  • 251. Data: 2020-08-11 14:27:49
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Popatrzyłem w hostorię. Dwa tygodnie temu kupiłem kosiarkę. Jeszcze
    > wcześniej glebogryzarkę. Dawno temu pralkę, lodówkę. Sporo jest takich
    > rzeczy, co się do paczkomatu nie da. Z kolei drobiazgi w rodzaju
    > bateryjka czy nasionka listonosz wrzuca do skrzynki.

    Są jeszcze wielkości pośrednie.

    Ewa

  • 252. Data: 2020-08-11 14:49:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Są jeszcze wielkości pośrednie.

    Zauważam to i próbuję obserwacje usystematyzować. Nie wiem po co bym
    miał wcześniej oglądać pralkę, więcej się dowiem jak o niej przeczytam
    w sieci. Poza tym jechać gdzieś i wracać z pustymi rękami, a potem
    i tak czekać aż przywiozą -- głupio tak jakoś. Dlatego podobne sprzęta
    kupuję online. Niepaczkomatowo rzecz jasna. Z bateryjkami albo innymi
    częściami zamiennymi podobnie -- często nawet nie wiem jak toto wygląda,
    ale wiem, że trzeba wymienić. No to szukam w katalogu, a nie na półkach
    w sklepie. To dla mnie też naturalna droga zakupu. Te pośrednie, to ja
    czasem kupię w oldskulowym sklepie. Bo są i kupić łatwo. A jak kupię
    online, to dostarczają mi utartą ścieżką, do której żem już przywykł.

    --
    Jarek

  • 253. Data: 2020-08-11 15:24:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > w sieci. Poza tym jechać gdzieś i wracać z pustymi rękami, a potem
    > i tak czekać aż przywiozą -- głupio tak jakoś.

    Hm, nie bardzo rozumiem, co ma tu do rzeczy oglądanie. Oczywiście, że
    takie sprzęty najwnikliwiej i najwygodniej poznawać online, siedząc w
    wygodnym fotelu. Ja też w ten sposób kupiłam większość sprzętu AGD, a
    lodówkę to nawet w Czechach, znaczy w czeskim sklepie online, bo nawet z
    dowozem okazała się chyba o połowę tańsza niż u nas. Zresztą u nas była
    wtedy w ogóle niedostępna. To było jeszcze przed epoką wszechobecnych
    paczkomatów, ale przecież nawet i teraz jasne jest, że sprzęt
    wielkogabarytowy rządzi się innymi prawami i do paczkomatu nikomu nie
    przyjdzie do głowy tego dostarczać. Nie popadajmy w absurdy.

    > Te pośrednie, to ja
    > czasem kupię w oldskulowym sklepie. Bo są i kupić łatwo. A jak kupię
    > online, to dostarczają mi utartą ścieżką, do której żem już przywykł.

    Też lubię kupować różne rzeczy w oldskulowych osiedlowych sklepikach.
    Głównie z powodów ideologicznych, żeby je utrzymywać przy życiu, bo
    podoba mi się, że są.

    Ewa

  • 254. Data: 2020-08-11 15:44:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 12:52, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Było po wielokroć. Widzę jednak pewną istotną zmianę, która daje
    > jakąś nadzieję. Zwykle to wszystkie strony rwały się do wojaczki,
    > prześcigały się w zachwytach, jaka to fajna wojna będzie, jak za
    > kilka tygodni nakryją tych drugich czapkami a potem to już będzie
    > wspaniale. Teraz tylko tu słychać takich, którzy nawołuja do
    > zbrojenia się przeciwko sąsiadom.

    No bo zbroić się przeciw sąsiadom trzeba. Oni na pewno nie próżnują w
    tej kwestii. Nadarzy się okazja to zaatakują nie zważając na nic.
    Rosja by chętnie Niemców dokończyła, zresztą nazywają WW2 niedokończoną
    wojną, robią parady zwycięstwa. My w tym wszystkim jesteśmy tylko
    przedpolem. Niemiec to nasz naturalny wróg od stuleci, zresztą wróg
    wielu krajów. To, że siedzą cicho i udają demokratów to tylko jest wilk
    w owczej skórze. Na pewno nam nie darują utraconych ziem.

  • 255. Data: 2020-08-11 15:45:57
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 13:04, Jacek Maciejewski wrote:

    > Tak, ale każdy w skrytości ducha liczy na to że na niego wojna nie
    > trafi.

    W swoim lewackim myśleniu. A wróg się czai i zbroi się.

  • 256. Data: 2020-08-11 15:46:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Hm, nie bardzo rozumiem, co ma tu do rzeczy oglądanie. Oczywiście, że
    > takie sprzęty najwnikliwiej i najwygodniej poznawać online, siedząc w
    > wygodnym fotelu.
    [...]
    > Też lubię kupować różne rzeczy w oldskulowych osiedlowych sklepikach.
    > Głównie z powodów ideologicznych, żeby je utrzymywać przy życiu, bo
    > podoba mi się, że są.

    W ogóle nie mam zacięcia ideologicznego. Robię jak mi wygodnie.
    Na lodówę sobie popatrzę z wygodnego fotela, pomniejsze rzeczy, co
    je ręką unieść mogę, czasem włożę do oldskulowego wózka przemierzając
    przestrzenie marketu. Osiedlowych sklepów raczej nie mam w okolicy.
    No to jak już włożę, kupie i zapłacę, to nie mam co do domu zamawiać.
    Aha, wygodny fotel też ze dwa tygodnie temu kupiłem. Konkretnie syn
    mi kupił, bo zamawiał dla siebie, więc żeby tak jednym transportem...
    Naturę się dziedziczy.

    --
    Jarek

  • 257. Data: 2020-08-11 15:47:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 13:27, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak ostatnio rozmawiałem z zawodowym wojakiem, to twierdził, że
    > teraz nie ma tak, że młody na początku wyleguje się w koszarach.
    > Ma od razu iść na wojnę (zawsze jakąś na podorędziu mają), a jak
    > nie, to niech sobie szuka spokojnej roboty na kasie w Biedronce.

    No i dobrze, muszą gdzieś nabrać doświadczenia.

  • 258. Data: 2020-08-11 15:58:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI prorokuje:

> [...]
    > wielu krajów. To, że siedzą cicho i udają demokratów to tylko jest
    > wilk w owczej skórze. Na pewno nam nie darują utraconych ziem.

    -- Myślisz pan może, że najjaśniejszy pan puści to płazem? Nie znasz go
    pan w takim razie. Wojna z Turkami musi być. Zabiliście mi stryjaszka,
    to ja was też przez pysk zdzielę. Wojna jest pewna. Serbia i Rosja
    dopomogą nam w tej wojnie. Ej, będzie rzeź, aż miło!
    Może się zdarzyć, że w razie wojny z Turcją napadną na nas Niemcy,
    bo Niemcy i Turcy trzymają z sobą. To takie dranie, że drugich takich
    nie ma na świecie. Ale możemy się sprzymierzyć z Francją, która od roku
    siedemdziesiątego pierwszego krzywo patrzy na Niemca. I damy sobie radę.
    Wojna będzie, więcej nie powiem.

    Jarek

    --
    I byle drab, i byle szczeniak
    W odwieczne kłamstwo ich uwierzy,

  • 259. Data: 2020-08-11 16:08:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.08.2020 15:58, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > nie ma na świecie. Ale możemy się sprzymierzyć z Francją, która od roku
    > siedemdziesiątego pierwszego krzywo patrzy na Niemca. I damy sobie radę.

    Wojaka Szwejka to nie masz co cytować. Wystarczy spojrzeć na czasy lat
    90+ i wojny w krajach byłej Jugosławii. Mam tam znajomego, rodowitego
    ichniego. Opowiadał mi jak jednego dnia sąsiedzi wyjęli noże i strzelby
    i napadli na sąsiadów mieszkających w tych samych blokach. Waśnie
    narodowościowe i etniczne odżyły w jedną noc. Opisywał mi to dokładnie.
    Z tego względu jedność etniczna narodu jest podstawą egzystencji
    społeczeństwa. Multi kulti nie sprawdza się.

  • 260. Data: 2020-08-11 17:29:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI napisał:

    > Wojaka Szwejka to nie masz co cytować.

    Co ja poradzę, że te geopolityczne analizy brzmią tak, jakby były
    wygłaszane "Pod Kielichem" po pięciu piwach i śliwowicy? I tyle
    samo są warte.

> [...]
    > noc. Opisywał mi to dokładnie. Z tego względu jedność etniczna narodu
    > jest podstawą egzystencji społeczeństwa. Multi kulti nie sprawdza się.

    Tych "ichnich" to ja znam wielu. Stąd i "dokładnych" opisów mam sporo.
    Do tej różnorodności mogę dodać spojrzenie własne, z dalszej perspektywy,
    które pozwala mi na zrozumienie, dalczego w niektórych miejscach na tak
    długo zatrzymał sie XIX wiek. Jedno wam powiem: wy nie macie drugiego
    Slobo, a sami też jesteście mocni tylko w gębie. Za noże nie chwycicie.
    Na razie tylko jeden sie odważył.

    Jarek

    --
    Grudi mi dere pogani zrak,