  • 21. Data: 2009-06-28 12:12:39
    Temat: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4a475bc3$1@news.home.net.pl...

    > ze zdjęć widać, że spokojnie go podniosą..

    Owszem, na ciezarowki.

  • 22. Data: 2009-06-28 13:02:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message
    00,Chiny__13_pietrowy_blok_przewrocil_sie__na_plecy_
    _ZDJECIA_.html

    > To nie prawda. U nas sie po prostu nie buduje takich wysokich domów w
    > takiej ilości.

    kiki gdzie ty mieszkasz, chyba w jakiejś dziczy.

    > Gdyby robili to ci co teraz to byś zobaczył.
    > Życzę ci kiedyś pojechac do Chin i przejechać się autostradami,
    > zobaczyć architekturę to byś zobaczył, że tu wszystko to jest
    > zaścianek :-)

    a za kilka lat wszytsko sie rozpierdoli na kawałki. myśmy też przerabiali
    ten system.

    zaczynasz sie stawać rasowym pełno wymiarowym trollem.

  • 23. Data: 2009-06-28 14:03:16
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    To są inne czasy. Oni dysponują wszystkimi nowościami budowlanymi jakie my
    posiadamy. Polityka to inna sprawa ale uwierz mi, że byś nie chciał żeby 1.3
    miliarda ludzi spuszczono nagle ze smyczy. Zobacz co się stało u nas po
    transformacji.

    > a za kilka lat wszytsko sie rozpierdoli na kawałki. myśmy też przerabiali
    > ten system.
    >
    > zaczynasz sie stawać rasowym pełno wymiarowym trollem.

    Nie trolem tylko krytykuje twoje podejście do wykonywania pracy. Ty jesteś
    wykonawcą i bronisz braci wykonawczej. I powiem ci, że nigdy bym cię nie
    zarekomendował na wykonawcę, bo bym się bał, że czegoś nie zrobisz, "bo nie
    potrzeba" "bo szkoda materiałów" "bo na każdej budowie tak robię" ::-)
    Możesz sobie gadać pisac co chcesz ale od budów bym cie trzymał z daleka :-)
    Wziąłbym roztropnego i przerornego zamiast ciebie :-)

  • 24. Data: 2009-06-28 15:01:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > budowie tak robię" ::-) Możesz sobie gadać pisac co chcesz ale od
    > budów bym cie trzymał z daleka :-) Wziąłbym roztropnego i przerornego

    na początku miałeś lekką obsesję na tle problemów z wykonawcami, ktora z
    czasem przeszła chyba w urojnia posłannicze oraz poważną paranoję.

  • 25. Data: 2009-06-28 15:16:08
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > na początku miałeś lekką obsesję na tle problemów z wykonawcami, ktora z
    > czasem przeszła chyba w urojnia posłannicze oraz poważną paranoję.

    "wy wszyscy" tak samo mówiecie tylko później trzeba po was poprawiać
    :-))))))))))

  • 26. Data: 2009-06-28 16:18:47
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Choć nie jest to wspomniane ale jestem przekonany że to nasi:

    00,Chiny__13_pietrowy_blok_
    przewrocil_sie__na_plecy__ZDJECIA_.html

    > Ale fakt że sam budynek mocny bo rąbnął w całości :-)
    >
    > Mat

    Masz bledne przekonanie, to nie nasi. Nasi gdyby takie bloki stawiali
    zastosowaliby pale Franki a nie jakies rurowe prefabrykowane badziewie. Wiem
    bo kolo mojego bloku w Krakowie w dzielnicy Zwierzyniec, gdzie warunki
    gruntowe sa podle, przez dwa miesiace takie pale walili az w okolicznych
    domach sosjerki z szafek wypadaly.
    Tu nalezy wziac pod uwage nie zawsze mozliwa do sprawdzenia anizotropie
    podloza gruntowego. Chiny slyna z lessow, sa to grunty pylaste z duza
    zawartoscia weglanu wapnia. U nas tez wystepuja, rzadko, znane pod nazwa
    glinka nawiana. Less ma bardzo specyficzne wlasciwosci; gdy suchy ma
    wytrzymalosc jak skala ale wystarczy kapnac na niego nieco wody i natychmiast
    zamienia sie w bloto. Ponadto ma czesto strukture makroporowata, duze puste
    bable jak dziurki w serze. Wystarczylo, ze w ktoryms miejscu wystepuje jakies
    niewielkie wyzrodlenie lub woda powierzchniowa dostala sie gleboko aby ten
    less zamienil sie w osiadajaca pod wlasnym ciezarem bryje.
    Teraz pale. Pale Franki najpopularniejsze u nas, maja poszerzona podstwe i sa
    dosc dobrze zbrojone tak, ze maja jednakowa wytrzymalosc zarowno ja wciskanie
    jak i na wyciaganie. Gdyby zatosowano takie pale budynek moglby sie znacznie
    odchylic od pionu ale nigdy nie pasc urywajac polowe pali na ktorych stal.
    Takie katastrofy sie zdarzaja i nadal beda zdarzac niezalenie od tego czy
    buduje to Czajnik czy tez Hamerykanin. Malo to sie naczytalem ze na
    Manhattanie, gdzie warunki podloza sa idealne (na 8 metrach ppt. jest lita
    skala granitowa) tez sie bloki pozawalay i to bez ostrzezen, zabijajac wiele
    ludzi. Tyle, ze nie zawsze i w kazdej gazecie o tym napisza.
    Reasumujac powinnismy z Chajnikow brac przyklad wlasciwej i gospodarki i
    ekomomii; oni w tej chwili sa najszybciej i najlepiej rozijajacym sie krajem
    na swiecie. Polowa towarow w Usa jest sprowadzana z Chin. I nie sa to juz
    towary typu "chinszczyzna" lecz produkty wysokozaawansowanej technologii.
    Przecie chca u nas autostrady pod klucz budowac, bo my jestesm tacy madrzy,
    wszystkie rozumy zjedlismy a tego i wielu innych rzeczy robic nie umiemy. No
    moze zle sie wyrazilem - nie mozemy. Sasiedzi nie pozwalaja abysmy sie za
    bardzo rozpanoszyli, my mamy tylko pozyczac pieniadze i wszystko kupowac za
    granica.
    Pzdr.
    Tornad

  • 27. Data: 2009-06-28 16:54:55
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > żartujesz sobie czy jak?:O)
    > ja (pewnie i ty?) nigdy w chinach nie byłem i się do tej komuny nie
    > wybieram, wystarczy mi jak widzę jakość ich bubli kturymi nas zalewają i
    > mi wystarczy,

    Kupuj produkty wyprodukowane w europie. Czemu tego nie robisz?

  • 28. Data: 2009-06-28 18:14:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > "wy wszyscy" tak samo mówiecie tylko później trzeba po was poprawiać
    > :-))))))))))

    no właśnie to piszę, masz poważne problemy psychiczne, powinieneś się
    leczyć.

  • 29. Data: 2009-06-28 19:09:31
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    00,Chiny__13_pietrowy_blok_przewrocil_sie__na_plecy_
    _ZDJECIA_.html

    > zauywazyłeś jakiej głebokości jest fudament?
    Taak widziałem :) jak miał metr to góra, oni tam mają kiepskie warunki
    gruntowe jak już Tornad zauważył, oglądałem na discovery jak budowali
    najwyższy wieżowiec u nich to także go postawili na błocie ale dali
    tysiące długich pali które związali potężną płytą na której dopiero
    postawili właściwy budynek.

    > a pale też wyglądają dziwnie.
    I To jest chyba p[rzyczyna zawalenia, blok zrobiony solidnie, fundamenty
    także tyle że pale marne i za mało. Ktoś zaoszczędził :)

    > prawdopodobnei nikt nei robił tam badań gruntu.
    Albo zrbił zbyt optymistyczne.

    --
    -----
    Pozdr

  • 30. Data: 2009-06-28 19:20:12
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "kiki" napisał:
    > Kupuj produkty wyprodukowane w europie. Czemu tego nie robisz?

    jak mam wybór to kupuje, w pierwszej kolejności polskie, problem w tym że od
    jakiegoś czasu nawet wyboru nie ma!:O(