatowe, ale ich
    technologie powodują, że szafka, w której to jest zamocowane nie nadaje się do
    wykorzystania.
    BORA jako jedyna pozwala na prawie lub całkiem normalne korzystanie z szuflad:
    http://www.boragmbh.com/wp-content/uploads/2013/01/B
    ORA-Classic_installation-cross-sections_EN.pdf
    http://www.bora.com/fileadmin/_processed_/csm_BORA_B
    asic_Technik_Umluft_bd969a3f2c.jpg
    http://www.bora.com/fileadmin/_processed_/csm_BORA_C
    lassic_Technik_Umluft_7139bd99b7.jpg
    http://www.bora.com/fileadmin/_processed_/csm_BORA_C
    lassic_Technik_Abluft_56d84d2a43.jpg

    > Podsumowując. Urządzenie jest warte w rzeczywistości nie więcej niż 3tys zł.
    >
    > Zastosowanie nawej najszlachetniejszej stali nie daje powodu aby miało
    >
    > kosztować ponad 13tys zł.
    Podsumowując, to od początku świata wszystko jest warte dokładnie tyle ile chce za to
    zapłacić klient.
    Prawie 14 tysięcy zł kosztuje najtańsza wersja, dla "młodych małżeństw", czyli płyta
    indukcyjna z wbudowanym w środku okrągłym wyciągiem
    http://www.youtube.com/watch?v=oJzSLRvSzlo

    Kompletne zestawy serii Classic kosztują około 24 tysięcy zł
    http://www.youtube.com/watch?v=Fl-VTFqKF4k

    Kompletne zestawy serii Professional to około 35 tysięcy zł
    http://www.youtube.com/watch?v=gyJD6qYB7UY#t=25

  • 129. Data: 2013-11-01 15:36:02
    Temat: Re: P3yta indukcyjna
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > lub taki
    > http://shop.suter.ch/media/catalog/product/cache/1/i
    mage/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/0/40.001.203
    .jpg

    To jest właśnie ta płyta o której pisałem a ty twierdzieś że nie ma tam
    żadnej płyty.

    >Jeżeli przy jakiejś wysokości przestaje ciągnąc w dół, to kładzie się
    >pokrywkę pod skosem i dalej ciągnie
    http://www.youtube.com/watch?v=o0g0oVrJIs4

    Ale często garnek nie może stać pod przykryciem. W sytuacjach począwszy od
    choćby mieszania potrawy, dodawania składników, przypraw, skończywszy na
    specyficznej obróbce termicznej bez przykrycia.

    > Czyli że to pudło jest jednak głośne.
    Czyli jest to maksymalnie 54 dB. Niech znawcy ocenią, czy to jest głośno,
    czy nie.

    Znawcy mówią, że twój wynalazek generuje w spopsób ciągły 54dB. Jak
    wyłączysz to zero skuteczności. Nie da się też zmniejszyć ciągu na
    minimalne wartości jak w tradycyjnych okapach wiszących bo też przestaje
    działać. Tradycyjne okapy mogą generować mniej dB hałasu, gdy wybierzemy
    niższe obroty a nawet 0dB gdy zupełnie wyłączymy, przy czym nadal w sporym
    procencie będą spełniać swoją funkcję dzięki ciągowi w kominie
    wentylacyjnym.
    Inna sprawa, norma mówi o maks 65dB przy czym większość okapów z dobrej
    półki nie przekracza 52-57dB. Nawet gdyby porównać twoje 54dB do 57dB to
    zaręczam cię że 3dB różnicy w sile głosu jest tak niewielkie że większość
    ludzi nawet tego nie postrzega.

    >Ta informacja jest zapewne taki "dupochronem". Nie widziałem użytkownika,
    >który by wyłączał na czas przyprawiania a było przyprawione, bo jadłem.

    Zła odpowiedź, ale celowo zmieniająca kierunek myślenia. To też technika
    marketingowego sekciarza :)
    Powtarzam więc. Nie interesuje mnie czy wyłączał podczas przyprawiania i co
    jadłeś, lecz co się dzieje z filtrem i wnętrznościami tego urządzenia,
    które wciąga pieprz, sól i wszystkie inne suche lekkie przyprawy niczym
    odkurzacz. Potrafisz więc odpowiedzieć na to pytanie rzetelnie?

    >Wiem, że jesteś sprytny, więc się nie nabierzesz i nie kupisz :)

    Nie wierzę, Czyżbyś zaczynał powoli sam powątpiewać?

  • 130. Data: 2013-11-01 15:49:00
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Wiele lat temu pomagałem
    Ciach...
    Nie obchodzi mnie, przy czym i gdzie pomagałeś. Wy marketingowi sekciarze
    zawsze macie w pogotowiu w rękawie setkę tego typu anegdot.
    Pominąłeś odpowiedź w sprawie poboru prądu. Temat widzę niewygodny w dobie
    ekooszołomów.